/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Nogle der kender den her ????
Fra : SillyconValley
Vist : 1269 gange
200 point
Dato : 22-10-08 14:46

Hejsa.
Et ældre familiemedlem kender en linie fra en gammel dansk sang. "Lille bly marguerite". Hun mener sangeren hed noget med Victor. Nogle der kender sangen, sangeren, teksten eller andet ???

Kommentar
Fra : bowlingnæ

Dato : 22-10-08 15:11

kan han hedde Victor Cornelius, eller Victor Borge?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-08 15:42

Jeg kan ikke umiddelbart huske en sang med den linje

Mon det kan være en af disse

http://www.jackmusic.dk/default.asp?id=74&vid=398

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-10-08 15:47

Jeg har fundet en, måske den rigtige
Jeg er en lille marguerit (Margueritens sang) (No-Hf 4° O)

Hvis det er den, kan du få teksten her:

Visecenteret
att. Elisabeth Jansen
Syddansk Universitet
Campusvej 55
5230 Odense M
Skriv til Visecenteret
Telefon:
6550 3289, torsdag kl. 10-12.

Du skal henvise til betegnelsen i parentesen samt titlen

http://www.visecenter.sdu.dk/foerstelinieregistrant/index.php?bogstav=j

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 22-10-08 16:02

Var sangen mon med Victor Cornelius? Han var en farverig person, der insdang mere end 1000 forskellige grammofonplader i årene frem til 1950, hvor han blev skadet ved en trafikulykke, så han aldrig kom igang igen med at synge. Hans kendteste "Mens jeg har dig endnu Lille Mor", "Mor er den bedste i Verden", "Kom hjem lille Far" og mange andre drivende sentimentale sange. Hans stemme var fremragende og han var en af de mest sælgende kunstnere i de år. På linje med Valdemar Davids, der var den første dansker til at sælge mere end 1 million plader. Synd og skam, at Danmarks Radio totalt har afskaffet de virkeligt mange, virkeligt dygtige kunstnere, der prægede den tid (1930-60). Navne som Hans Kurt, Else Marie, Mogens Wieth, Knud Pheiffer for blot at nævne nogle få. Der kunne nævnes 20 - 30 andre af samme kvalitet. De fleste af dem findes så at sige ikke på LP, men kun på 78''-lakplader, og når ejerne af denne kulturskat dør, køres lakpladerne på containerpladsen. Ach du lieber Augustin, Alles ist Weg.

Kommentar
Fra : SillyconValley

Dato : 22-10-08 16:08

Victor Cornelius lyder sandsynligt nok.

Kommentar
Fra : granner01