/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hjælp til adskillelse af bærba
Fra : trimare46
Vist : 600 gange
300 point
Dato : 22-10-08 17:47

jeg har en lidt ældre fujitsu siemens bærbar der har en løs forbindelse i strømstikket.
er der en der kan guide mig igennem til at komme ind til stikket, så jeg kan få det loddet.
der står c series lifebook på den. det er en 1,8 ghz

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-10-08 19:11

Hvordan man skiller en bærebar compuer af er forskellig fra mærke til mærke.
Spør en forhandler eller et værksted der ke nder den type bærebar.

hawaii7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-08 19:29

Hvis du ikke er vant til at skille bærbare ad, så kommer du på en opgave. Som det er nævnt så er de forskellige, de er meget kompakte inden i. Så hvis du ikke er vant til det så lad en fagmand skille den ad.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-08 19:32

Hvis du vælger selv at gøre det, så kender jeg kun til dem der skilles ad fordi man starter med at fjerne tastaturet. Der skal nok vrikkes lidt, måske sidder der skruer nede i tastaturet. De skal løsnes. Måske er den samlet på en anden måde. Mulighederne er forskellige.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-08 19:33

Jeg har prøvet at skille 3 bærbare comp. helt...............................men aldrig fået dem samlet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-08 19:36

Jeg har skilt 2 ad, fået den samlet og fået dem til at virke.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-10-08 21:32

findes der ikke et sted hvor man kan finde en manual til en sådan maskine. det ville gøre det hele lidt nemmere.
kender i en side hvor det kan findes.
nu måi sgu komme ind i kampen og komme med noget konkret. når mit batteri løber tør for strøm, er jeg uden kontakt til omverdenen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-08 21:38

Vi skynder os og vi leder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-08 21:40
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-10-08 21:44

det var nu mest en værkstedsmanual jeg var ude efter.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-08 21:46

Den tror jeg ikke man kan finde på nettet, det er kun værksteder der har den, men jeg kan prøve at lede igen.

Har du fiundet ud af hvordan du får tastaturet af? Mange bærbare skilles ad på den måde.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-10-08 21:50

jeg har prøvet at lirke lidt med tasterne, men tør ikke tage hårdere fat.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-08 23:35

Du skal ikke fjerne tasterne, hele rammen med tastaturet skal nok af. Der er en kant hele vejen rundt om tastaturet. Tastaturet skal løftes hel op.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-08 23:40

Kig lige grundigt på tastaturet, sidder der et par skruer gent mellem tasterne?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-10-08 08:06

Værsko - håber din model er der...
http://repair4laptop.org/disassembly_fujitsu.html

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-10-08 08:10

kan ikke se c-series, men de er ofte tæt så kig på B..

ellers service:
Fujitsu Siemens Computers A/S

Tuborg Havnevej 19

2900 Hellerup

Telefon:72 22 46 46

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-10-08 08:13
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-10-08 11:21

Jens
Tak for det, det kunne jeg ikke selv finde.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-10-08 16:14

der er bare det problem, at det ikke er service-manualer. der står ikke en dyt om hvordan jeg skiller dyret ad.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-10-08 23:04

Trimare

Jeg har i dag snakket med en der er vant til at skille en bærbar ad. Når det drejer sig om strømstikket er det nittet fast til bundkortet med en plasticnitte og det er simpelt hen næsten umuligt at komme til strømstikket og slet ikke lodde det. Det kan i værste fald koste et nyt bundkort. Og med en ældre maskine, så er det måske billigere at købe en ny på tilbud.

Desværre det var hvad jeg fik at vide.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 300 point
Dato : 23-10-08 23:12

Har du stadig mod på at forsøge at lodde?

Har du det, så starter du med at fjerne skærmen, tastaturet skal løftes op fra bagsiden.

Når du har løftet tastaturet så skal du lige så forsigtigt fjerne alle komponenterne i den, husk ikke at være statisk elektrisk, ramblokke kan ikke med statisk elektricitet. Så kommer du til bundkortet, og det er du nødt til at løsne og løfte op for at komme til det sted der skal loddes. Og hvis du kommer her til og opdager at det ikke er muligt at lodde det? Fordi det er plastic. Hvad så?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 24-10-08 05:14

Det er altså disassembly/assembly manualer her (12$ = 66kr):
http://www.service-docs.com/store/catalogue.php?exp=&cat=158

C-modellerne står ca 3/4 nede på siden

Den direkte modelbetegnelse finder du ved at søge fujitsu med dit serienummer:
Serienummer finder du her:
http://support.fujitsu-siemens.com/Produktwahlstart.asp?SearchFor=&LNG=COM#
Model finder du så her:
http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/index.html

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 24-10-08 05:17

Der er faktisk også 3 års garanti på nogle Lifebook.. det kan du også checke på fujitsu-siderne hvis den ikke er 3 endnu.
her: http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/warranty/product_warranty.html

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 25-10-08 14:26

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-08 14:35

Selv tak.