/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
brænding af musik
Fra : sanne6
Vist : 582 gange
50 point
Dato : 26-10-08 18:52

jeg har tdc play
er der nogen der ved hvordan jeg brænder musikken ned på en cder
der er en eller anden beskyttelse på som jeg ikke kan fjerne
vh sanne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-08 18:57

Det må man ikke - det er KUN til låns...

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 26-10-08 18:59

der er vel drm på, den skal fjernes først.

Kommentar
Fra : sanne6

Dato : 26-10-08 19:00

hvordan gør man det altså fjerner den

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 26-10-08 19:05

Prøv dette program:
http://tunebite.com/en/audio_video_drm_copy_protection/index.html

P.S. Tror stadig ikke det er lovligt
Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 26-10-08 19:32

Denne her er heller ikke lovlig
Audacity 1.3 beta
Søg i google

Kommentar
Fra : sanne6

Dato : 26-10-08 19:33

tunbites koster penge øv

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 26-10-08 19:37

Prøv Audacity den er gratis.
Når du har lagt musikken fra tdc,på computeren,så starter du Audacity,lader den optage musikken, gem det og brænd på cd.
Nu er jeg spændt på hvor mange øretæver jeg får fra andre Kandubruger??.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-10-08 19:40

>vvdriver Hva sku du ha øretæver for

>sanne6
Du kan os bruge windows egen optager

mvh klaudi

Kommentar
Fra : sanne6

Dato : 26-10-08 19:43

fjerner windows egne optager drm

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 26-10-08 19:47

til Klaudi
Citat
>vvdriver Hva sku du ha øretæver for

har tit læst her på kandu.
Der gives ikke råd/vejledning til ulovligheder.
Slut
Jeg skal se SOMMER i tv

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 26-10-08 19:51

Sanne6
Hvis du optager musik med en mikrofon,så optager du kun musikken som du hører.
det samme sker når du optager musikken fra Audacity,den optager hvad du hører og intet andet.
Prøv nu den program jeg har anbefalet dig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-10-08 19:56

Ja brug Audacity, har lige prøvet med windows optager, det virker fint nok,
men jeg kan kun optage 60 sek?

Du kan hente Audacity her:
http://www.filehippo.com/download_audacity/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-08 20:23

Audacity er fin til formålet, det er et program med lydredigering indbygget, hvis det ser for avanceret ud, så se nærmere på den her, jeg har testet og den virker OK plus at der ikke er nogen adware eller spy i den, som der ofte er i gratis programmer: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&subkat=lydoptagere&prog=38378&program=Free%20MP3%20Sound%20Recorder
Afspil PLAY musikken i MediaPlayer og optag musikken med Audacity eller Free MP3 sound Recorder, det er den eneste lovlige måde at omgå DRM på

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 26-10-08 21:22

dette virker også..

Soundtaxi

Kommentar
Fra : sanne6

Dato : 27-10-08 14:26

jeg har vista og der er problemer med at programmet kan finde lydkortet .. hvordan gør man det så
vh sanne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-08 14:39

Hvilken program kan ikke finde lydkortet ? Jeg har en bærbar computer, der kan ingen programmer optage heller ikke den indbyggede optager, jeg kan kun konstantere at det ikke kan lade sig gøre, måske er du i samme uheldige situation, men alle andre computere jeg kender til kan godt optage så det er sjældent at det ikke kan lade sig gøre, fortæl om hvilken lydkort du har og hvilken program som ikke kan optage

Kommentar
Fra : sanne6

Dato : 27-10-08 16:36

det er min pcers lydoptager og audacity og soundtaxi.. så jeg prøver at finde et gratis program der kan convatere musikken

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-08 01:03

Audacity kan convertere din musik til MP3 format, du skal bare hente LAME koderen: http://audacityteam.org/wiki/index.php?title=Lame_Installation
LAME henter du her: http://www.gaclrecords.org.uk/lame_enc.dll
Eller du kan bruge den jeg skriver om her: http://www.kandu.dk/spg127916.aspx#1457733 den optager direkte i MP3 formatet

Kommentar
Fra : sanne6

Dato : 28-10-08 09:54

linkene virker ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-08 11:08

Det gør de hos mig, og jeg bruger en anden computer end den jeg brugte da jeg skrev det andet indlæg, så det er ikke fordi at siderne allerede er på computeren, det midterste link: gaclrecords henter en fil fra internettet, måske har du overset den gule linje øverst, der hvor du skal tillade at hente filen, gem filen lame_enc.dll den skal Audacity bruge når du eksporterer til MP3, gem et sted hvor du ikke ved et uheld kommer til at slette den, jeg har valgt bruge mappen som Audacity er installeret i, Denne computer - drev C - Programmer - Audacity
I Audacity klikker du på Eksporter som MP3 og får at vide at Audacity skal bruge lame_enc.dll for at kunne eksportere som MP3, OK til det og så bladrer du dig frem til mappen hvor du har gemt filen, og peger på den, det skal du kun gøre en gang, næste gang kan programmet selv huske hvor filen er gemt