/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
se her der er penge
Fra : bibsamie
Vist : 551 gange
50 point
Dato : 28-10-08 07:48

Beloved One,
Please don’t cry for me after reading my message because my spirits and my soul will rest in the bosom of the
lord in the next three months. Having known my health condition I have decided to donate a sum of $5.5
Million to church or better still a Christian individual that will utilize this money according to my wish.

I want a church or individual that will use money to fund churches, orphanages and widows propagating the
word of God.I took this bold decision because I am not afraid of death hence my soul is going to be in the
bosom of the lord. Exodus 14 vs. 14 says that the lord will fight my case and I shall hold my peace.

Waiting to hear your opinion via my Email address:anahapvt1@live.com

Best Regards
Mrs.Karen Saliba

--
No virus found in this incoming message.
Checked by AVG.
Version: 7.5.549 / Virus Database: 270.8.3/1748 - Release Date: 26-10-2008 19:53

Hvad er så spørgsmålet, det ved fan.

per

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-10-08 08:10

variant af nigerian scam letters...

de bruges til 2 forskellige ting...

1. lokke penge ud af folk - Betale indledende advokatomkostninger til overførsel af pengene.
2. Komme legalt (illegalt) ind i et europæisk land. send en fax med dit brevhovede på..
Det bliver så lavet om til en forretningsinvitation, så pågældende kan få besøgsvisa, og så bliver de her bare.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-10-08 08:13
Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 35 point
Dato : 28-10-08 08:16

Bemærk at man bruger navne der har en baggrund..:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22Karen+Saliba%22+&btnG=S%C3%B8g&meta=

MEN email adressenavnet afslører...:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=anahapvt1&btnG=S%C3%B8g&meta=

SCAM = Svindel

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 31-10-08 04:50

Tak for svaret JensT.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-11-08 11:34

En muligvis lidt godtroende kvinde fra Ohio har siden 2005 betalt nigerianske svindlere over to millioner kroner i det klassiske håb om en fyrstelig gevinst.

Over en periode på to år sendte hun gentagne gange beløb til nigerianerne. Hun tog blandt andet lån i sit hus og brugte sin mands pension. Flere gange blev hun advaret af banken, politiet og FBI om, at hun sendte penge til svindlere. Men hun troede dem ikke, skriver Katu.com. i stedet fandt hun det mere sansynligt, at præsident Bush skrev mails til hende om at sende flere penge.

I dag stiller hun op i medierne for at advare andre mennesker, der ikke følger regelmæssigt med i medierne eller lytter til advarsler fra bankfolk, politiet og FBI, om at der er nogle svindlere fra Nigeria, der narrer folk til at sende dem penge.

Det er vanskeligt at vurdere omfanget af de nigerianske svindelnumre, da en del af dem, der bliver snydt, føler sig for flove til at stille op i medierne.