/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
side forsvinder
Fra : trimare46
Vist : 745 gange
100 point
Dato : 25-10-08 17:19

ja, så er den gal igen.
jeg har fået lagt nyt antivirus ind, efter en del skriven frem og tilbage, og nu har jeg så prøvet at logge på min netbank.
det går fint til jeg har skrevet login-oplysningerne. når jeg så trykker enter, forsvinder siden og der er frit udsyn til skrivebordet.
er det fordi der skal ændres nogle sikkerhedsindstillinger eller hvad sker der.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-10-08 17:31

det er jo fint du fortæller hvilket antivirus du har lagt ind........................... det hjælper altid med sådanne oplysninger.

Men det lyder som en popup killer. Når du prøver igen, så prøv at holde SHIFT knappen nede til den er startet i et nyt vindue. At holde SHIFT nede, stopper popop killerne.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-08 17:34

Har du installeret din sikkerhedskopi? Eller havde du ingen? Ellers skal du ringe til banken.

Har du købt ny maskine eller er det den samme? (Er bare nysgerrig).

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 17:38

jeg har lagt avg 8.0 ind. det er en gammel maskine, og manden ved tastaturet er også gammel. måske er det der fejlen skal findes.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-08 17:47

Du kan bare tage en sikkerhedskopi af din nøgle til banken, du kan se en vejledning på bankens hjemmeside. Så installerer du den.
Da jeg skiftede antivirusprogram, så fik jeg også problemer med banken, jeg gad bare ikke rode med det, så jeg skrev til banken og bad om en ny adgangskode.
Jeg ved ikke hvad der sker, men de har nok gjort opkoblingen til netbank så følsom, så det skal være mere sikkert.

Og hvis du er fra 46 så er du bestemt ikke gammel.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-08 17:54

trimare64 har avast lagt ind har jeg set i en anden tråd

et godt råd nu og her

opret dig gratis og læg en hijackthis log ind her i kategorien hijackthis forum og få scannet din pc for at udelukke eller nedlægge malware der måtte være - du kan sikkert også få hjælp til resten

læs vejledningen først - det er ikke svært

http://www.malwarecheck.dk/forum/

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 18:18

det er ikke mit sikkerhedscertifikat det er galt med. jeg bliver smidt helt af nettet når jeg trykker enter.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-08 18:23

Så må du ind i AVG og ændre nogle indstillinger. Og tag så et virus + malwarechek. Det kan ikke skade.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 19:02

er der evt hjælp at hente til at ændre disse indstillinger jeg kan se at der er en forfærdelig masse jeg er beskyttet imod, men kan ikke finde ud af at få det slået fra

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-08 19:15

Så må du vente til der kommer en der bruger AVG, jeg bruger selv Avast.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 21:31

Citat
er der evt hjælp at hente til at ændre disse indstillinger jeg kan se at der er en forfærdelig masse jeg er beskyttet imod, men kan ikke finde ud af at få det slået fra

Kan og vil ikke anbelale det, MEN.
Siden/ Banken er KRYPTERET, så prøv at slå din firewall fra.
-------
Ikonet ved URET..
-------
ELLERS, skal du tillade forbindelse GENNEM PORT 443,
gennem din FIREWALL + ANDET du muligvis har kørende...?

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 21:36

Ellers, HVIS du plejer at kunne komme på banken,
opdater din FLASH + MACROMEDIA-PLAYER..
eN OPDATERING AF_/ Andet kan også komme på tale.

HAR DU SAGT JA_ til at installere 1 AKTIVT X fra din Bank,
DIN og Bankens sikkerhed for KORREKT /////// KUNDE..

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 21:37

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 21:42

Citat
det går fint til jeg har skrevet login-oplysningerne. når jeg så trykker enter, forsvinder siden og der er frit udsyn til skrivebordet.

Du mangler NOGET der kan SE / siden du klikker dig ind på.
Har selv lige ´´glemt´´ det.
Plus AT ? du MULIGVIS selv skal hente din KODE til banken frem
FRA EN GEMMER, den ? plejer at skulle ligge i C: før du får NOGET SOM HELST FREM
Prøv BAMK_FUNKTIOEN = HENT NØGLE

Det er IKKE VIRUS, men bare en SIKKERHEDS- FIDUS, som skrevet.

Prøv at lav en diskoprydning === KOMPLET og kom igen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 21:46

jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanker om.
senest har jeg smidt avg ud og lagt avast ind igen. det fungerer for så vidt godt nok, og jeg kan fint gå på nettet. min mail fungerer også, men når jeg har trykket mine login-oplysninger til homebanking og trykker enter, forsvinder siden samtidig med, at der kommer denne dut-lyt som når man trykker noget der ikke kan lade sig gøre.
jeg har også prøvet at holde shiftknappen nede og trykke enter samtidig, men lige lidt hjælper det.
og det er både med avg og avast lagt ind, altså ikke på samme tid, men resultatet er det samme.
samtidig med at jeg lagde avast ind igen, har jeg installeret servicepack 3. det troede jeg kunne hjælpe, men der er ingen forandring.
gode råd udbedes.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 21:48

jeg laver lige en oprydning. det har jeg ikke prøvet endnu. og der har jo været ret meget rod i det på det seneste.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-10-08 21:51

Kravl tilbage i flasken, Hr. overidiot Klamigen, netbank kræver IKKE flash.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 21:54

det virkede heller ikke.
og hvis det var noget med mit certifikat, plejer det at være noget med at man skal udpege stien til det. men siden forsvinder bare, så det er noget mystisk.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 22:05

Citat
Kravl tilbage i flasken, Hr. overidiot Klamigen, netbank kræver IKKE flash.

