/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Suk, (spam) emails fra venner
Fra : nosunshine5
Vist : 630 gange
30 point
Dato : 25-10-08 19:56

Suk så modtog jeg endnu en spamemail fra en flink ven. Nok lidt venligt ment. men jeg er træt af at få forskellige emails om at MSN kommer til at koste penge at facebook er fuld af virus/vira (sikkert rigitgt) og at den kvindelige grundlææger (sig mig var det ikke to mandlige amerikanske studerende, der strikkkede det sammen. Solgte det og lever fedt nu) som advare mod et eller andet.

Bla, bla. Det eneste det genere er at nu er min email ude ved ca 25 mennesker jeg ALDRIG har mødt, eller kommer til at kende. Suk.
Mon det er det der er meningen med spam-emails mellem venner?
At en eller andet brygger en konspirationsteori sammen. Sender den afsted med en advarsel? Så sender flere "nyttige idioter" det vidre til endnu flere "Nytige idioeter". Så et eller andet sted er der en som har en fiks lille virus på sin email, da sikkerhed ikke er et problem for ham/hende. Der er ingen.
Som så spreder sig afsted tilbage igennem de 25 email.adresser som førstnævnte hægtede på sin email da han sendte den afsted. OSV hele vejen tilbage til mig.

Så kopierede jeg denne fra en vens email.
Frigiv ikke min email f.eks. i kædebreve eller andre breve der bliver sendt til mange modtagere da det genere SPAM.
Skal du sende til mange, så benyt feltet "bcc" i stedet for "til" , det gør modtageren "usynlig" for andre... :)

Men det læser de heller ikke.
Jeg har præsteret at blæse det op med blodrøde bokstaver. Med besked om ikke at sende mig mere af det pjat.
Får jeg virus vil jeg ikke have det på den måde.
Nå suk, det er vel som at slåsse med tidvandet. Et hulens koldt, tungt arbejde og sjaskvåde strømper og underbukser.

ARGHHH
Nå men jeg kom da af med noget luft.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 25-10-08 19:57

Får du en sms med besked om
at hoppe ud af vinduet. - Så lad være...
Det er fup. Det gør herre nas.
Send vidre til dem der kunne
finde på at gøre det...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-08 20:29

Kender godt problemet, men jeg sender konsekvent ikke beskeder videre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-08 21:05

Citat
Bla, bla. Det eneste det genere er at nu er min email ude ved ca 25 mennesker jeg ALDRIG har mødt, eller kommer til at kende. Suk.

Hvis den er sendt videre uden du har gjort det, har du en virus på maskinen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-08 21:37

nosunshine5

Det er noget skidt, når dine venner ikke vil acceptere, at du ikke vil modtage kædebreve.

Endnu værre er det, at de videregiver din e-mailadresse til nogen, som du ikke kender.

Min familie og venner er blevet gjort opmærksom på at jeg ikke ønsker spammails. Jeg sendte heller ikke kædebreve videre. Dette har har gjort opmærksom på enten telefonisk eller ved en sammenkomst, hvor de har været til stede.

Det har de accepteret, så nu er jeg blevet fri

Nordsted1

Citat
Hvis den er sendt videre uden du har gjort det, har du en virus på maskinen

Det er ikke det, der er problemet. Problemet er at nosunshine5´s venner sender kædebreve, så andre kan se hendes/hans mailadresse. Hvis "vennerne" selv sender kædebrevene videre, så er der ikke virus, men hvis de ikke selv har gjort det, så er det på "vennernes" comp. der er virus.

Men i dette tilfælde tror jeg ikke, der er tale om virus.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-08 21:38

her bliver der efter et par advarsler ganske enkelt blokeret for dem der ikke respekterer mine ønsker ang. den form for mails - så må de finde en postkasse eller ringe hvis de vil mig noget.

det er uden nogen form for respekt at sende sådanne mails uanset hvem der gør det !

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-10-08 21:47

Når jeg får en sjov mail sletter jeg de andre for mig fremmede adresser inden jeg sender den videre.

Fred til privatlivet !!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 30 point
Dato : 26-10-08 10:44

Jeg sender den videre til alle med besked om at det er en HOAX og at de lige skal sende beskeden videre.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 26-10-08 21:04

Eyvind jeg tror jeg gør brug af dinm etode. Det kan være det kan være det kan hjælpe at jeg ikke får dem så meget.
Min mor er lige blevet online. Hendes første pc og netadgang. Altså, alt det hun advarede mig om som lille. Det skal vist gentage sig nu. Det er så bare mig der skal advare og løfte pegefingere til hende. LOL

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-08 21:13

Google (gmail) er god til at håndtere mail......................gratis og nem at bruge.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 31-10-08 07:37

Tak for svaret Eyvind.