/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Radioen virker ikke?
Fra : JRC
Vist : 709 gange
100 point
Dato : 27-10-08 18:55

Hejsa har en golf 3, har så sat en ny radio i som skulle efter normale omstændigheder tænde og slukke med tændingen. Det virker ikke?
Jeg kan godt tage nøglen ud og så slukker radioen men når jeg sætter den i igen blinker radioen og tænder ikke og når man så har tændt den er alt slettet på den (indstillinger og radiokanaler.) Men har så sat en forstærker til på sammen ledning og den tænder og slukker efter tændingen.

HVad sker der?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 27-10-08 19:06

det skal radioen gøre i en golf

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 27-10-08 19:14

ja tænde og slukke efter tænding?

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 27-10-08 19:27

Du skal have kontrolleret, at kablingen er udført korrekt i forhold til din radio.
Der skal være en konstant + som sikrer, at radioen "husker" indstillingerne, en + via tændingen og så en ordentlig stelforbindelse.
Noget siger mig, at du mangler konstantstrømmen. Kig på radioens monterings vejledning, og mål så efter i bilen.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-08 20:33

jeps, eller har byttet om på konstant strøm og tændings strøm, det har jeg stødt på RIGTIG mange gange.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 27-10-08 20:47

De kan ikke være byttet om har målt på dem og forstærker sidder på tændingen siden den tænder og slukker.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-10-08 20:55

hvis du har målt på dem, så er det vel iorden
men dit argument om forstærkeren holder ikke
den skal jo også have en konstant plus og en tændingsstrøm, så selv om derer byttet om på de to vil den virke (den har jo ingen hukommelse der skal bruge konstant strøm)

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 27-10-08 20:56

Nej men den tænder stadig som radioen ikke gør.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-10-08 21:05

radioen tænder ikke fordi den har manglet strøm, så tømmes hukkommelsen og den tænder ikke når du drejer nøglen
og da du jo har målt at der Er strøm på, så er mit bedste gæt at tænding og konstant strøm er byttet.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 27-10-08 21:10

Okay jeg vender tilbage når jeg ved mere.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-10-08 23:08

Hvis konstant + mangler kan den ikke tænde.

EXTERMINATOR's råd er sansynligvis det rigtige.
Løsning: Byt den gule og den røde ledning.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-10-08 06:59

... det er vel ikke fordi den skal have en kode? Nye radioer i dag, skal have en 4-cifret kode hver gang strømmen er væk. Derfor er der en ledning, som skal tilsluttes, så der altid er strøm for at opratholde denne kode!

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 01-11-08 11:17

Nej der ingen kode

Godkendelse af svar
Fra : JRC

Dato : 09-11-08 15:14

Tak for svaret EXTERMINATOR. Det virkede sgu mange tak.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-11-08 20:54

alles in ordnung ;)

Held og lykke med din nye radio