/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
MPEG decoder til Media Player
Fra : ingelein
Vist : 635 gange
30 point
Dato : 26-10-08 00:13

Hej
Jeg havde downloadet en decoder som var gratis, men jeg gider ikke ha' deres reklame på de videoer jeg afspiller. Synes det er underligt at der ikke er en decoder med i Media Player, den må alle da mangle? Hvor finder jeg en gratis eller billig decoder?
Ingelein

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-10-08 00:27

Hvilken decoder vil du have ?
Hvilken format skal du afspille ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-10-08 00:39

Han har nogle rigtige grisse-film han skal se tror jeg... Øf øf.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-10-08 00:48

Flash -Flop Du er sku da snart en værre plage end de forhenværende

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-10-08 00:50
Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 26-10-08 00:51

Du kan også bruge VLC Media Player:
http://vlc-media-player.en.softonic.com/download

Den afspiller det meste, helt uden reklamer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-08 05:34

Hvis det ikke er player du er ude efter, men et codec, så prøv CCCP. Dette codec-bundle klarer de fleste formater, er uden reklame (Ad-Ware) og er selvfølgelig en gratis licens udviklet under GNU (OpenSource). Trods navnet er der tale om et amerikansk product

Ps. Der følger iøvrigt en udmærket player med codec-bundle't, nemlig ZPlayer.exe

http://www.cccp-project.net/

Hvis du har andre codecs installeret (f.eks. det du nævner med reklamen..) vil det være en god idé at afinstallere disse først, da der kan opstå konflikter mellem dem. Du kan finde ud af hvilke du har ..og slette dem vha. det program du finder på CCCP siden under menupunktet (linket): Insurgent.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-08 08:20

@molokyle
Ja, det er et codec Jeg mangler til min Microsoft Media Player (Win XP SP3) Jeg vil gerne prøve dit forslag - sidder ikke ved den computer, som mangler den lige nu.
Jeg er kommet i tanker om at jeg måske kan finde den i systemet på min bærbare - eller den anden stationære PC. Min bærbare kunne nemlig spille filmen.

Ikke grissefilm - men det helt modsatte: en kulturel DVD indspillet af Leslie Howard med Trevor Davies som udgiver, hvis nogen ellers husker at det var ham som stod for Kulturby 1996. Filmen hedder "Rivers and Tides". - og handler om naturens skønne ubemærkede ting, som han iscenesætter på en ny måde. Så skulle den være på plads til Scootergrisen!!!!!

Kan jeg plukke decoderen ud af systemet på en af mine andre pc'ere?

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-10-08 10:01

http://www.kandu.dk/LastX.aspx Du kan jo bare hente denne så kører det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-08 10:25

I mixer noget sammen....

En decoder er et plugin til din PCafspiller (mediaPlayer eller hvad du nu bruger)

Et codec er en kodning der er blevet brugt under fremstilling af filen og som derfor også skal bruges til afspilning.

En komputer ER IKKE født med decoder - det følger dog med som software til komputere købt med DVDdrev - alternativt ligger det i videosoftware der som regel også følger med DVDdrev....

Grunden til at "folk" pludselig opdager de mangler det - er NYINSTALLATION af styresystem....
Der er nemlig IKKE decoder med styresystemet - det ligger i softwaren f.eks. Intervideo der følger med mange komputere.

Tidligere var der ikke brug for det (mediaPlayerClassic behøver det ikke).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-08 10:29

MPClassic kan du i øvrigt hente her - GRATIS

http://www.free-codecs.com/download/Media_Player_Classic.htm

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-08 13:45

Flash77
Han er en hun
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-08 16:34

Hej
hvad betyder det at jeg først skal downloade en
VLC media player source code for at få den sidste version. Der står en advarsel om at ældre versioner ikke er så sikre.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 26-10-08 16:49

Du skal ikke downloade "source code", det er for besværligt at installere, og kun beregnet for udviklere der selv vil modificere koden. Dette er i sagens natur den aller nyeste, men kan også indeholde fejl.

Når du installerer så undlad at installere deres toolbar.

Installer du trygt den seneste officielle version (0.9.4), advarslen går på versioner der er ældre.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-08 22:55

Hej Bertel Brander
VLC var den eneste af de downloadede - og igen slettede, som jeg kunne få til at vise film med lyd.
Men er det rigtigt at der er både menulinje foroven og navigation på 5 cm bredde forneden. Så gider jeg nemlig heller ikke den. Da var elecard bedre med kun reklamelogoet i øverste hjørne. Men det kan da tænkes at jeg gør noget forkert.
Hilsen Ingelein

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 30 point
Dato : 26-10-08 23:27

Hvis du trykker på f på dit tastatur bør VLC gå i "fullscreen" uden nogen bjælke for oven eller for neden.

I starten, eller hvis du bevæger musen, kommer der en box for neden, men den forsvinder efter et par sekunder.

Du kan også finde "fullscreen" i menuen under Video

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-10-08 00:07

Tak for svaret BertelBrander.
Ja, det virker fint nu - er ikke helt ligetil de første par gange man skal bruge det - og udviklerne er ikke færdige med manualen - den stopper lige der hvor jeg savnede info.
Tak for det.
Mange hilsner
Ingelein