/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Microsoft outlook
Fra : leiflp
Vist : 517 gange
56 point
Dato : 23-10-08 23:16

Jeg har lige fået ny maskine med med microsoft outlook, men kan ikke få min email til at virke, selvom jeg har fulgt TDC's opsætningsvejledning nøje. Tdc vil (kan) ikke hjælpe mig, fordi de ikke supporterer outlook. Pc'en bliver ved med at forlange login, selvom jeg er sikker på at have udfyldt brugernummer og adgangskode og kontooplysninger korrekt. Kan nogen hjælpe mig?

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 23-10-08 23:30

hvis det er koden til kontoen den spørger efter skal der i ruden skrives det 12 cifrede konto nummer fra tdc. I ruden nedenunder skriver du din kode (du har vel skrevet en kopi ud da da lavede koderne!!)
Hvis det ikke hjælper skal du ind i din opsætning af kontoen:
funktioner>konti>egenskaber for den konto du har der derefter skal du ind i fanebladet servere der skal stå" POP3.mail.dk "for at modtage mail
og smtp.mail.dk neden under for at sende mail

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 24-10-08 00:32

Du slipper med alt det bøvl ved at få f.eks en Gmail konto. Du har ovenikøbet regneark, dokumenter osv indbygget og kan komme på nettet overalt. Herudover slipper du også for at bruge din PC som lagring af mails mm. Brug nettet til det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-08 09:18

der er noget tdc altid glemmer nemlig at der skal prikkes af i "serveren kræver godkendelse" ( eller sådan noget lignende - har du gjort det ?

Citat
Pc'en bliver ved med at forlange login, selvom jeg er sikker på at have udfyldt brugernummer og adgangskode og kontooplysninger korrekt
det tyder jo på at der måske er lavet en fejl da du udfyldte fra din side ??: Jeg går ud fra at når du skriver pc´en her mener du outlook ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-08 10:05

prøv for i øvrigt at skrive asmtp i stedet for smtp i udgående post