IKKE___Hej KLUMME.
har jeg installeret servicepack 3.
Det var sikkert den JEG havde PROB med, ALT virkede lige pludseligt ikke som FØR.
Citat
og hvis det var noget med mit certifikat, plejer det at være noget med at man skal udpege stien til det. men siden forsvinder bare, så det er noget mystisk.

Du mangler ? et eller andet, eller du har FOR MEGEN SIKKERHED.
Eller IKKE fået ryddet ordentligt op.

MEN_______? kan du IKKE GENDANNE systemet til FØR der gik KAGE I / klumme.
MIDLERTIDIGT ?
Ellers__kan jeg sikkert hjælpe. PM men der er JO IKKE MANGE,
der tør modtage noget fra mig__LOL

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 22:09

Ellers prøv lige at installer en af disse, HELST så gammel som muligt.
NEDERST PÅ SIDEN
http://www.oldapps.com/java.htm

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 22:11

Kan nævne, at jeg selv bruger den PÅ 3 MB og den virker BARE.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 25-10-08 23:10

VÆRRE END K_O
Ha-det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-08 00:13

Trimare
Lad være med at rode med netbank mere, ring tilbanken mandag. Du bliver bare skør af al den roden.
Min erfaring er (og jeg roder tit med min PC) at det første der ikke virker, det er netbank. Og hver gang bestiller jeg bare en ny adgangskode. Jeg spurgte en gang min bankrådgiver hvorfor det var sådan og fik at vide at hvis der var det mindste problem på en PC, så var sikkerhedsnøglen indrettet til ikke at virke. Jeg ved ikke om det er rigtigt eller det er pip, men hun overbeviste mig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-08 02:37

Der er sikkert en side inde på din netbank, som hedder Check din computer, prøv den så får du vide om browseren er OK, eller hvad der mangler for at du kan logge ind, hvis ikke din bank har en sådan side, så kan jeg guide dig ind på siden i Danske Bank, net banker har tit de samme krav til browseren (Internet Explorer) det er nemlig ikke alle banker som undersøtter Firefox, jeg er enig med Klamigen, du mangler et eller andet og jeg tror ikke på at det har noget at gøre med dine sikkerheds programmer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-08 06:22

Har du husket at installere den seneste version af JAVA ?

http://java.com/en/download/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-10-08 08:22

jeg tror ikke det er noget med java. hælder mest til det med for meget sikkerhed. og det er heller ikke servicepack 3. det startede før jeg installerede den.
og hvis det er noget med netbanken ser det da mærkeligt ud, at hele siden forsvinder. der plejer bare at komme en besked om, at man mangler noget eller har skrevet noget forkert.
jeg plejer at have outlook kørende hele tiden, og jeg troede det kunne være det der forstyrrede, men det var heller ikke tilfældet.
hvis nu jeg kører en systemgendannelse, er jeg så ikke tilbage ved alle de problemer jeg havde med at få avast afinstalleret rigtigt. så skal jeg jo bare begynde forfra.
hvordan ændrer man evt sikkerhedsniveauet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-10-08 08:40

jeg hentede en version af java for et par måneder siden, og nu har jeg så hentet den samme version igen. og nu virker det sgu. hjertelig tak molokyle.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-08 09:05

Godt nok

Afslutningsvis går Du så ind under tilføj/fjern og afinstallerer tidligere versioner af Java, de forsvinder ikke ved nyinstallationer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-08 10:47

JavaRa fjerner de gamle Java og de installerer nye bare med et par klik: http://sourceforge.net/projects/javara/ hvorfor var det så svært at tro på at du manglede noget i din browser sikkerheds programmer opfører sig ikke som du har beskrevet, med at siden lukker ned når du vil logge ind

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-08 05:23

Hér kan du tjekke din kørende JAVA version: http://www.znn.dk/

Du bør køre version: 1.6.0_10

Alle tidligere versioner du har installeret bør du afinstallere fra:

Start->Kontrolpanel->Tilføj eller fjern programmer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-08 10:50

Citat
Alle tidligere versioner du har installeret bør du afinstallere fra:

alle tidlige versioner bør du fjerne med JavaRa

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-08 14:37

Hvem var det liiiige ...? ..som fik det til at ''virke" for: trimare46 ?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 30-12-08 16:18

Tak for svaret molokyle.