/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
AVI / MPEG -> DVD
Fra : taunusanden
Vist : 763 gange
200 point
Dato : 25-10-08 14:20

Hejsa alle

Jeg har en del små videoklip liggende på harddisken med "retro computing" som jeg gerne vil have over på en skive så jeg kan se dem via min DVD afspiller. Om det er en CD eller DVD skive er for mig ligegyldigt.

Min DVD understøtter desværre ikke mange af disse formater hvis jeg bare brænder dem ud som filer på en CD / DVD skive

Er der et godt forslag til hvordan jeg gør?

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-10-08 15:01

Du skal brænde som Video cd/dvd

Hvilket brænderprogram bruger du

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-10-08 15:05

ellers kan du hente et program gratis her. Det fungerer fint og kan indstilles til dansk sprog. Det kan brænde det du ønsker

http://www.download.com/Ashampoo-Burning-Studio-Free/3000-2646_4-10776287.html?part=dl-AshampooB&subj=dl&tag=button

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 15:59

Lige en opgave for Super: http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm træk alle dine filer ind i boksen forneden under Drop a valid multimedia file here, vælg DVD Std. compliant (vob) under Select the output container oppe til venstre og klik på Encode (Active files knappen, så får du nogle filer som brænder programmet kan arbejde videre med, før du begynder kan du højre klikke et tilfældig sted på programmet og vælge en mappe at i gemme Output file saving management

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-10-08 18:11

Jeg bruger Nero, er der noget jeg har misset der??

Ellers må jeg jo kigge nærmere på en af forslagene

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-10-08 18:32

Nero er jo et ,eget fint program, men det var kun hvis du ikke havde et program så var der andre muligheder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-08 21:32

Citat
Jeg har en del små videoklip liggende

I hvilket FORMAT (filendelse) ??????

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-10-08 23:18

@refi
Se lige min titel, AVI / MPEG -> DVD

Men, jeg ved ikke om jeg er total blind, men kan nero bruges?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-08 02:29

Nero kan bruges, men først efter Super har behandlet dine filer, måske kan din DVD afspiller åbne filerne direkte, og så er det jo bare at brænde en data cd, eller må du have Super på banen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-08 03:04

Tråden her er ret lang og det var FLV filer fra Youtube som var begyndelsen, Super gjorde forarbejdet og Nero 7 Vision Essential tog over og gjorde DVDen færdig: http://www.kandu.dk/Spg114517.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-08 09:46

Der er da INGEN af de formater din DVD ikke understøtter.....

Bare læg filerne over på en CD/DVD skive....

eller er DVDafspilleren ligeså retro som klippene.....

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-10-08 11:48

Jeg bruger VDownloader til at hente filerne ned i avi format, når det er fra youtube. Men jeg har fra f.eks www.retrogeekcomputers.com hentet nogle i mpeg.

Refi, jeg har til ære for dig lige prøvet igen, på BEGGE mine billige DVD afspillere, den ene er lige knap 2 år. De kan ikke afspille dem. Ja, jeg ved at det er billige jem&fix / harald nyborg modeller, men de har da virket fint til at se almindelige DVD film på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-08 12:08

ENHVER nyere DVDafspiller (også fra HN) kan afspille avi og mpeg (bruges bl.a. til DVDer).....

Så enten passer de filnavne ikke eller der er noget galt med konverteringen....

Kan du overhovedet se dem på komputeren ?

Prøv lige at højreklikke på de filer og gå i egenskaber....

Er det mpeg1 eller mpeg2 eller noget helt andet ?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-10-08 13:37

http://www.download.com/Ashampoo-Burning-Studio-Free/3000-2646_4-10776287.html?part=dl-AshampooB&subj=dl&tag=button
Det løste ikke problemet

@refi
De virker alle fint på computeren.
Hvordan ser jeg om det er mpeg1 eller 2 ?
Nu jeg kigger efter, så er der 4 filendelser: avi, mp4, mpg & mpeg

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-10-08 13:38

altså, ikke 4 filendelser på hver fil selvfølgelig...
Men der er en del små og større film

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-08 13:51

Avi burde den kunne klare
Mp4 kan den ikke
mpg er en fællesbetegnelse for mpeg1 og mpeg2
mpeg burde hedde noget mere ved valg af egenskaber (1,2 eller 4) - 1 og 2 burde den også kunne klare.

Når det hele så bliver blandet på en DVD kan den ikke finde ud af det.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-08 16:37

Er der nogen grund til at du ikke vil prøve Super
Citat
Når det hele så bliver blandet på en DVD kan den ikke finde ud af det
Super blander ikke, den laver alt om til for eksempel VOB filer

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-10-08 18:58

@o.v.n.
Sorry, men min computer lever ikke op til minimumskravene

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-08 01:47

Citat
min computer lever ikke op til minimumskravene
det gør min heller ikke for lille CPU, for lille harddisk, for lidt RAM, Super kører alligevel, det tager bare lidt tid at omdanne, og jeg kan godt surfe på Kandu selv om der er en film under omdannelse, det tager så også lidt længer tid at åbne nye sider

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 29-10-08 20:06

@o.v.n.
Tro ikke at jeg har glemt dig
Jeg har lige sat SUPER igang, håber det går godt

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 30-10-08 01:47

Hvis det mod forventning mislykkes, så prøv med mindre portioner, 2-3 filer ad gangen

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 30-10-08 21:00

Den stod hele natten, det tog sgu sin tid

Men Nero brokker sig, nu får jeg jo se om det virker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 21:05

Citat
Sorry, men min computer lever ikke op til minimumskravene

Er den med elastikoptræk

Jeg har da helt fra 386erens tid kunnet konvertere filer....

Bevares - det tog lidt længere tid

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-11-08 18:00

@refi
Det er en AMD Sempron 2600+ 1,6Ghz med 1GB ram, onboard grafik+lyd+netkort, tv-kort, kortlæsere til de fleste kort under mit 3,5" floppy drev, CD+DVD brænder og 80+120GB HDD. Ikke det mest moderne, men jeg skal have en skide PC'er for at kunne bruge min netbank. Min kære toptunede Amiga 4000 klarer ikke netbanken, men ellers kan den det meste jeg har brug for, på computersiden.

Godkendelse af svar
Fra : taunusanden

Dato : 01-11-08 18:01

Tak for svaret o.v.n..
Jeg kan ikke få nero til at brænde de .VOB filer rigtigt... Men jeg finder nok ud noget.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-08 01:36

Tak, jeg håber du finder ud af noget, jeg havde ikke problemer med at få Nero 7 til at tage over, efter Super, læste du tråden jeg lagde link til?