/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejse alene
Fra : morkaren01
Vist : 4341 gange
100 point
Dato : 21-10-08 19:56

Hej
Jeg overvejer at tage på en rejse alene. Det kunne være hyggeligt hvis der også var andre der rejste alene, så man måske kunne mødes og dele dagens oplevelser. Jeg er ikke interesseret i nogen former for dating, kun nogen man kan være alene sammen med.

Er der nogen der har nogle gode ideer. Jeg tænker mest på en charterrejse, men det kunne godt være en kombination af slappe af strandferie og så nogle fælles oplevelser.

Hilsen mig

Accepteret svar
Fra : lunalovegood

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-08 20:18

Der findes da sådan nogle "single-rejser"...

Jeg har en bekendt, der er enke og ikke var ude på at finde en partner, men bare gerne ville på ferie.
Hun tog på en vandreferie til Madeira, som var arrangeret af et rejsebureau - og det var en såkaldt "single-rejse", hvor alle der var med rejste alene.

Et hurtigt-fundet link: http://www.single-rejser-kroatien.dk/index.html

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-10-08 20:26

Det lyder som en rigtig god ide - og mulighederne er heldigvis mange.....

Prøv selv at kigge videre her - og rigtig god ferie

http://www.google.com/search?hl=da&q=%2B+singleferie&lr=

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-08 20:51

Husk at forlange havudsigt...
Enkeltværelser ligger ofte bagved ind mod klippevæggen.

Hvis du dyrker sport, eksempelvis spiller golf, er der flere muligheder for samvær...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-08 20:56

I tilknytning til det jeg nævnte ovenfor om single golf rejser:
http://www.golftraef.dk/

Tilsvarende findes sikkert inden for andre sports grene...

Kommentar
Fra : cillehvid

Dato : 21-10-08 21:12

Hvis du er til sport kunne La Santa Sport (som ligger på Lanzarote) måske være en mulighed?
Der er stor aktivitet hver dag i både holdsport og enkeltmands sport -og så er der også rig mulighed for afslapning ved poolen. (:
Man behøver vel heller ikke rejse med nogen som også er alene, men jeg forstår din pointe.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 21-10-08 21:38

Jeg kommer inde på en side med singleforældre, og der snakkes tit om at det er for dyrt at rejse alene med feks 1-2 børn. Der er altid rabatter med 2 betalende voksne, men det har singleforældre jo ikke. Nu kalder du dig morkaren, så hvis du er enlig med barn, var det måske noget ?

www.singlemom.dk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-08 21:38

Og hvis du ikke er vild med sport:

Gå til et eller andet kulturelt på aftenskole...

Der findes kurser om lande eller storbyer, eksempelvis Rom,
der afsluttes med en fælles rejse til det pågældende sted.

Eneste problem er, at I så nok også skal betale for læreren som rejseleder.
men man rejser sammen med nogen man kender fra aftenskoleholdet...

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 21-10-08 22:04

Dejlige kommentarer tak

Jeg er nok lidt af det hele. Jeg er enke. Nybagt mormor. Er ikke specielt sportslig, men tænker meget på det. Er til ferie, nye feriebekendtskaber, vandreture, aktiviteter og total afslapning på en dejlig sandstrand. Jeg elsker børn, så ferie hvor der er børn vil også være dejligt.

morkaren01

Kommentar
Fra : cillehvid

Dato : 21-10-08 22:09

Hvis du elsker børn, aktivitet og sandstrand tror jeg La Santa Sport er det helt rigtige valg.
Det er også et sted man kan blive ved med at rejse til. Man kan møde mennesker som også er kommet på stedet mange år i træk - så mulighed for feriebekendskaber skulle også være til rådighed.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-08 23:10
Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 22-10-08 07:18

http://www.nadana.dk/ er hvad jeg vil anbefale. Kender mange der har rejst med dem. Alle har været tilfreds eller ligefrem begejstrede.

Godkendelse af svar
Fra : morkaren01

Dato : 23-10-08 21:47

Tak for svaret lunalovegood.

Tak for dit hurtige svar. Jeg vil arbejde videre med mine rejseplaner. Dit svar giver mig mod på at prøve at rejse alene. Læste her den anden dag om, at der var ca. 900.000 enlige i DK, så jeg ikke den eneste. Skal nok bare kaste mig ud i det.

Hilsen morkaren01

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 23-10-08 21:50

Hej
Tak til jer allesammen, det har givet mig mod på at komme videre med mine rejseplaner. Tak for de gode links.morkaren01

Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 25-10-08 20:07

Citat
... Jeg vil arbejde videre med mine rejseplaner. Dit svar giver mig mod på at prøve at rejse alene. Læste her den anden dag om, at der var ca. 900.000 enlige i DK, så jeg ikke den eneste...

Hej igen, jeg ville bare ønske rigtig god tur!