/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
strømsvigt
Fra : kirstenRap
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 24-10-08 10:20

Hej Kan nogen hjælpe
Har en bærbar pc som løb tør for strøm midt i et Skype opkald nu kan windovs ikke starte igen står bare med sort skærm med tekst på start normalt,start fejlsikret tilstand,start sidste kendte finguration,fejlsikret med netværk o.s.v. Har prøvet alt intet lykkes. HVAD GØR JEG ?????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-08 10:23

Den har ikke fået skrevet en rigtig boot. Du skal starte pcèn på windows cdèn, i første billede trykker du R, derefter logger du på windows, derefter på som administrator, så skriver du chkdsk /r /p(husk mellemrum efter k og r)er den færdig skriv fixboot(j) for ja, er den færdig skriv exit.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-08 10:24
Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 24-10-08 10:42

Sæt Windows XP CD'en i CD rom drevet.

Gå til START - vælg Kør og skriv: "sfc /scannow .(der skal være mellemrum mellem sfc og /

når maskinen er kørt færdig skal den lige genstartes

Jeg havde problemet i nat

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-08 11:19

Merrit->hvordan kommer du i KØR, når win ikke starter op???

Kommentar
Fra : kirstenRap

Dato : 24-10-08 11:22

Problemet er at vi ikke har en windovs cd da windovs var installeret da vi købte pc en hvad så ??? men foreløbig tak begge to håber i alligevel kan hjælpe

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-08 11:24

Kan du ikke låne, ellers er der kun en recovery tilbage, og det sletter alt på C-drevet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 11:32

Citat
Problemet er at vi ikke har en windovs cd da windovs var installeret da vi købte pc en hvad så

Så husker man til næste gang at det første man gør på en NY pc er at brænde den resquepartition ud på cd/dvd....

Man bliver oven i købet gjort opmærksom på det....

Men det sker jo ikke for mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-08 13:53

peet49 - den kunne godt komme i normal tilstand efter et par forsøg efter at have valgt sidst kendte konfiguration

Citat
Problemet er at vi ikke har en windovs cd da windovs var installeret da vi købte pc en hvad så

der ligger en recovery console/ recovery partion du burde have brændt ud - men prøv om du kan finde den - evt i fejlsikret hvis du får maskinen til at køre.

Eller vælg sidst kendte konfiguration hvor systemet virkede og fortsæt derfra

lige et ps sfc / scannow kan til tider lykkes helt fint uden skiven

hvis alt fejler så send bud efter recovery skiver hos fabrikanten !

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-08 14:52

Merrit, du læser ikke spørgmålet rigitigt, den kan ikke starte.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 15:12

Citat
peet49 - den kunne godt komme i normal tilstand efter et par forsøg efter at have valgt sidst kendte konfiguration

HVOR har du den oplysning fra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-08 07:01

refi - det var MIN pc den bemærkning drejede sig om

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 26-10-08 19:29

Prøv at rykke F8 gentagne gange under opstart. Vælg herefter "safe mode" og lad den boote helt færdig. Genstart herfter normal. Måske kan det rette fejlen

Kommentar
Fra : kirstenRap

Dato : 03-11-08 14:08

Så lykkedes det at låne en back up. Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : kirstenRap

Dato : 03-11-08 14:09

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-11-08 16:14

kan man ligefrem låne en backup