/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Cursor "fryser fast"
Fra : klanger
Vist : 9164 gange
100 point
Dato : 24-10-08 16:51

Hej

Får en kammerats bærbare computer, i morgen formiddag for, at hjælpe med installation af nogle programmer.

Nu har han lige kontaktet mig med følgende problem.

Cursoren er "frosset" fast på midten af skærmen, og reagerer ikke på pegepladen (hedder den det?) som er den han bruger. Altså ingen løs mus eller lignende!

Nogen der har en idé til hvad det skyldtes, at cursoren ikke kan bevæges?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-10-08 16:59

hvilken mus anvender han? og hvis det er en ekstern mus, er der så batterier i?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-10-08 17:00

jeg mener, om der er strøm på batterierne?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 17:08

Der er tilsyneladende en driver der ikke loader....

Prøv at kigge i enhedshåndtering om der er gule trekanter....

Alternativt stil maskinen tilbage (gendan) til en dato hvor det virkede....

Sidste alternativ - brug systemdisken til at rep. systemet.

Fejlen må under alle omstændigheder ligge i "manglende" musedriver.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-10-08 17:13

øh, max... Det er en pegeplade....

---Jeg har haft den slags problemer mens jeg havde windows ME. på min tidligere comp. Det skete tit, at jeg måtte slukke compusen uden at lukke ordentligt ned...

Det hjalp at rydde op på computeren. Jeg tror det har noget at gøre med manglende kapacitet..

Sluk for dyret på den hårde måde. Vent lidt. Og tænd for den igen.
Og derefter: ryd op..

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-10-08 17:30

Pegeplade? det er den med fingertouch ikke?, og altså det integrerede pegeredskab i lighed med en eksterne mus ikke?
Men se lige hvad Refi skriver om manglende musedriver!

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 24-10-08 17:50

Hej klanger.
Hvad er det for en computer, på nogen Hp sidder der en afbryder over pladen, hvis der er en prøv og skyd den i modsat stilling.
Hilsen Kim

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-08 17:59

Mon nu også klangers finger er frosset fast til pegepladen siden der ingen respons er

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-10-08 19:53

hej klanger !
find den cd der fuldte med pcen og indstallere de driver der hører med til den - omtales bundkort driver
det er typisk den der mangler når der er noget med musen og da den er indbygget i pcen kunne det måske være den der skal til.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 24-10-08 23:54

Kode
Mon nu også klangers finger er frosset fast til pegepladen siden der ingen respons er

Tak for alle svarene, indtil nu...

Men ikke alle læser spørgsmålet godt nok INDEN de svarer...

Computeren skal jeg jo først se på i morgen....og jeg skriver også det er med pegeplade...så....

Kommer tilbage når jeg har prøvet idéerne af i morgen!

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-10-08 10:17

Hej klanger.

Citat
Men ikke alle læser spørgsmålet godt nok INDEN de svarer...

Hvilke svar er det, der ikke er relevante? Alle på tråden vil jo gerne efter bedste evne prøve at hjælpe din kammarat efter de oplysninger, du giver, og du har ikke været ind her med kommentarer så ofte, siden du lagde spørgsmålet.

Det som du benævner "Pegepladen" er jo det samme som en mus ikke? en integreret mus altså.
Og nå cursoren eller markøren er "frosset fast" midt på skærmen, og din kammarat ikke
kan får cursoren = markøren til at bevæge sig, når han rører ved pegepladen = musen, så kan man vel sige, at computeren er låst fast af en eller anden grund ikke?

1) Har han prøvet at trykke Ctrl + Alt + Del for at se. hvad joblisten siger?
2) Kan han ikke lukke comp. og åbne i fejlsikret og gendanne systemet til en dag før cursoren frøs.

Mvh og god weekend
joan

Accepteret svar
Fra : SKELMOSE

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-08 14:55

Prøv at holde FN tasten nede og tryk på den F taste hvor der er et "pegeplade" tegn på, på min Acer er det F7

SKELMOSE

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 25-10-08 15:16

Tak for svaret SKELMOSE.

Det var det...og det her var på en Toshiba hvor F tasten var F9

Hvor enkelt, men ja man skal sk'u bare vide det....

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 25-10-08 15:20

Jamen velbekom' da'

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-10-08 15:39

"Keine Hexerei nur Behändichkheit" siger er tysk ordsprog. Hvor svært kan det være?

Tillykke til klangers kammarat med SKELMOSES enkle svar, som vi andre også kan have gavn af men desværre ikke give points for.

God weekend!