/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
katteplage
Fra : fjordglimt
Vist : 3764 gange
160 point
Dato : 18-03-03 16:14

hej.
hvad er det for nogle planter man kan plante i sin have for at holde katte væk. Jeg kan godt lide katte men jeg gider ikke at de går og sætter sine klatter inde på mine havemøbler og hvor de ellers gør det jeg ved en bekendt har en stor plage af katte inde i sin have og garage da de er chauffører og så går de ind og gør sine ærinder i savsmuld de har til at stå fo der er ikke altid de har tid til at lukke sine garager.
hej fjordglimt

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 18-03-03 16:42

Hej jeg har læst i et andet indlæg af samme type hvor løg blev nævnt
du får det lige her det er endnu ikke besvaret så det koster ikke noget: http://www.kandu.dk/dk/spg/12435

Held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 18-03-03 16:53

Hej Solgaard.

Tak for tippet jeg har set det og jeg ved at nogen har prøvet det men ikke med godt resultat, men jeg er nu meget intereseret i disse planter som man kan sætte i sin have og hvad de hedder? og hvor man kan købe dem ? og hvad er prisen på dem.

Mvh fjordglimt

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 170 point
Dato : 18-03-03 17:05

Hej fjordglimt
stikkelsbær, brombær kristorn og japansk kvæde angives som egnede.

Overstående er tyvstjålet herfra
http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/dyr_i_haven/1143.html
MVH Brian

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 18-03-03 17:22

Hej Brian er det på grund af tornene at de ikke vil komme derind nu ved jeg at min nabo har kristjørn men der kommer godt nok katte eller er det fordi man skal sætte mange af dem før det hjælper.

Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-03-03 17:38

Hej igen
Jeg fandt lige denne lille indlæg

Jeg holder kattene væk fra visse steder ved hjælp af grene fra kristtjørn. Kattene elsker at ligge i de tilplantede krukker, men et par stikkende grene stukket i jorden mellem planterne holder dem væk derfra.Stolehynderne beskytter jeg mod snavsede kattepoter ved at lægge et par grene på hynderne. Betingelsen for denne metode er naturligvis at man har en kristtjørn så stor at man kan nænne at klippe af den.Men grenene kan holde længe, for de stikker stadig, selv om de er blevet visne.
http://www.ihaven.dk/indlaeg.asp?PNr=698

PS-Jeg har en nabo der smider kaffegrums på de steder hvor katten ikke må komme-og hun siger det virker
Så tænk lige på det inden du smider det brugte kaffefilter ud,bare prøv at smid lidt her og der,og se om det ikke hjælper på dit proplem.
MVH Brian

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 18-03-03 17:46

Hej Brian
Tak for dit svar. Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-03-03 18:06

Hej igen
Hvis du er tilfreds med svaret,skal du huske at lukke spørgsmålet,ved at vælge den kommentar der passede dig,som svar
Hvis du ikke er tilfreds kan du vælge at lade den stå åben,og se om der kommer bedre svar.
oppe til højre for hver kommentar.står der acepterer som svar,her skal du bare trykke ud for den kommentar der hjalp dig.
MVH og held og lykke med et kattefrit område
Brian

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 18-03-03 18:15

Hej igen
Det har jeg ikke lige tænkt på, jeg vil godt lige vente og se om der skulle komme andet ind hvis det er i orden med dig Brian så skal jeg nok give dig dit svar, hvis det er o.k.

Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-03-03 18:22

Selfølgelig er det helt okay
MVH og en forsat god aften
Brian

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 18-03-03 18:26

du må selv fortsat ha en god aften.
Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-03-03 19:49

Her http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/dyr_i_haven/1143.html er et par gode råd, også om hvilke planter der tiltrækker

Spørgsmålet er stillet hos ask alex http://www.godetips.dk/visraad.php?ID=819

http://www.kattens.net/giftige_planter.htm finder du giftige planter som bør undgåes

Problemet er også behandlet i jubii's nyhedsbrev http://nyhedsbrev.jubii.dk/arkiv/katte6.asp

Her: http://www.bonniedyrecenter.dk/brevkasse.asp?Category=2&next=879 står der:
Spørgsmål:
Hej Jeg vil starte med at sige at jeg absolut intet har imod katte.Mit problem er naboens kat.Den har gentagne gange kravlet rundt på min bil og det koster mig nu en omlakering af en bagskærm, da katten er gledet ned af siden med kløerne ude.Nu er jeg ved at overveje at få en ny bil, hvad gør jeg for at holde katten ude af min carport ?

Svar:
271102
Hej Richard,
I dit lokale Bonnie Dyrecenter kan du købe et produkt der holder katte væk, Du vander det rundt om din carport og den duft det afgiver holder kattene væk. Det kunne hedde get of my garden, men da der findes mange produkter af slagsen, kan det være at netop din Bonnie butik har noget, af et andet mærke.
Hilsen Charlotte.

http://www.gymnasieskolen.dk/2002/16/smarubrikker/offside.htm står der:
En anden mulighed, jeg ikke har forsøgt, er at plante en Coleus canina, som angiveligt skulle holde hunde og katte væk

Vittigheden:
Lille Per var i haven, da nabokonen kom og spurte om han ville have en kattekilling.
Nej sagde Per, mor kan ikke lide katte, hun lader dem ikke komme ind i huset.
Men din far da? spurte nabokonen.
Jo, han plejer som regel at få lov.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-03-03 21:18

Hej igen fjordglimt
Du kan i Matas købe Hjortetakolie og hælde ud der hvor kattene besørger, skulle være meget effekktivt :
http://www.matas.dk/site/04Hushave/04Skadedyr/08Gaa_vaek_hund/
Brian

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 19-03-03 07:16
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-03-03 11:29

Jeg sad lige og kiggede på linket http://www.cathate.co.uk/deterrents.htm og det er lidt vildt at de direkte reklamerer for kemikalier

Godkendelse af svar
Fra : fjordglimt

Dato : 23-03-03 15:14

Tak for svaret briani.