/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
hvad er bedste af slik
Fra : lille-ciller00
Vist : 570 gange
10 point
Dato : 25-10-08 19:11

hej jeg har et dværg hamster. jeg tænkte om der er noget særligt godt frugt man kan bruge som slik til den??

Accepteret svar
Fra : D9N

Modtaget 20 point
Dato : 25-10-08 19:37

de hamstere jeg har får nogle foderstænger, og en lux. hamsterblanding , men de er helt vilde med agurk... og det giver dem også tilpas meget væske ...

men i samme sekund de ka lugte den så kommer de ræsende ud af deres sovested uanset hvornår det er på døgnet... det gør de ikke med andre ting...

D9N

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 25-10-08 19:40

tak kan de ikk også spise æbler?

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 25-10-08 20:19

Hamstere skal have et tørfoder af høj kvalitet er nødvendigt. Som tilskud kan forskellige former for frugt og grønt anvendes, som gulerødder, bær, pære, æble, mælkebøtter o.s.v. er glimrende. Hamstere kræver også animalsk protein som melorme, græshopper eller lign. For sarte sjæle kan skrabet oksekød anvendes i meget små mængder.

http://www.landogdyr.dk/default.asp?kategori1=4d&id1=178

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 25-10-08 20:22

okay tak

Godkendelse af svar
Fra : lille-ciller00

Dato : 25-10-08 20:32

Tak for svaret

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 25-10-08 23:11

det var så lidt ...

og jo æbler spiser de også, men helst skroget ... det er lidt sjovt at se dem gnave sig oppe fra stilken ned i midten og udhule æblet ...

kød er kun nødvendigt i det omfang man ikke giver LUXUS foder hvor alt der er nødvendigt er i ...

vh
D9N