/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
knallert 30 forsikring
Fra : kastrupkristian
Vist : 1026 gange
100 point
Dato : 27-10-08 16:57

hej jeg har lige købt mig en cpi popcorn.( 30 ) og skal til at have den forsikret, men aner ikke hvad der er bedst og billigst. har prøvet at søge rundt omkring.
kan i give mig nogle godt råd til, hvor man skal søge, moske et link. ???
på fårhånd tak

MVH: kristian

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-10-08 17:04

Jeg har links til forsikringsselskaber her: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/links.html#3

Jeg ved ikke om der er så stor forskel men det er da værd at under sige.
Generelt tror jeg prisen for ansvarsforsikring ligger på omkring 800kr.
og prisen for ansvarsforsikring+kaskoforsikring ligger på omkring 4000kr.

Men det kommer vist også an på hvor gammel man er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-08 17:17

Citat
og har en suzuki dm50 som jeg købte d 13/2-08

Du har da haft knallert længe - var den IKKE forsikret

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-08 17:24

Og den du lige har købt må du ikke køre på før den er forsikret, medmindre du er villig til at betale erstatning m.v., hvis uheldet er ude.

Bor du hjemme, så tal med dine forældre, hvor de har tegnet forsikring. Det kan måske gi' lidt rabat at få forsikret det samme sted.

Var din første knallert ikke forsikret ?

Kommentar
Fra : kastrupkristian

Dato : 27-10-08 18:10

nej den var ikke fordi der havde jeg ikke knallertkørekort, den havde jeg bare til at køre lidt på, inden jeg fik kortet, så nu ville jeg have en scooter, og har heldigvis lige købt en.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 27-10-08 18:19

Hvad siger forsikringsselskabet til at man lader en gris køre på knallert?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-08 18:25

Er det en NY....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 27-10-08 19:02

en ny gris?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-10-08 21:09

Flash, vi er altså trætte af Dit grisseri....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-10-08 02:13

LuffeA: Det er da ikke mig der grisser...

Kommentar
Fra : kastrupkristian

Dato : 28-10-08 05:06

nej scooteren er købt brugt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-10-08 07:00

Tre Kroner forsikring, ca. 800 kr. årligt for lovpligtig ansvarsforsikring.

Kommentar
Fra : kastrupkristian

Dato : 28-10-08 16:29

oki

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-08 17:57

Når du køber en brugt scooter så gælder den forsikring som den tidligere ejer har i 2 uger efter købet så du har altså 2 uger til at finde en forsikring når du køber den.
Og du kan oven ikøbet ringe til et forsikringsselskab og tilmelde dig over telefonen også gælder din forsikring inden med det sammen inden du overhovedet har modtaget et giro kort eller betalt noget, det syns jeg er meget smart.

Kommentar
Fra : kastrupkristian

Dato : 29-10-08 18:02

oki ja det var smart , jamen jeg tror ikke ham der har haft forsikring på den men nu ved jeg det tak

Godkendelse af svar
Fra : kastrupkristian

Dato : 29-10-08 18:02

Tak for svaret scootergrisen.