/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
det driller.
Fra : leifjskov
Vist : 602 gange
200 point
Dato : 27-10-08 19:07

Hej derinde .
Håber på noget hjælp eller en forklaring på følgende:
Jeg har fået min egen computer og skærm.
Det ville jeg sætte op i dag men , når det sluttes sammen virker det ikke.
Det mærkelige er så , hvis jeg sætter skærmen til Pias computer virker den , hvis jeg sætter computeren til Pias skærm virker den også.
Men hvis jeg sætter den sammen , altså mine ting, virker de ikke.
Alt fungerer som det skal når bare det er tilsluttet Pias men ikke sammen.
Hvad kan der være galt og hvad kan jeg prøve.
Pia siger i er så kloge så det sætter jeg min lid til.
V.H. Leif

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-08 19:09

Og hvad mener du så med det. Altså du har købt en ny pc med en skærm men skærmen vil ikke vise noget, er det sådan det skal forståes.
Er der nogen programmer på denne pc

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 27-10-08 19:14

Det er brugt begge dele.

Skærmen virker og computeren virker bare ikke sammen.
Jeg kan få det hele op på skærmen når den er sluttet til Pias men i det øjeblik jeg sætter det sammen virker det ikke.
Der windows xp proff. på comtuteren.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 210 point
Dato : 27-10-08 19:20

Er skærmen helt sort eller der bare lidt liv i den.

Måske den står helt forkert i opløsning og lige skal have en fejlsikret tilstand for at stille den ned.

Tryk F5 under opstart (måske F8 ) vælg fejlsikret tilstand, se om ikke den kan så. Hvis den så vil vise noget skal du

Højreklikke skrivebordet - egenskaber - Skærm og sæt så opløsningen ned. måske det hjælper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-08 19:20

byt skærm med Pia

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 27-10-08 19:23

Citat
byt skærm med Pia

Det går hun aldrig med til.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-08 19:24

Bare byt når hun ikke ser det

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 27-10-08 19:25

Citat
Er skærmen helt sort eller der bare lidt liv i den.

Der er skam liv i den. Kan det være driveren ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-08 19:27

Nej og måske alligevel, men så burde den kunne køre med en basis driver fra XP. Nej sæt opløsningen ned på grafikkortet. Måske det er sat så højt at skærmen ikke kan vise det. Hvad står den til, det kan du jo se hvis du tilsluter Pias skærm til din pc. Prøv det og fortæl så hvad for en skærm det er og hvilken opløsning der står til kortet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-10-08 19:27

Jeg er altså i live så ingen fif her . Det ender sq da med han gør det
Smutter igen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-08 19:28

hej Pia

Vi skal nok være ordentlige

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 27-10-08 19:29

Opløsningen står som anbefalet i brugsforvirringen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-08 19:31

Men hvad er opløsningen og hvad er det for en skærm. Flad, alm. billedrør størrelse i tommer

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 27-10-08 19:34

Det er en medion 17" TFT.
Opløsningen er 1024 * 768 og det er en fladskærm.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-08 19:37

Hm. og opløsningen er den der er indstillet under skærm konfiguration.

Har du prøvet det med fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 27-10-08 19:39

Nej men det er måske et forsøg værd.
Prøver senere nu råber hun der er kaffe.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-08 19:49

åhh tak skal du have, men det behøvede du altså ikke

Kommentar
Fra : nissumvej

Dato : 29-10-08 13:32

Jeg tror at det er en ældre komputer du prøver at sætte en fladskærm til der er nogle der ikke kan køre med fladskærme har se4lv været ude for det

Godkendelse af svar
Fra : leifjskov

Dato : 30-10-08 11:32

Tak for svaret Fijala.