/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
bmp billeder på mobil
Fra : samsung68
Vist : 590 gange
91 point
Dato : 22-10-08 15:07

Er der nogen som ved hvorfor eller hvordan man ændre et bmp billed til et jpg-el. gif billed, da jeg ikke kan videre sende bmp billeder - kun som bluetooth. Når jeg prøver at sende et bmp-billed skriver telefonen bare: ikke tilladt. Hjælp

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 101 point
Dato : 22-10-08 15:20

XnView kan ændre filformatet og hentes her http://pagesperso-orange.fr/pierre.g/xnview/endownloadwin32.html og det er gratis.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-08 15:28

Du dobbeltklikker bare på din bmp-fil - så åbner det program DU bruger til billeder....

Derefter gemmer du det bare som jpg..... (læg nu mærke til HVOR den gemmer så du kan finde det bagefter)

At du ikke kan sende bmper skyldes nok de fylder for meget.....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-10-08 15:39

Du kan bruge paint som følger med windows.
åben bmp filen i paint og gem det... når du gemmer det kan du så vælge jpg format eller gif

Kommentar
Fra : KanduSvar

Dato : 22-10-08 16:50

Ja brug Paint den har du allerede på Windows computere, dobbelt klik åbner ikke umiddelbar for at ændre filformat, højre klik på dit billede og klik på Åben med og vælg Paint, eller åben Paint ved at klikke på Start - Alle programmer - Tilbehør - Paint og så åbne billedet med programmet, klik på Filer og Gem som, der vælger du JPEG i rullemenuen allernederst

Kommentar
Fra : samsung68

Dato : 22-10-08 17:47

Yes, det er prøvet nu, men så vises billedet i firkanter eller også viser tlf, et ? og kan ikke åbnes.

Kommentar
Fra : samsung68

Dato : 22-10-08 18:05

Okay så, det med paint virker når det ikke er billeder, men noget tegnet eller ligende, men nogen af billederne bliver forringet og det skriver computeren også.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-08 18:11

prøv at gemme i png

Kommentar
Fra : samsung68

Dato : 22-10-08 18:25

Tak for hjælpen alle sammen. Det virker på noget men ikke alt sammen. Så nu har jeg da fået nogen gode billeder, som jeg kan sende videre. Hilsen Samsung68

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-10-08 18:49

Du skal bruge et billedprogram til billeder og ikke et tegneprogram og XnView er et billedprogram der er nemt at bruge. Men selvfølgelig hvis kvaliteten er ligegyldig - så brug du bare paint.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-08 07:04

hvad virker ?

Kommentar
Fra : samsung68

Dato : 26-10-08 10:42

Det der virker er XnWiew til billeder og paint til noget der er tegnet. Tak for hjælpen. Hilsen Samsung68

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-08 10:57

jamen så synes jeg da du skulle acceptere svar fra den der har givet dig det svar du fik mest ud af

Godkendelse af svar
Fra : samsung68

Dato : 26-10-08 11:04

Tak for svaret bentjuul.