/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
fodsvamp..
Fra : hovsada
Vist : 8142 gange
100 point
Dato : 22-10-08 11:57

så snart jeg begynder at bruge tæt fodtøj og sokker (bomuld) blusser min fodsvamp op ....behandling /gode råd ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-08 12:14

Sørg for at skifte strømper flere gange om dagen, så dine fødder ikke blive fugtige/klamme

Smid sko og strømper lige så snart du kan komme til det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-08 12:19

Hvordan kan man forebygge fodsvamp?
Der er flere ting du kan gøre, for at forebygge fodsvamp:

Brug strømper og sko, der er lavet af et åndbart materiale, da det vil sænke temperaturen inde i skoen. Dette gør, at risikoen for fodsvamp mindskes.
Brug badesko eller sandaler, når du er i svømmehallen eller i andre offentlige bade. Fodsvamp er meget smitsomt og ved at bruge fodtøj undgår du smittefaren.
Tør dine fødder godt, så de ikke er fugtige, når du tager strømper og sko på.

herfra http://www.fodhuset.dk/fodproblemer/fodproblemer/fodsvamp/
faktisk det samme som jeg skrev tidliger

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 22-10-08 12:21

Da jeg fik det sidste gang købte jeg en flaske Atamon og tog et fodbad to dage i træk...og fodsvampen var pist væk. Jeg tror nok at det er mere effektivt at duppe ufortyndet Atamon direkte på angrebne steder

Ziggy99

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-10-08 12:33

Som allerede skrevet, er det vigtigt at holde fødderne tørre. Her kan fodpudder være en rigtig god hjælp. Skift strømper flere gange dagligt, og drys fodpudderet ned i de rene strømper, før du tager dem på. Fodpudder kan bl.a købes hos Matas.

Du kan også vælge en talkum med svampemiddel som f.eks Bretan - se mere her

http://www.med24.dk/handkobslagemidler/svamp/brentan-pudder-2-20g/product_info.php/cPath/131_145/products_id/1651

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-10-08 12:41

i første omgang skal jeg jo lige have dræbt svampen-- prøver med atamon

de andre gode råd ER kendte !

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-10-08 14:49

Hej
Der skulle være nogle ricisi forbundet med brug af Atamon,
Skulle kunne fremkalde allergi mod fødevarer, som indholder Atamon. Prøv selv at google på det,
har ikke selv tid til det nu - og gider ikke points.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-10-08 16:01

Der er sikker forskellige typer svamp, som er mere eller mindre svær at få has på.
Tørre ventillerede fødder er ikke godt til alle typer.
Mange kan ikke lide et surt miljø, så fodbadt i lunt vand tilsat lidt eddikesyre ( eller meget eddike) hjælper. Det samme kan et lille stykke køkkenrulle med eddike i strømperne gøre.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 22-10-08 17:49

behandel også dit fodtøj med atamon eller eddike. Du kan bruge en vandforstøver til planter.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-10-08 19:38

Som du selv skriver, skal fodsvampen fjernes først.
Jeg havde haft gener af fodsvamp i årevis og forsøgt at slippe af med den , uden held.
Så prøvede jeg sidste år LAMISIL ONCE, ikke den almindelige lamisilcreme, men en speciel engangsbehandling med lamisil.
Dyr! , men utrolig effektiv (måtte dog bruge den 2 gange før svampen var væk).
Siden har jeg været "svampefri".
Fås på apoteket.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-10-08 21:49

prøvede lamisil sidste år - den virkede noget efter nogle gange...men husker ikke om det var den "stærke" type...