/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Microsoft Office Outlook 2003
Fra : k_m_s
Vist : 446 gange
200 point
Dato : 21-10-08 17:55

Hej

Hvornår optar mine mails plads hos min udbyder?

Jeg har lige fået mail om at min plads er ved at være opbrugt.

Optar de plads når de ligger i min indbakke?
Når de ligger i mapper jeg har oprettet under "private mapper"?

Når jeg har oprettet en mappe på min pc og ligger mails over som en pst fil?

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : drala

Dato : 21-10-08 18:10

De optager ikke plads som pst fil, men de andre steder du nævner fylder de. Også papirkurven

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-10-08 18:11

Din mail kan være opsat, så den efterlader en kopi på udbyders server.

Den letteste måde er at logge på via Webmail og se hvad der ligger i dine mapper på serveren.

Normalt hentes de bare ned og lægger sig lokalt på din manskine og kan derfor ses unden at være tilsluttet nettet.

men prøv at logge på webmail og se hvad der ligger i dine mapper.
vh ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-10-08 18:15

Hvis du går ind i konto indstillinger.
Kan der sættes et flueben i gem en kopi på server, dette flueben kan gøre at din mailpostkasse fyldes hos din udbyder.

Funktioner
E-mail-konti
prik i få vist eller rediger eksisterende
Næste
Fanebladet Levering
Rediger din markerede konto
Find knap flere indstillinger
Under fanebladet avanceret...
Vindes fluebenet for gemme kopi.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-10-08 18:15

Normalt henter man mail og så liugger de på ens computer og optager ikke plads hos din webudbyder.
Bruger du hotmail, sol og hvad de hedder, så optager de plads hos udbyderen, når de ligger i din indbakke.

hawaii7

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 21-10-08 18:55

Jeg har været inde online hos tdc og kigge og de ligger ikke som kopi hos dem.

Det er underligt, jeg har fået den mail før med at pladsen er ved at være brugt og aldrig fundet ud af hvad de mener. Jeg havde brugt 0 % af min plads hos dem

Kim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-08 19:02

Det kan skyldes noget så simpelt som at du har modtaget en STOR mail der i et hug næsten har fyldt din postkasse.....

Den slags mailadresser har meget lille begrænsning (helt ned til 10mb) - og en enkelt mail med billeder kan fylde den.... (indtil du så henter den)

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 200 point
Dato : 21-10-08 19:04

Lyder interessant

Jeg ville sende en mail til udbyder TDC og spørge dem hvad du skal gøre for at undgå den type mail.

Elleres har jeg ingen bud,

vh ben

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 21-10-08 19:32

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Jeg kan slet ikke finde ud af det
Jeg prøver at sende en mail til tdc.

Hilsen
Kim