/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Skifte fra TDC til Fullrate
Fra : Vonna
Vist : 2088 gange
300 point
Dato : 25-10-08 20:18

Hej Kandu brugere .Mit spørgmål går på om det er i orden med en avstand til Fullrate Centralen som ligger ca. 2600m i fugleflugtsafstand fra min adresse .Er den nogen som har erfaringer med Fullrate gode eller mindre code ,Vh Vonna

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-08 20:26

Fullrate betyder bare at du taler gratis i telefon og betaer internet hos den samme udbyder.
Vi harTV, internet og telefon hos samme udbyder, men kan ikke få fullrate fordi udbyderen ikke har det.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 25-10-08 20:33

Vi har Interhet og telefon fra TDC og tror ikke at vi kan få noget som virker bedre .Men jeg synes at prisen er alt for høj .så derfor tenker vi at flytte til Fullrate

Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 25-10-08 20:40

Citat
Fullrate betyder bare at du taler gratis i telefon og betaer internet hos den samme udbyder.
Vi harTV, internet og telefon hos samme udbyder, men kan ikke få fullrate fordi udbyderen ikke har det.
Øhh nej granner01, prøv at se her: http://www.fullrate.dk/

Citat
Mit spørgmål går på om det er i orden med en avstand til Fullrate Centralen som ligger ca. 2600m i fugleflugtsafstand fra min adresse

Fra http://www.fullrate.dk/privat/ny_kunde/

Citat
Dækker I, hvor jeg bor?

Fullrate er landsdækkende. Vi dækker 2,3 mio af de cirka 2,5 mio husstande, der er i Danmark. Der er ingen udbydere, der dækker Danmark 100 %, men vi arbejder på at nå op og dække 98 % af landet ved udgangen af 2008. Du vil få besked, hvis vi mod forventning ikke dækker dig, i begyndelsen af bestillingsprocessen.

Mon ikke også, det skulle virke hos jer så?

Citat
Er den nogen som har erfaringer med Fullrate gode eller mindre code

Nej, jeg har ikke erfaring med fullrate

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-08 20:51

Jeg har haft fullrate hos en udbyder og det betød at jeg ringede gratis til alle fastnetkunder i Danmark.

At de forskellige udbydere benytter ordet fullrate til noget forskelligt skal da ikke skille os ad.

Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 25-10-08 20:54

Citat
Jeg har haft fullrate hos en udbyder og det betød at jeg ringede gratis til alle fastnetkunder i Danmark.

Ok, jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad de kalder det. Men det er altså også et firma-navn... hvor de iøvrigt vist nok tilbyder gratis tlf. sammen med fastnettet, så måske har du alligevel ret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-08 20:59

fullrate tilbyder IKKE gratis telefoni - men bredbånd med eller uden fastnet telefon.

de har desuden ingen mailserver hvad der kan være vigtigt for en del - iflg deres egen oplysninger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-08 21:00

ps erfaring her fra nabo - lige så dyr som tdc og mange udfald trods mindre en 1 km i fugleflugt til centralen.

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 25-10-08 21:01

granner01 >>> prøv at læse hvad folk skriver www.fullrate.dk

Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 25-10-08 21:11

min fejl... med gratis tlf. mente jeg gratis telefon-abbonement, hvilket fullrate tilbyder. Man skal så selvf. betale minut-pris for at ringe.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 25-10-08 21:14

miritdk det kan man læse her . http://www.fullrate.dk/privat/ så prisen er meget lavere hos Fullratete i forhold til Tdc

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 25-10-08 22:08

Kom så er der ingen som har personlige erfaringer med Fullrate

Accepteret svar
Fra : mollymelissa

Modtaget 300 point
Dato : 25-10-08 22:45

Hejsa (:
Har lige fået Fullrate havde TDC før!!
Jeg er selv rigtig glad for det! det er hurtigt og det fungere virkelig godt..
Politigården i københavn bruger det også (: så det lever op til alle forventninger og så skal man ikke vente en evighed på at komme igennem til en medarbejder!!!
Skynd dig at skifte (: Det er også mange gange billigere end TDC!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-10-08 22:50

Med hensyn til afstanden, ringer du bare og spørger TDC, hvilken hastighed der kan levers på din adresse.

Du behøver ikke oplyse at du påtænker at skifte til fullrate, blot at du ønsker at vide hvad der er muligt på din bopæl.

Hvis TDC kan levere 10 Mb kan fullrate også, da det er kablets egenskaber og afstanden der bestemme hvilken hastighed der kan leves på din adresse.

Fullrate er helt ok, de er også flinke til at opgardere ens hastighed samtidig med kampanger for nye kunder. Så de behandler ikke eksisterende kunder dårligere end nye som ved f.eks TDC..

vh ben

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 25-10-08 23:29

Jeg har bredbånd hos tdc.Hos tdc kan jeg få mere end 10 mb.hastighed. Har fået tilbud fra fullrate.De kan kun lever 5 mb.til mig,selvom linien kan levere mere. Ved forespørgelsen til fullrate,hvorfor de ikke kan lever mere end de 5 mb, var svaret. De lejer sig ind ved tdc. Jeg bor 100 meter fra centralen.De har forhandlet sig frem til en lejepris,som siger højst 5mb,fra den central jeg er tilsluttet.
hilsen vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : Vonna

Dato : 26-10-08 12:25

Tak for svaret mollymelissa.

Kommentar
Fra : mollymelissa

Dato : 26-10-08 19:36

selv tak (:

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 18-01-09 16:14

Jeg er tilfreds fullrate kunde. Jeg har vel 2 km til centralen, men hvor mange svinkeærinder som kablet slår, er jo ikke til at vide.

Jeg har 20 Mbit/sek og fastnet telefon for 299,- pr. måned. Fullrate lover "op til" 20 Mbit, men i praksis har jeg målt op til 17 Mbit/sek, hvilket er ganske tilstrækkeligt, i betragtning af at servere og hubs m.m. også skal kunne følge med. De 20 Mbit er en teoretisk hastighed, hvorfra der skal trækkes båndbreddeforbrug til kontrolsignaler.

En af de ting der har gjort mig særdeles tilfreds med Fullrate, var en mail fra august sidste år, hvor de satte hastigheden op fra 10 til 20 Mbit/sek til samme pris - bare sådan uden videre. Når jeg tidligere fik brev fra TDC (og CyberCity som jeg også har prøvet) var det altid med besked om prisforhøjelse eller serviceforringelse - eller begge dele!

Eneste problem jeg har haft, var at routeren max. kan trække 3 telefoner, så jeg var nødt til at købe et lille brugt omstillingsanlæg, så mine 5 B&O telefoner kunne holdes i live...

Og til granner01: De ord du mangler er "flat rate", ikke "fullrate". "Flat rate" er når man betaler et fast beløb og så må bruge servicen ligeså tosset som man vil. Det er vist det mest udbredte abonnementsforhold (desværre ikke for Iphones.. grrrr...)

/ KK