/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
netværksforbindelse router
Fra : foxterrier
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 26-10-08 16:12

Hej jeg har lige anskaffet os en Router levelone FBR 1418TX

Jeg har fået monteret så jeg kan komme på nettet på min nomale pc.- men det driller mig med pc 2
Der er lys der viser at pc 2 er på router og på pc 2 lyser det på panlet i bag.
PC2 er en ældre model med win98 styresystem.

Hvad skal jeg gøre for at få det til at køre, - hjælp mig i detaljer, da jeg er uerfaren desangående.

TAK

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 26-10-08 16:17

Jeg synes din router passer ikke med win98.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-10-08 16:17

Opsæt den til LAN forbindelse i netværks forbindelsen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-08 17:41

Du kan få dig et problem fordi den kører Win98. Har du mulighed for at opdatere styresystemet?

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 26-10-08 17:52

prøv at se på ftp://download.level1.info/manual/FBR-1418TX_DK.pdf

udfra denne forstår jeg det nok skulle være muligt at bruge win 98

Jeg vil ikke ændre mit styresystem, da jeg har dos programmer jeg anvender.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-10-08 17:55

Citat
Jeg vil ikke ændre mit styresystem, da jeg har dos programmer jeg anvender.

Dem kan du da kører under XP PRO

Har den været på nettet før??????

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 26-10-08 17:59

ja, den har været på nettet før

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-10-08 17:59

Modem??

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 26-10-08 18:02

siemens speedstream 4100 fra tdc

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-10-08 18:07

Du skal ind i netværksforbindelsen og sætte den op til directe forbindelse LAN mener det er under avanceret

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-08 18:18

Du går i kontrolpanel og internetforbindelse, så finder du det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-08 18:39

Opret for bindelse til internettet (guiden)
Og det er vigtigt at du finder vejen til at forbindelsen foregår gennem LAN

Jeg kan ikke lige huske opskriften.

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 26-10-08 18:43

nu for at jeg forstår det helt rigtigt

Skal jeg se på det som om det var en opsætning direkte til tdc
med brugernavn osv.

Det forvier mig lidt da det jo går til en router og her videre til nettet

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-10-08 18:55

Din anden computer kører på nettet via routeren og det er sikkert xp du kører på og den finder selv ud af det men vin 98 skal du fortælle hvad den skal gøre og selfølgelig ledning fra PC til router. Så åbner du kontrolpanelet og så netværksforbindelsen og jeg mener du så skal klikke på avanceret her skulle der gerne være et feldt hvor der står LAN hvis der ikke er hak i feldet så sæt et og klik OK til det hele og luk alle vinduer og prøv så og kom på nettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-08 18:59

Ok
Din forbindelse ser nok sådan ud:

internet...TDC....modem.......router.......computer1
..........................................router......computer2

Det er modem som skaber forbindelsen til TDC og styres af router

Comp. 1 og 2 får af router så de kan komme til internettet samtidig.

Comp. 1 og 2 har en lokalnetværksforbindelse LAN til routeren.

Derfor skal netværksforbindelsen hedde "gennem LAN"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-08 19:04

>>>Comp. 1 og 2 får af router så de kan komme til internettet samtidig.<<<

Comp. 1 og 2 får tilladelse (lokal IP) af router så de kan komme til internettet samtidig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-08 19:29

Har du husket at installere routeren på begge maskiner?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-10-08 19:31

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Har du husket at installere routeren på begge maskiner?

Niks det er nok på en

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-08 19:50

Jeg har også haft Win98 på net, men den krævede routeren installeret.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-10-08 19:53

Citat
Jeg har også haft Win98 på net, men den krævede routeren installeret

Ikke hvis den er installeret på den første computer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-08 19:58

Her har vi haft win 95 / 98 / 98se / 2000 / ME / XP / VIsta / ubuntu / på samme router - samtidig.
Alle havde forbindelse via LAN og nogle gennem hubs og switch.

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 26-10-08 21:56

Jeg prøver om jeg kan få det til at fungere i morgen

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 27-10-08 18:43

Nu har jeg afprøvet det på en anden pc med win xp . her finder den selv ud af det, skal ikke opstille noget som helst.
den jeg havde probelmer med i går, var en pc med indbygge modem , måske dette er problemet.
Har ringet til levelone, og de siger at hele opsætningen skulle ske automatisk

så ingen har endnu direkte hjulpet mig.........

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 28-10-08 19:46

du skal deaktivere modem hvis det er sat til og så lad win selv finde nettet