/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kortlæser - hvilken?
Fra : Axelise
Vist : 836 gange
200 point
Dato : 23-10-08 20:13

Jeg har netop fået ny computer med nyt styresystem: Windows Vista istedet for Windows XP som jeg havde før.
Jeg kan nu ikke overføre billeder fra mit digital kamera (Canon Powershot 30s) selvom jeg har manual + installations cd, når jeg går ind på canons hjemmeside for at opgradere og overføre software, ser det ud til at det ikke kan lade sig gøre. Jeg er istedet blevet rådet til at bruge en kortlæser.
Jeg kan forstå at man bruger kortlæseren således, at jeg sætter kortet fra kameraet ind i kortlæseren og via denne overfører billederne til pc'en.
Skal jeg købe en speciel kortlæser til mit kamera eller er der mange kortlæsere, der vil kunne overføre mine billeder? Hvor finder jeg en kortlæser til en god pris?? Er der noget særligt jeg skal kigge efter/gå efter?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-08 20:21

Er der ikke kortlæser i maskinen ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-08 20:24

Jeg fatter så ikke du ikke blot kan tilslutte kameraet og overføre billederne....

Du må gøre noget forkert...

Vista vil da bare betragte kameraet som et drev....

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-10-08 21:26

Jeg plejer at forbinde kameraet til computeren via usb stikket, men der sker ikke noget når jeg gør det nu. Den nye computer vil ikke downloade installations cd'erne der hører til kameraet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-08 21:40

Kameraet skal være slukket når du sætter det til...

Enten tænder usben det selv eller du tænder det manuelt...

Derefter burdu du kunne se det i stifinder som et drev...

Hvorfor vil du downloade Cderne - dem har du vel.... ????

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-10-08 22:06

Jeg skal bruge cd'erne til at overføre billederne og sætte dem i album og den slags.
Kameraet ER slukket når jeg sætter det til maskinen, men jeg ved ikke hvor på computeren jeg skal gå ind og lede efter billederne...det er derfor jeg skriver her...fordi jeg er meget meget uvidende omkring dette emne og har brug for HJÆLP

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-10-08 23:31

Prøv at indstaller zoomBrowser der er på din cd. evt. opdater zoombrowser hos canon - når du har indstalleret det tilslutter du dit camera til USB - herefter tænder du for det og så skulle ZoomBrowser gerne finde det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-10-08 01:35

Hvordan downloader man en CD ??

Jeg glæder mig sgu til at se en ny skive komme ud af maskinen når den er færdig med at downloade, hvis nogen vil skrive hvordan.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-10-08 07:34

Ja ja Luffe, det er jo sådan noget man siger, når man ikke har begreb om tingene..ikke? Forhåbentlig forstår du vel godt, hvad jeg mener...

Bentjuul, jeg HAR installeret Zoombrowser på min pc, og jeg har også kontaktet Canon for at opdatere, men der er ikke noget tilgængeligt program, så derfor opfordres man på deres hjemmeside til at vælge den løsning at anskaffe sig en kortlæser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 09:10

Åbn nu lige din stifinder og se om kameraet ikke ligger der som drev...

Det burde det gøre....

Jeg kan ikke rigtig se hvad man skal bruge bestemte CDer til for at "flytte" billederne fra kamera til PC....

Kortlæseren HAR du allerede - den sidder i kameraet.....

Hvis der SLET IKKE sker noget når du sætter kameraet til tydet mere på kablet eller USBporten er defekt...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-08 09:23

Er det CF eller SD hukommelseskort du har, til den canon

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-08 09:24

A-pro-po Kortlæsere, så findes de i dag i en udgave, der kan læse stortset alle forkommende korttyper, omkring 68 slags + den kan også læse SIM kort til mobiltelefoner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 09:41

Citat
Er det CF eller SD hukommelseskort du har, til den canon

Det er et CF II kort i et s30 (det tykke)

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-10-08 19:53

Det er CF kort.
Og hvad er en stifinder? Og hvor finder jeg sådan en?
Når jeg kobler kameraet til computeren, står der, at der er fundet nyt hardware. Fint.
Så bliver jeg bedt om at isætte installations cd'en. Godt så...det gør jeg.
Og så får jeg besked om, at programmet ikke kan installeres.

