/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Øhh, overhaling - indenom
Fra : klamigen
Vist : 1833 gange
50 point
Dato : 27-10-08 22:29

NU, har jeg efter hånden set mange tåber,
der TAGER turen / INDEN-OM = ULOVLIGT.????
MEN: ?

Når man starter fra et vejkryds, i HVER SIN BANE
og fiser forbi !! vedkommende,___måske længere henne af samme vej-bane.
Stadig indenom
BETRAGTRES DET, som overhaling indenom.

ELLER, er det når man tager turen fra yderbane/ BANESKIFT, og inden-om.

Lidt i tvivl om skidtet.
Som JEG lærte det, og bestod, må jeg gerne fise inden om,
bare jeg ikke kommer fra yderspor/ og laver en DITTO.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-10-08 22:32

Der skelnes mellem forbikørsel og overhaling, men den situation du skitserer er en overhaling og er dermed ulovlig, med mindre der er kø og du blot følger trafikken, eller bilen i yderste spor drejer til venstre

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-10-08 22:33

Hvis du bliver i din bane og overholder hastigheden men accelererer hurtigere en den der holder i yderste bane er det ikke en overhaling/inderhaling

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-10-08 22:41

Citat
Som JEG lærte det, og bestod, må jeg gerne fise inden om,
bare jeg ikke kommer fra yderspor/ og laver en DITTO.

Nemlig !!!!

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 27-10-08 22:42

Citat
Hvis du bliver i din bane og overholder hastigheden men accelererer hurtigere en den der holder i yderste bane er det ikke en overhaling/inderhaling

Citat
Der skelnes mellem forbikørsel og overhaling, men den situation du skitserer er en overhaling og er dermed ulovlig, med mindre der er kø og du blot følger trafikken,

DET JEG tænkte PÅ__men hvad FAN___bip_
laver de så HELT til VENSTRE - når 1 km presser andre,
BARE for DE skal PIS___ MERE bip/ til ALDI,

NEJ_ jeg FØLGER trafikken, og kun i 2 baner
men MAN ser JO i TV og andre steder,
at DE LIGE TAGER ET SVING IN-DENOM, og går
ud fra det er DER DEN SMÆKKER / klippet
eller klumme...

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 27-10-08 22:43

Citat
MERE bip/ til ALDI,
til HØJRE___?

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 27-10-08 22:44

Det er et definitions spørgsmål. Hvis du passerer i inderbanen på et lige stykke vej med to eller flere baner, er det i lovens forstand en overhaling indenom. Helt klart ulovligt.
Hvis du derimod holder side om side i et lysreguleret kryds, og din accelleration er hurtigere ved grønt, er det, at betragte som forbikørsel, ligesom hvis trafikken fremføres i to eller flere rækker, og f.eks. trafikken i indersporet glider lidt hurtigere ( i det mindste indtil en eller anden "ser lyset" og laver et hurtigt vognbaneskift - i reglen uden tegngivning - og uden, at orientere sig først ) evt. prøv en tur på Køge bugt motorvejen i myldretiden, så får du trænet din reaktionsevne regelmæssigt.
Der er kun en måde, at gøre det korrekt på: ud i yderbanen (og husk, at holde afstand ) blink et par gange med overhalingslyset, og håb på, at "geniet" så forføjer sig ind i indersporet.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 27-10-08 22:45

Godt man er hjemme___

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-10-08 22:45

Skal lige have et par bajere så jeg måske bedre kan følge dig ......Skål !!!!

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 27-10-08 22:50

Citat
Der er kun en måde, at gøre det korrekt på: ud i yderbanen (og husk, at holde afstand ) blink et par gange med overhalingslyset, og håb på, at "geniet" så forføjer sig ind i indersporet.

DET VAR JO_________DEN TUMPE JEG IKKE KAN KOMME FORBI.
Men, hvis JEG nu lader ham komme 100 meter frem,
og kommer og tager ham indenom __NÆRMEST DER jeg vil hen.
Har ikke skiftet bane, men FØLGER TRAFIKKEN.
Men at vedkommedne så ligger og fyrer bilen af med 30 km
skal/ kan JO holde ALLE fra __SE / SPØRGSMÅLET

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 27-10-08 22:51

Citat
Skal lige have et par bajere så jeg måske bedre kan følge dig ......Skål !!!!

SIEG___ ellers tvivler jeg.. du følger mig..."

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-10-08 22:57

At overhale inden om er at køre forbi andre biler mens de befinder sig på kørebanen til venstre for dig og kører i samme retning som dig....

Hvis der er to vognbaner og du kører i den længst til højre, må du ikke passere biler der kører i banen til venstre, for det er at overhale indenom...men hvis der er tale om, at du kører forrest i en række af biler, der passerer en række biler i banen til venstre, er det ikke overhaling men forbikørsel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-08 23:03

10.000 kr. spørgsmålet.....

