/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med xp installation
Fra : alfa
Vist : 328 gange
150 point
Dato : 19-03-03 11:02

Hej. Jeg skulle have formateret min computer, fordi win98 kørte dårligt, og derefter installere winXP (fat32). Da jeg så efter formateringen satte XP-cd'en i, sagde den noget med CRC105 fejl (tror jeg) , og jeg prøvede at installere fra begge mine cd-ROM drev men den samme fejl kom op hver gang. Jeg prøvede også med to forskellige XP cd'er men der kom stadig samme fejl. Hvad kan der være i vejen???
Og lige en sidste ting: Er der ikke et sted hvor man kan få en liste over alle de forskellige betydninger af CRC fejlene?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 19-03-03 11:06

Hej jeg havde samme problem da jeg skulle reinstallere min pc..! også XP

kører du med scsi drev..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 19-03-03 11:08

nej, bare et almindeligt...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 19-03-03 11:45

Hejsa

Hvad bundkort har du i dyret og hvor gammel er din BIOS....

Den fejl siger mig noget men controlleren til dit cd-rom drev der mangler noget...

Prøv at opdatere din BIOS.. så tror jeg dit problem er væk

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 19-03-03 11:58

Hmmm

Fandt lige ud af at CRC står for (Cyclic Redundancy Check) det har noget at gøre med at dit cd-rom drev beregner en cheksum hvor hver pakke den sender til systemet og hvis der gentagene gange er fejl i denne cheksum.. må man når frem til at der muligvis er fejl på cdén ( fra Bogen Nt4 server)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-03-03 14:57

Det er en fejl i en af de pakkede filer på cd'en. Kan naturligvis osse være begge dine cd-drev der er defekte, så du kan jo prøve at overføre XP til din harddisk og installere derfra? Som regel skyldes det dog en fejl i en pakket fil (cab, dl_ etcetera) og kan skyldes støv, snavs eller forkert opbevaring af dine cd'er. Prøv evt. At rense dine cd'er og cd-drev og indstallere igen

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 19-03-03 20:18

Hvis det er en compaq... så er fejlen der!!!

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 150 point
Dato : 19-03-03 22:29

lyder usandsylig at flere xp cdrom er i undo...
1.prøv at indstallere med så lidt hardware som mulig (uden netkort,lydkort - usb osv)
2.sæt farten på din cpu ned,i bios.
3.erfaring :er der støv i cpu køler (win98 kørte osse dårligt)
men du kan osse prøve at boot fra xp cdrom fra anden pc...

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 02-04-03 09:58

Hej. Jeg har nu prøvet i lang tid og rode rundt inde i min computer og bytte om på noget af hardwaren, og lige pludselig virkede det, ved ikke hvordan. Men alligevel tak for jeres besvarelser.

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 02-04-03 09:59

Tak for svaret xou. Jeg har nu prøvet i lang tid og rode rundt inde i min computer og bytte om på noget af hardwaren, og lige pludselig virkede det, ved ikke hvordan. Men alligevel tak for jeres besvarelser.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-04-03 15:32

mærkelig at den virker,men godt håber den bliver ved....