/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Redigere en hjemmelavet DVD
Fra : Tobster
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 22-10-08 09:58

Jeg har lavet en DVD i Pinnacle Studio 12 og brændt den ud.
Nu har jeg så opdaget at der er ca 2 minutter som skal klippes ud.
Hvordan gør jeg det lettest. Jeg har desværre slettet grundfilerne :(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-08 10:07

Du henter den tilbage i Pinnaccle og redigerer igen - derefter brænder du en ny DVD....

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 22-10-08 11:56

På den igen! Du skal have lagt alle filerne ind i programmet igen - og så redigerer du - og så brænder du igen! Fandens til a4rbejde - tidsmæssigt!

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 22-10-08 12:04

synes bare ikke jeg kan importere vob-filer deri....(?)

Kommentar
Fra : kej55

Dato : 22-10-08 12:09

Hej Tobster.

Du skal bruge TMPGEnc DVD Author, det kan hente VOB filer ind, der gemmes de som AVI filer,

Programmet kan dovnloades fra nettet

Kurt J.
Odense

Kommentar
Fra : atie

Dato : 22-10-08 13:12

Du kan også vælge at afspille din dvd i en dvd afspiller som du tilslutter en usb boks.. f.eks. Pinnacle 700 USB eller anden. Så køre du din dvd direkte ind i Pinnacle redigerings program som en hel ny film og gør som da du lavede den..
Atie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-08 13:14

Du bør kunne importere DVDen igen - uanset det er vob-filer...

Du skal ikke bare "trække" filerne tilbage i programmet igen, men IMPORTERE dem....

Jeg må indrømme jeg ikke har meget tiltro til Pinnacles produkter, men kan den LAVE vob-filer, bør den også kunne importere dem...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-10-08 16:23

Der er ikke mange programmer, som kan importere vobfiler til videreredigering.

Power director kan. Den er ikke gratis, men følger "gratis" med visse videokort og komputersystemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-08 16:35

Ulead kan såmænd også

Den har jeg brugt i mange år.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-10-08 16:44

Ulead er et mærke med mange forskellige programmer ikke kun til videoredigering. Hvilket er det , som kan ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-08 16:50

alle deres videoredigeringsprogrammer - det er vel det vi taler om....

Men nævner da gerne mit "ældre" som er Ulead DVD Factory

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-10-08 22:55

Hvis du råder over en DVD recorder med harddisk, så er det nok det nemmeste, at kopiere filmen over på harddisken, og bagefter redigere den, hvorefter du kopiere den over på en ny DVD.
Nogle af disse DVD recordere kan endda highspeed kopiere filmen.

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 24-11-08 08:37

Tak for svaret alka.