/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Plasma skærm problem
Fra : RasmusZX9R
Vist : 663 gange
200 point
Dato : 21-10-08 14:23

Hej.
Jeg har en lidt ældre 42" LG plasma monitor som har fået 2 lodrette sorte streger i den ene side af skærmen.
Så søgte jeg lidt på nettet og fandt ud af at det sandsynligvis var mit "logic board" der var røget.
Nu har jeg så skiftet det,men desværre uden resultat..)-:
Jeg læste at det også kunne være en "logic buffer" men har ikke kunnet finde ud af hvad det er for en dims?
Er der en klog mand derude,som kan hjælpe mig lidt på vej?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-10-08 14:37

Ja det ved jeg ikke så meget om men måske du kan finde hjælp her hvis du ikke selv har prøvet det
http://www.google.dk/search?hl=da&q=logic+buffer&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da

Kommentar
Fra : ara

Dato : 21-10-08 15:53

Jeg ved ikke om du kende denne side, men der er mange der måske ved det?

WWW.RECORDERE.DK

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-10-08 21:09

Det kunne jo også tænkes, at det er selve skærmen, hvor der er en fejl, hvor selve pixel kolonnen er død. Jeg må formode, at de streger du har er i hele skærmens højde.
Når de er sorte, skyldes det at plasma sekmenterne ikke fungere. For de bliver aktiveret, når de skal vise farve.