Forstår stadigvæk ikke hvad jeg så skal gøre...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 20:09

Citat
Når jeg kobler kameraet til computeren, står der, at der er fundet nyt hardware. Fint

Ja det er fint... Den har "fundet" kameraet.....
Citat
Og så får jeg besked om, at programmet ikke kan installeres

Den må skrive HVORFOR ???

Din stifinder er den hvor du kan se alle dine filer... Den må du kende - kan være den hedder filhåndtering - jeg ved ikke hvilket system du kører med.

Men eller.

Åbn "Denne komputer"

Der er vist alle dine drev og der er et drev der hedder "Flytbar disk" - det er dit kamera....

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-10-08 20:14

Der er noget med at mit styresystem er 64 bit og jeg får hele tiden at vide, at det program, jeg prøver at installere er 32 bit....

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-10-08 20:18

Jeg har Canon Zoom Browser liggende på skrivebordet, men når jeg klikker på ikonet, står der følgende:
Canon Zoom Browser EX is currently opened by a different user. You will have to switch users and close Zoom Browser EX before continuing

Det fatter jeg ikke en meter af.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-08 20:18

Stifinder er dette:

windowstasten + e ....................så åbner stifinder.

De kortlæsere man køber i dag, installerer sig selv i win 2000 / XP / Vista

Der findes gode billige kortlæsere til CF / CFII (som dit camera også kan bruge)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 20:23

Citat
Der er noget med at mit styresystem er 64 bit og jeg får hele tiden at vide, at det program, jeg prøver at installere er 32 bit....

SLET det lort (denne gang var ordet fuldt ud)

Du får KUN problemer - især når du ikke er stærkere i komputer end du er....

Der findes meget få programmer der kører gnidningsfrit på et 64bit styresystem...

Har du SELV installeret det ??????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-08 20:25

De kortlæsere man køber i dag, installerer sig selv i win 2000 / XP / Vista

Altså i 32 udgaven ..................64 kender jeg ikke.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-10-08 20:46

Nej, jeg har ikke selv installeret det. Jeg har fået en computer med dette styresystem anbefalet i butikken...og jeg aner jo ikke bedre.
Min ex kæreste siger at han kan fjerne 64 bit systemet for mig og installere 32 bit istedet. Han siger, at de færreste programmer kører på 64 bit og at jeg vil opleve masser af problemer af denne art fremover, så han foreslår også 32 bit

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-10-08 20:54

Der står:
The problem was caused by a compatibillity issue between this version of Windows and Power Shot S30

Så det er vel de dér satans 64 bit der skaber problemer???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 21:05

Lyt du ROLIGT til din læreste....

Så ert ALLE dine komputer og kamera problemer løst....

Som du kan se er han ikke den eneste med den mening

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 21:06

Og næste gang - STOL IKKE PÅ EN SÆLGER... SPØRG KANDU

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-08 21:06

Jeg ville også lade ex'en lægge den om til 32 bit

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 24-10-08 21:08

PS...

Din komputer bliver skam IKKE ringere af at skifte - tværtimod.....

Så kan den bruges til MEGET MERE....

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 25-10-08 06:09

Tak for svaret refi.
Så kom der da en løsning på ale problemerne....Har kun kunnet sove 4½ time i nat, - ligger og drømmer om styresystemer og bekymrer mig. Jeg har ikke haft andet end computer-vrøvl de sidste par måneder, så nu er min kvote for tålmodighed BRUGT!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-08 08:35

Du går "lysere tider" i møde....