/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virusdefinitioner.....?
Fra : larsbjoern
Vist : 1783 gange
300 point
Dato : 24-10-08 17:30

Hej
Jeg har Stofanet, og abonnerer på Telia SafeSurf (F-secure).
På mit ikon i bundlinien har jeg i flere dag haft en lille gul advarsel om at mine virusdefinitioner er for gamle, idag 13 dage. Ligeledes er mine spamwaredefinitioner også flere dage gamle.
Sideløbende har jeg de seneste dage oplevet, at jeg får mange gange færre spammail's end jeg plejer !
Er der noget galt ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-08 17:49

Jeg ville henvende mig her http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=31&sid=a1986a004f07a6a0d7cb9138a0006b4c

det er gratis, og du får god hjælp, for jeg tror du har brug for at få kikket din pc igennem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-10-08 17:56

Du skal opdatere di antivirus og spywareprogram. Og huskat opdatere tit.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 17:57

Du glemmer åbenbart at opdatere dit antivirusprogram (sikkert AVG ud fra de meldinger)

SPAM og ANTIVIRUS har IKKE noget med hinanden at gøre.....

Selvom spam kan indeholde virus

Kommentar
Fra : zerpico

Dato : 24-10-08 17:58

kør en fuld scanning så er den opdateret

mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-08 18:15

Citat
kør en fuld scanning så er den opdateret
vrøvl

i så fald skal programmet opdateres først og derpå skal der køres fuld scan.

Men der er noget galt - f-secure bør opdatere automatisk - kig i indstillingerne og se om du har fjernet hakket ved automatisk opdatering.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-10-08 18:17

Hvordan står dine indstillinger for automatisk opdatering ?

Hvad sker der når du prøver at opdatere manuelt ?

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 24-10-08 19:04

Hej larsbjoern.
Jeg ved ikke om der er forskel på Stofa SafeSurf og Telia SafeSurf, men jeg kan se at StofaSafeSurf ikke understøtter Vista, så jeg ved ikke om det kan være det der er galt.
Hilsen Kim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 19:15

Citat
Jeg har Stofanet, og abonnerer på Telia SafeSurf

Der er noget galt....

Stofanet er via KABELTV forbindelsen
Telia er via Tlf.forbindelsen

Så HVAD er det lige du har....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-08 02:47

hvis du har stofanet - så tror jeg du skal kigge lidt her og få den rigtige sikkerhed sat op

https://www.stofa.dk/showpage.php?mid=103

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 25-10-08 16:12

Hej Venner
Lad mig lige slå flg. fast. jeg kører XP og har Stofa kabelTV og Internet. For over 1 år siden tegnede jeg abonnement vedr. Stofa SafeSurf. Jeg betaler vist nok 15kr./mdr. Hentede programmet fra Stofa.dk/Mine sider og installerede det problemfrit med den installationskode jeg fik.
Det har kørt upåklageligt siden (og gør måske stadig), men jeg undrer mig over hvorfor den nu idag er oppe på at melde, at mine virusdefinitioner er 15 dg. gamle. Programmet står til automatisk opdatering, og forsøger også, men finder åbenbart ikke noget!
Jeg har prøvet at downloade det igen for i første omgang bare at lægge .exe-filen på skrivebordet, for efterfølgende at slette den gamle og installere påny; men når jeg downloader SafeSurf for Gem på skrivebordet, kommer flg. melding, efter at der er hentet mere end 35 kb: "Internet Explorerkan ikke hente teliasafesurf.exe fra www.stofa.dk - Serveren har returneret et ugyldigt eller ukendt svar"
Kan det være andre programmer der driller? Kan der være sammenhæng mellem det at jeg åbenbart pludeselig ikke kan hente programmet igen, og det at den ikke, ved den automatiske opdatering, henter noget?

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 300 point
Dato : 25-10-08 16:55

Hej larsbjoern.

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte StofaNet Support alle dage mellem kl. 8.00 og 22.00 på

telefon 75 64 17 34

Hilsen Kim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-08 20:45

Og hvis jeg var dig ville jeg spare de penge....

Der er flere gratis alternativer - ingen grund til at betale Stofa for det.....

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-10-08 13:47

Kontaktede Stofanet som ikke lige havde et bud på problemet, men lovede at maile en opdatering; og vipti, sjovt nok var alt ok inden jeg fik kørt opdateringen!

Godkendelse af svar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-10-08 13:50

Tak for svaret kimpetersen, selv om jeg jo nok selv havde forsøgt dette - men det hjalp!

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 28-10-08 16:30

Selv tak larsbjoern, den nærmeste vej bliver ofte overset.
Hilsen Kim