Må du overhovet befinde dig bag et rat

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 27-10-08 23:12

http://www.janlarsen.dk/Lektionsplan.html

En overhaling skal ske venstre om, medmindre den som man vil
overhale giver tydeligt tegn til venstresving, så skal man overhale højre
om. Før overhalingen påbegyndes skal man sikre sig at den
forankørende ikke pludseligt selv påbegynder en overhaling, at man ikke
selv er ved at blive overhalet, at den bane som skal bruges til
overhalingen er fri for modkørende eller anden hindring på en
tilstrækkelig lang strækning samt at det er muligt at køre tilbage til egen
vognbane igen uden at man er til ulempe for dem som man overhaler.
Hvis man er den som bliver overhalet skal man holde så langt til højre
på kørebanen som muligt og man må ikke øge sin hastighed. Overhaling
er ikke tilladt ud over fuldt optrukne linier, før uoverskuelige bakker og
vejsving medmindre man har flere vognbaner hvor modkørende ikke må
komme i, ved jernbaneoverkørsler, ved fodgængerfelter medmindre der
er frit udsyn over hele feltet samt i kryds med højrevigepligt.

Køres der i tæt trafik i flere vognbaner hvor vi har forankørende som
bestemmer vores hastighed kaldes det forbikørsel når vi kører forbi
hinanden.
Forbikørsel har den fordel frem for overhaling at det må foretages både
højre og venstre omkring de andre køretøjer. Til gengæld må der i disse
tæt trafik situationer ikke skiftes vognbane medmindre det er
nødvendigt fordi man skal svinge eller køre væk fra vejen for at
standse. I storbyer hvor der findes mange busbaner ligger disse nogen
gange inde mod vejens midte, og det betragtes også som forbikørsel
når vi kører højre om bussen i denne busbane og ikke som en indenoms
overhaling hvilket normalt ville være forbudt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-10-08 23:20

man skal aldrig blande spiritus og benzin...................... Det smager rædselsfuldt

og køge bugt motorvejen, specielt ved sammenfletningen inde ved ishøj, der kører folk generelt som en flok idioter

og hvis du drister dig til at overholde bremseafstanden, så er der mindst to biler der mener at der er masser af plads, og smutter ind i mellem

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 27-10-08 23:28

Citat
Der skelnes mellem forbikørsel og overhaling, men den situation du skitserer er en overhaling og er dermed ulovlig, med mindre der er kø og du blot følger trafikken, eller bilen i yderste spor drejer til venstre

MED OVERHALING, MENER JEG, BANESKIFT.
Og ellers følger jeg NORMALT bare trafikken.

Hvad ''F___bip'' bilver andre !? nuppet for, når vedkommende
til VENSTRE ikke fatter et DYT/ TÅGELYGTER, men stadig tror han SKAL LIGGE DER ----------ude.
------
Som MIN kørelærer + sagkyndige sagde_ og skal gerne repite den,
FLYT RØVEN og følg trafikken, MEN GØR det LANGT til HØJRE__
-----
Spredte meninger__

Kom BTW: fra Århus idag, og der lå en bil + hænger
med 140 km og han VILLE ikke flytte sig, fra YDERSPORET
så op på inder-siden (/%%#= og give ham fingeren,
han reagede IKKE, før han skulle overhale en / 2 lastbiler der selv
var igang, med at overhale.
Gad vide om han lod PUTEREN overtage styringen_____

NÅ_ men det er vel frem med SKOLE_BOGEN/ igen.

ELLERS ville jeg jo mene, følg trafikken,
OG ELLERS IKKE LADE andre få DIG NED med nakken / der er klummer + derude
SOM ER BEDØVEDNE LIGEGLADE MED ANDRE...

Venter og ser om der kommer en kommentar fra Dova

Takker indtil videre.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 27-10-08 23:33

Citat
men hvis der er tale om, at du kører forrest i en række af biler, der passerer en række biler i banen til venstre, er det ikke overhaling men forbikørsel

1 bil . eller kolonnekørsel_?
Må man overhale bilen der kører 20 km i yderste bane og genere ? indenom.
DER ER IKKE TALE OM BANESKIFT, men 2 vejbaner__MIG inderst og jeg må køre 70 km

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 27-10-08 23:34

Citat
man skal aldrig blande spiritus og benzin...................... Det smager rædselsfuldt

STAKKELS klumme_____har aldrig og gør det

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 27-10-08 23:36

Citat
Må du overhovet befinde dig bag et rat

GLEM det___

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 27-10-08 23:47

Citat
1 bil . eller kolonnekørsel_?
Må man overhale bilen der kører 20 km i yderste bane og genere ? indenom.
DER ER IKKE TALE OM BANESKIFT, men 2 vejbaner__MIG inderst og jeg må køre 70 km

Det er desværre et klart NEJ, det må du IKKE

at idioten så burde fratages retten til at køre andet end radiobiler er en helt anden snak

Godkendelse af svar
Fra : klamigen

Dato : 28-10-08 00:20

Tak for svaret EXTERMINATOR.
KUN 4''''' da SVARET_ åbenbart er twetydigt/ sværd???

TIL ANDRE_________MIN % ER 0, NÅR JEG
PISSER TRAFIKKEN + andre__klummer.

Takker for deltagelse_ trods ALT.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-10-08 00:28

takker for points

og lad os udbringe en skål for alle de bilister der kan finde ud af at holde til højre

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 28-10-08 01:02

Hader at snakke med en ''HUMMIE''

+++++++
vejen til + andre dommere__SLETTET

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-10-08 03:06

sønneke har lige fået et klip på den konto, (det var netop sådan et drys, der kørte 35 i 50zone uden påviselig grund) fik at vide, at han blev standset fordi, han EFTERFØLGENDE skiftede bane ud igen.