/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Karburator på Vectra 89
Fra : boje1904
Vist : 1269 gange
100 point
Dato : 27-10-08 17:27

JEg er den lykkelige ejer af en Opel Vectra fra 89. Desværre er den begyndt at tabe benzin ved karburatoren, så jeg skal have skiftet pakningen over svømmerhuset og mellem manifolden og karburatoren.
Er der nogen som ved hvor man kan købe et reparation sæt af pakninger til en Opel Vectra 1.6 fra 89. Det skal gerne vil billigt da jeg kender prisen ved opel-forhandleren!

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 110 point
Dato : 27-10-08 17:51

Hej Boje -

Der findes rep. sæt som dækker et meget stort antal varianter - til enten Weber eller Solex karburatorer.
Rep. sættene indeholder nødvendige pakninger, Membraner og O-ringe til alle varianter.
Prøv først din Opel forhandler. Det kan da være han har den billigste pris, hvis han kan skaffe det.
Ellers må du prøve Mekonomen, Refako osv., men de er ikke billige med reservedele.
Du har jo lov at indhente pris før du handler.
Det er for specielt til at TH lagerfører det.

Hvis karburatoren løber over, er det 100% sikkert at flyder ventilen ikke længere lukker som den skal. Det er en helt almindelig fejl.
Ventilen kan hænge, være slidt så den er utæt, eller flyderen kan være punkteret så den ikke skubber til ventilen som den skal.
Ventilen sidder i toplåget til karburatoren.

Bemærk : pakningen rundt langs kanten til toplåget behøver ikke at være super tæt. Denne pakning skal kun hindre, at svømmerhuset skvulper over og sviner med benzinen. Den skal ikke være absolut tæt, da svømmerhuset i forvejen er udluftet til indsugningen.

Bemærk 2 : arbejdet er ganske nemt, men i "pille-arbejde" kategorien, og der skal udvises forsigtighed med at alle dele ikke knækkes, bøjes eller ridses.

Bemærk 3 : Pakningen mellem bunden af karburatoren og grenrøret SKAL være absolut tæt, og der SKAL være en fiber-plade som mellemlæg, for at hindre overhedning af benzinen i karburatoren.

Held med det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-08 17:52

Brug den gamle som skabelon og klip dem selv - billigere får du det ikke.....

Der er nok ikke mange steder de lige ligger inde med den slags "veteran"paknimnger (det er det jo efterhånden)..

Opel er muligheden men det vil du jo ikke....

Kommentar
Fra : boje1904

Dato : 27-10-08 18:50

Tak for jeres forslag, jeg prøver de forskellige merkonom og refako!
Jeg ved godt det er pille arbejde, da jeg er mekaniker men på VW! Derfor har været nødsaget til at kontakte Opel forhandleren, han er DYR!!
Tusind TAK for de foreløbige svar!!!! JEg ser frem til flere svar og mere hjælp! I sidste ende kan jeg jo selv klippe en pakning, eller tegne og fræse en pakning. Det er ganske næmt, men nemmere at få en færdig!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-10-08 00:16

Det er vel samme motor som ligger i en Kadett, og flere andre Opel biler, ?
du kan få et komplet karburatorrep. pakningsæt, fra 200 kr. :

http://www.krogslund.dk/?site=visreservedel&ID=58f1c86d906aa5484784b3c24d4bc10d94b2894

http://www.krogslund.dk/?site=visreservedel&ID=6a3c9a30d3cf6ce57bd5dea7d37e17807f5fefc2

http://www.krogslund.dk/?site=reservedele&refID=13195&gruppeID=331928

hvis det ikke er de rigtige,… ! kan du garanteret købe dem hos Iversens Cylinderservice :

http://www.balticnordic.com/en/company-information/TWMSTR/Iversens-Cylinder-Service-IS.html

tvivler på at det er umagen værd, selv at begynde med at klippe / hugge dem ud,
den tid det tager, kunne du bruge på at rep, en VW (det kan du hurtigt tjene 200 ved)

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 28-10-08 12:10

Tak for svaret Beestone. Det er nok de tætteste som jeg kommer på noget som kan bruges.
Desværre har ingen af dem du nævnet omtalte pakningssæt, så jeg er begyndt at søge i england, hvor Barnes-Group måske har delen..... Tak for hjælpen!