/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
regal raptor olie skift
Fra : hynke007
Vist : 1688 gange
100 point
Dato : 25-10-08 22:22

hej.

er der nogle herinde der vid hvormeget olie der skal i motoren?? og hvad slags det er bedst at bruge? da ham jeg købte den af har hældt for meget på.. kige et spørgsmål mere. hvor meget skal man tage af gas spjældet for at få den til at køre rigtig godt?? og er der en der ligger inde med en service manuel?

hilsen
Hynke007

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 25-10-08 22:24

En Regal Raptor skal være HELT fyldt op med olie - så fyld på til du kan se olien, og så sæt proppen på. Så kører den som smurt bagefter.

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 25-10-08 22:25

ok hvis den skal fyldes helt op hvorfor er der så en olie pind på??

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 25-10-08 22:28

En del af dem blev fejlagtigt leveret med oliepind - det er en produktionsfejl.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 22:35

OLIE_____PINDEN skal være ''mærket'' til øverste +/-
du skal starte cyklen og lade den køre 1 minut
HIV pinden op, rens den og lad den HVILE 1 minut igen,
stik den i / igen, men ikke skrue den NED.
derfra skal den stå til MAX.

Ellers burde det stå i din ''BOG**

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 22:37

Ellers prøv denne side/ + FORUM
http://www.motorosok.hu/szervizkonyvek/index_eng.htm
Mangler du password, så skriv til dem______DE SPAMMER IKKE.
Eller SE på kinøjsere på google

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 22:39

Du skal endelig IKKE file noget af, det virker IKKE
Gammel overtro, Men du kan sætte en større KARBU på den.
ELLERS vær glad for den kører___

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 22:42

Jeg brugte en 15/ 40 olie og den brokkede sig ALDRIG.
MEN den kunne godt lide en gang___? Redex der renser
karburator og dyser/ ventiler.
Men IKKE nødvendigt til en ''rimelig'' ny

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 22:46

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 22:49

IKKE MIN_________///

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 23:08

Ellers __kan jeg nævne 12 - 1400 ccm/l olie.
Og den er LIGEGLAD med olie typen, MEN ? MADOLIE_
så får kattebesøg///

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 23:09

Citat
så får kattebesøg///

Hvor du end stiller din_?/ med plade PÅ..

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-10-08 00:25

Fik du ikke en manual med af den du købte den af... ellers prøv og se om du kan få den for der står alle de almindelige ting som vil vide.
Men prøv og se om der ikke er et klistermærke på siden af motoren eller noget hvor der står hvor meget olie der skal i. Men ellers kan du fylde på og checke med oliepinde engang imellem om der er nok.
Når du tror der er nok olie i så start motoren og lad den kører i tomgang et par minuttter så olien bliver varmt også slukker du den og venter 1 minut, tager oliepinden op og tørren den af og sætter den i hullet uden at dreje den også aflæser du... Du skal bare sørge for at parkere et vandret sted eller bliver målingen forkert. Jeg vil mere du skal bruge 10W-40 eller 15W-40 motorolie. men det står i manualen som jeg vil afbefalde dig og få af den du købte den fra.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-10-08 00:38

Man kan evt. også købe en sidevogn til sådan en hvor man kan have en gris i.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 27-10-08 20:14

Citat
Man kan evt. også købe en sidevogn

http://www.motorradonline.de/bikes/gespanne/sauer/sauer-sidecar-international.288593.htm?_kat=288529
Eller en ANHÆNGER_____ / LOVLIGT.
Men om den har HK til at trække skidtet ?`ville nødig køre med en
på den mc.
http://www.uni-go.com/
xxx
Nå_men der kommer sikkert svar til næste år...?

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 27-10-08 20:18

Citat
MEN ? bortset fra ALT andet,

så regn med at motor-typen er identisk med enten en Honda
CD 50 / eller deres mc på 125 ccm.
Og eller finder du det meget NEMT, ?? bare ikke dig,
du har fået link´s...