/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Billede på hovedet??
Fra : Steffansteffan
Vist : 340 gange
100 point
Dato : 18-03-03 21:00

når jeg afspiller en XviD fil så er filmen på hovedet???

hvorfor det????

jeg har installeret:

XviD-04102002-1.exe
ffdshow-20030103.exe

og afspiller mine XviD-film i DivX Player 2.0

Hvad skal jeg gøre??

/Steffan

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-03-03 21:05

Hehe.....En arbejdskollega har samme problem med 1 film....dette skyldes den måde den er rippet på (medmindre det er galt med flere end den ene)

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-03-03 21:07

Han vendte skærmen på hovedet

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 18-03-03 21:17

hej uffe
kan man ikke gøre noget så???

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 18-03-03 21:19

hahahaha

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 18-03-03 21:24

Hæ Hæ

Sidder lige og tænker på hvordan man ville se filmen på en bærbar computer

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-03-03 21:28

*LOL*
En bærbar lukker man helt op og drejer rundt

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 18-03-03 21:32

lol uffe

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-03 22:48

Hej Stefan,

hvis du har Nimo's codec pakke... -->
http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html
eller ACE Mega CoDecS Pack... -->
http://www.divx-digest.com/software/acemega_codec.html

så er der deri et filter der hedder "Bicubic Resizer Filter" som sku' ku' vende filmene ordenligt...

ellers er der VirtualDub... -->
http://www.virtualdub.org/

men så ska' du selv igang... med først at få vendt filmen... VirtualDub har et filter der ka' gøre det... også ska' du så derefter gemme filmen igen... hvor du ska' vælge codec osv. en lidt bøvlet måde...

en lille fremgangsmåde er beskrevet her... "Roter et Quicktime movie clip ?"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/4537

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 19-03-03 00:07

Hej Stefan!

Flere Nvidia-skærmkort og også flere ATI-skærmkort har endvidere en funktion, så man kan vende til venstre / højre eller på hovedet.

Prøv at se avancerede indstillinger i skæmopsætningen, så hvis det kun er en gang imellem så må denne løsning da kunne bruges.

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : Steffansteffan

Dato : 19-03-03 18:07

Kommentar
Fra : geneseren

Dato : 19-11-03 16:21

Det bedste råd jeg kan give, er...installer alle codec manuelt. jeg har selv haft
problemet, og det ser ikke fedt ud :)

Der der bruges mest for tiden er divx og xvid.

P.S Du kan godt komme ud for af en masse popup når du installere
DivX, som bliver genereret af GMT.EXE som der skal afbrydes fra joblisten, og så kan du
slette \GMT som der for det meste gemmer sig under c:\program filer\fælles filer\gmt..tror jeg nok :)
(popups er bare noget lort)