/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
64 bit maskine
Fra : Tordenkalven
Vist : 630 gange
300 point
Dato : 24-10-08 10:32

Hejsa

Overvejer at købe en ny PC, den gamle er kaput.
har brug for en maskine der kan redigere med videre, altså
meget grafik og meget RAM ..INGEN spil.

32 bit har begrænsninger med RAM, så derfor overvejer jeg 64 bit maskine.

Kan nogen sige om der er noget negativt ved 64 bit, udover nogle programmer ikke kan køre med 64 bit endnu.

gerne konkrete svar....gisningerne klarer jeg selv

på forhånd tak

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-08 11:23

Det er ikke 32bits maskinen, der har ramproblemer, med 32 bits styresystemer. Du skal bruge et 64bits styresystem(xp eller lign.)

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-10-08 11:25

Ja, TAK

det er jeg klar over, har måske formuleret mig uklart

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 11:28

Citat
udover nogle programmer ikke kan køre med 64 bit endnu.

Er det ikke "faktor" nok

At der er begrænsning på rammene i 32bit bør ikke afholde dig - der er RIGELIGT med ram i 4Gb

64bit mangler lige nogle år endnu inden det er perfekt....

Så mit bud - når 128bit begynder er 64bit ok....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-08 11:41

Det er lige det. 64bit giver en del begrænsninger, både i programmer/ driver og spil.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-10-08 11:46

ok, tak hertil..
Har lige fået oplyst af leverandøren at 64 bit er bagud kompatibel

så mange programmer kan køre som 32 bit i en 64 bit maskine

det gør noget i den positive retning.

Ved så godt den ikke kan køre med fuld ydelse

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-08 11:49

Du vil opleve en del problemer, når du udskifter hardware, hvor meger den er bagudkompatibel, skal jeg ikke udtale mig om, jeg kører kun 32bit.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-10-08 12:07

Har ikke planer om udskiftning af Hardware, det er en ny maskine der er

indrettet efter 64 bit der er tale om

hvilke problemer tænker du på ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-08 12:20

Driverproblemer

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-10-08 13:08

ok, tak

jeg lytter, men har undersøgt printer og skærm hvor der er drivere til
maskinen bliver jo bygget op omkring 64 bit styresystemet.

spiller ikke

nye programmer, herunder et eller andet godt videoredigeringsprogram, helst dansk sproget
kan jeg undersøge hvordan det så er.

om ikke andet så bagudkompatibel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 13:32

Jamen så er det da bare at forsøge - nu er du advaret....

Redigeringsprogrammer til 64bit er MEGET begrænset - så det koster - og som sagt er resultatet usikkert....

ALT skal jo snakke ordentligt sammen, ellers har du jo ingen glæde af det....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-08 13:51

Jeg har prøvet, men opgav, venter tålmodig til senere.