/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Fladskærm
Fra : maxhankat
Vist : 554 gange
300 point
Dato : 25-10-08 15:59

Hej.

I dag kan man i Politiken læse, at de nye fladskærms-tv-app. allerede er yt om får år, og at man, for at kunne modtage det digitale signal, er nødsaget til at anskaffe sig en ekstra boks til ca. 1.500 kr.

http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article585268.ece

Derfor vil jeg spørge, om der er nogen, der her i Kandu kan oplyse, om det slet ikke er muligt, allerede i dag at købe en ny fladskærm, der ikke er forældet om et par år, og hvor man ikke senere bliver tvunget til at tilføje en ekstra boks til sit apparat.

Her i vores ejendom, er der indlagt kabel-TV, gør det nogen forskel?

mvh
joan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-10-08 16:01

Citat
yt om får år,

Undskyld der skal stå: om få år!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 25-10-08 16:05

det er de allerede køb digital modtager ved haral nyborg og du er mindst fremtids sikret i en til to uger

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-10-08 16:05

jo, selvfølgelig kan du købe et nu.

Har du kabel, er det ikke noget problem, så skal dit fjernsyn bare have -c

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-10-08 16:08
Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-10-08 16:09

hej !
Det du skal kigge efter er om der er digitalt dvb - c tuner .
lidt om det digitale sprog.
der er 3 digitale sprog stort set
Et til satelit boks
et til det jord baseret sende net det er det der kan modtages via stue antenne og antenne på ens hus. kaldt dvb - t
og et sidste via kabel nettet.som f.eks tdc sender med kaldt dvb - c den sidste skal der desuden et kort i ens tv som kan købes hos ens udbyder - hos tdc koster det ca 1000,- .men så er det osse muligt at se digitalt tv i hd kvalitet.se
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_lo
håber det hjælp husk at købe et med dvb t og c tuner.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-10-08 16:11

Nogle udbydere af satellit- og kabeltv er så småt begyndt at lancere digitale modtagere med MPEG4 standard, men der er endnu ingen MPEG4 modtagere i butikkerne til brug for tag- eller stueantenne.

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/dekoder/mere-om-digitalt-tv/

Accepteret svar
Fra : tadeo

Modtaget 310 point
Dato : 25-10-08 16:28

Desværre er det ikke muligt, som tidligere omtalt, at købe TV med DVB-C,
derfor har butikkerne så travlt med at få solgt ud.

Har man HDD og DVD optagere, skal man indvestere i omtalte boks.

Så køb ikke fladskærm nu, vent.

Har dog lige købt et TV kort til min comp. DVB-C, kan modtage analogt.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-10-08 16:33

Tak for alle svar også de vittige

xou: Den fladskærm jeg kigger på, står der blandt andet i specifikationerne:
"Indbygget digital DVB - T tuner"
Og du skriver DVB - c tuner . . . .
Hvad kan jeg udlede af det?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 25-10-08 16:39

At den ikke kan modtage de digitale signaler fra den 1./11. 2009

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 25-10-08 16:46

jep du har helt ret.
det der er at mpeg2 bliver ændret til mpeg4, som nogle allerede har indstalleret. håber det er svar nok
mvh'
jan

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 25-10-08 16:59

Tak for svaret tadeo.

Citat
Desværre er det ikke muligt, som tidligere omtalt, at købe TV med DVB-C,
derfor har butikkerne så travlt med at få solgt ud.

Det er da utrolig tarveligt at butikkerne forsøger at komme af med apparater, når man på nuværende tidspunkt allerede ved, at de ikke dur om kort tid.

Tak for hvert eneste svar.

Jeg tror, jeg venter med at købe nyt TV, til det rigtige kommer. Hvornår det så bliver. . . . .

God weekend
joan