/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Synology DS-106j
Fra : jbh_denmark
Vist : 434 gange
20 point
Dato : 21-10-08 11:19

Hey
Jeg overvejer at købe en Synology DS-106j men jeg er i tvivl om hvilken harddisk jeg kan bruge.. Jeg kan se på deres hjemmeside at man kan bruge en Maxtor DiamondMax 10 - 300 GB som er en Serial ATA-300, jeg ville meget gerne bruge en Maxtor DiamondMax 22 - 500 GB som også er en Serial ATA-300, men er det muligt...??
Håber der er nogen der kan hjælpe..
Mvh
Jesper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-08 11:22

- Ubesvarede 2
- Besvarede 2
- Annullerede 7
- Slettede 0
Ialt 11

Du kan nok ikke stole på de svar du får - de er sikkert lige så dårlige som de øvrige åbenbart har været

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 21-10-08 12:06

Så vidt heg kan se er 106j til IDE diske..
Se nederst her:
http://www.synology.com/enu/support/help-page.php?q_id=130

Men du kan ret sikkert også anvende 500GB IDE diske..
Hitachi Deskstar vil jeg anbefale.
Seagate(maxtor) og WD er ret stødfølsomme når de kører. og den oprejste model kan jo vælte.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 21-10-08 12:10

Fremgår også her at det er IDE disk til 106j modellen:
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid=100180

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 21-10-08 12:41

Så det er et nej til Maxtor DiamondMax 22 - 500 GB eller hvad..??
Jeg kan ikke se hvad forskellen mellem Maxtor DiamondMax 10 - 300 GB og Maxtor DiamondMax 22 - 500 GB skulle være..
Er Maxtor DiamondMax 10 - 300 GB en IDE hardisk men er DiamondMax 22 - 500 GB er ikke..??

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 20 point
Dato : 21-10-08 13:59

MAXTOR = SEAGATE idag, og som nævnt er den meget følsom for stød når den kører.
Diamondmax 22 500 GB er en SATA-300 og passer ikke i boksen.
MAXTOR ER IKKE (efter min mening) egnet til denne type enhed.

Jeg ville vælge denne hitachi:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=147363&searchArea=&Soegeord=

eller med 8mb cache
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=146279&searchArea=&Soegeord=

Godkendelse af svar
Fra : jbh_denmark

Dato : 21-10-08 14:33

Tak for svaret JensT. Godt skåret ud i pap.. Lige hvad jeg havde brug for..
Håber dog at jeg kan finde noget lidt billigere end de hitachi du linker til..

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 22-10-08 07:26

Jeg ser mange diske, og generelt er de billige mindre stabile end de dyrere.
Hvis du vælger en billig, så gør dig selv den tjeneste at købe 2 systemer..
1 til daglig brug, 2 til løbende backup af den til daglig brug.

Under alle omstændigheder - HUSK at have backup af alle vigtige data - ALTID.