/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
gæstebog på hjemmeside?????
Fra : SUHLA
Vist : 925 gange
100 point
Dato : 26-10-08 10:51

Hej Hej så skal jeg have gæstebog på min hjemmeside og det volder mig lidt problemer. Jeg har fundet forskellige men kan ikke rigtig få det til at virke. det er til denne hjemmeside www.malorgaarden.dk og jeg vil gerne have den liggende så jeg har mit eget layout i baggrunden. Min hjemmeside er lavet i programmet "web page maker" (og ja jeg ved godt at mange af jer ELSKER HTML men det gør jeg ikke .... jeg GIDER DET IKKE .......i kan nok høre at jeg har fået svadaen 1000 gang før ik´ nå men ved i hvordan man nemt og hurtigt kan lægge en gæstebog lige ind på siden ????
på forhånd mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-10-08 11:09

Jeg bruger denne gæstebog: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/bog.html
Fra: http://www.newbie.dk/

Men en ting er sikkert hvad du ikke gider HTML så er der ingen grund til at du laver hjemmesider.

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 26-10-08 11:27

åhhh gud... drop det dog... helt ærligt jeg er top tilfreds med den hjemmeside jeg har lavet, så kan det ikke bare være mit problem. hvis man ikke kan lide siden, kan man jo bare holde sig væk
Jeg kommer selvfølgelige ikke uden om at skulle sætte "præfabrikerede" html koder ind på min siden og det er også helt fint, men bygge en side op fra bunden i hmtl, er bare ikke mig, når det kan gøres 10.000 gange nemmere..... Det er mit liv sgu for kort til
Håber ikke at du tager mit opstød ilde op men jeg er bare dødtræt af at folk altid skal prædike deres egne præferencer herind hver gang man stiller et spørgsmål

men bortset fra det, så har jeg selv kigget på den fra newbie og den ser jo fin ud, men jeg ville super gerne have en hvor "gæsterne" kunne indsætte eget billed ???? er det tricky eller noget en dovenlars som jeg kan fumle med ????

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-10-08 11:58

ja hvis du gad kunne du nok.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-08 12:28

Citat
skal prædike deres egne præferencer
Det er faktisk det du nyder godt af når du får helt gratis hjælp i det her forrum.

Så jeg undlader at komme med mit bidrag til en gæstebog med billeder.

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 26-10-08 12:51

herre jemeni......prøv nu at hør... jeg elsker dette forum og nyder ganske rigtig STOR GAVN af den gratis hjælp herinden, men jeg tror ikke jeg er den eneste der er træt af at hvergang man stiller et spørgsmål, så er der mange som gerne vil svare på alt muligt andet end det man spøger om og "kritisere" den måde man har valgt at gøre tingene på. Jeg har hørt stolpe op og stolpe ned om hvordan folk mener at en "rigtig" hjemmeside skal laves... nogen er til det ene og nogen er til noget andet.... men det var bare ikke det spørgsmål jeg stillede.... Jeg fik heldigvis svar på mit spørgsmål fra en bruger som gjorde, som læste hvad jeg rent faktisk spurgte om, men skulle bruge ½ dag på at forsvare at jeg havde lavet min hjemmeside på den måde jeg nu havde valgt, og det kan alle vel være enige om er spild af tid og godt humør
og du har ret, folk må meget gerne prædike alt de de vil, de er også det jeg er her for..... men vil bare gerne høre på prædikener om det jeg spørger om..... ikke om folk er til html eller ej er det for meget forlangt ??????

hmmm og jeg tror i øvrigt ikke at jeg er den eneste bruger der har det synspunkt

Nå men nu har jeg i hvertfald fået lavet den gæstebog fra newbie og den ser fin ud.... så må jeg stille mit spørgsmål ang billede i et andet forum.... men tak for debatten

Accepteret svar
Fra : Angelica

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-08 16:03

har skrevet privat - den metode jeg bruger er lidt indvilket og kræver måske en hjælpene hånd så derfor har jeg skrevet privat istedet.. Man kan finde mange php script gæstebøger som bare kræver man har lidt viden til at sætte dem op..

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 27-10-08 04:36

det lyder super 1000 tak :)

Godkendelse af svar
Fra : SUHLA

Dato : 19-12-08 15:27

Tak for svaret Angelica.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-08 16:06

Det her er en videndatabase fra bruger til bruger - derfor bør du skrive svaret her - det kan ikke være mere besværligt end at sende det privat.

synd for de brugere der søger gæstebog at de kun får dette svar
Kode
har skrevet privat - den metode jeg bruger er lidt indvilket og kræver måske en hjælpene hånd så derfor har jeg skrevet privat istedet.. Man kan finde mange php script gæstebøger som bare kræver man har lidt viden til at sætte dem op..
det er ikke vidensdeling

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 19-12-08 16:39

Rolig nu Bentjuul.. Få lige det rigtig ben ud af sengen først inden du hakker ned på hva man skal og ikk skal.. Har først set jeg har fået tilgode nogle point og self vil jeg fortælle hva det er..

Det hedder php advance guestbook og kan hentes gratis på nettet og der findes mange andre der os er php udvilket..

Det kræver dog lidt mysql viden osv for at sætte sådan en op..

Kan os fortælle at den metode som er brugt på vedkommens hjemmeside er fra www.newbie.dk

Er man så tilfreds Hr. Bentjuul hakker

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-08 17:00

Nu kan det godt være at du lige er stået op, men det er en meget dårlig vane at skrive løsninger ved PM - det hjælper ingen andre i en vidensdatabase og du havde sikkert ikke skrevet noget, hvis jeg ikke havde gjort opmærksom på det og det var vel ikke sværere for dig at skrive det her end i en PM.

Bemærk dig at jeg har ikke brug for at bruge tillægsord

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 19-12-08 17:04

Hov hov du kan ikk udtale dig om jeg havde gjor det eller ej da du jo af gode grunde ikk kender mig personligt..

Til din info så havde jeg skrevet dette hvis point til delte til min kommentar hvis ikk så havde jeg ikk da ingen grund var hvis trådstarteren ikk kunne bruge mit svar..

Så lad være med at tro en masse når du ikk kender folk..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-08 17:15

Citat
hvis ikk så havde jeg ikk da ingen grund var hvis trådstarteren ikk kunne bruge mit svar..
Der var måske andre på kandu.dk der kunne bruge svaret - det er faktisk almindeligt på kandu.dk at skrive svaret i en kommentar, helt uafhængigt af om kommentaren bliver godkendt.

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 19-12-08 19:47

Kan du blive ved?

Jeg gider ihvertfald ikk så god jul til dig - jeg er ude af denne tråd..