/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Fjerne windows mail
Fra : HenrikBo
Vist : 1929 gange
50 point
Dato : 20-10-08 18:18

Jeg vil gerne installere outlook express 7.0 men jeg får den besked at et nyere program er på computeren så det må jeg ikke. Kan jeg fjerne windows mail.

Sagen er den WM ikke vil importere mine indboks.dbx etc.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-10-08 18:21

Windows mail er en del af Vista og lader sig ikke lige sådan fjerne med mindre du vil til at rette i kildekoden. Og Outlook Express passer til XP så den kan du ikke installere.

Men den kan nu ikke forhindre dig i at køre med Outlook som er en del af Officepakken. Men den koster jo en del

Hvordor vil du skifte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-08 18:29

Hvis du kører Vista kan du IKKE installere Outlook Express....

Den virker IKKE på Vista....

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 20-10-08 19:13

Ja det var jo nemt, gid f..... havde Vista.
Så kan man vel heller ikke importere dbx filer ind i windows mail ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-08 19:17

Jo - du skal bare EXPORTERE dem rigtigt.....

Eller videresende dem.... Og derefter hente på Vistaen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-08 19:18

PS...

Vista kan forresten godt importere fra OE6

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 20-10-08 22:17

Jeg har den på en løs hardisk -- men hvor ser du det henne ?

Kommentar
Fra : KanduSvar

Dato : 20-10-08 23:23

Hvis dine Outlook Express mail (alle .dbx filer) er i en mappe på en ekstren harddisk, så er de lige til at importere i Windows mail, bare klik på Filer - Importer - vælg at importere Meddelelser og fra Outlook Ekspress - flyt prikken ned i Importer fra en OE6 lagrings mappe, så nemt er det, det er afprøvet, og du kan gøre det samme med kontakt personer og konto indstillinger, konto indstillinger importeres ved at klikke på Funktioner - Konti - Importer

Kommentar
Fra : KanduSvar

Dato : 20-10-08 23:34

Alternativ kan du skifte til Windows Live Mail: http://get.live.com/WL/config_all den henter alle indstillinger fra Windows mail eller Outlook Ekspress når den installeres, den ligner Outlook Ekspress meget, ser lidt mere moderne ud og kan i et snuptag importere de gamle meddelelser, fjern markeringer med hård hånd inden du downloader, eller får du næsten alle Microsoft tjenester installeret

Kommentar
Fra : KanduSvar

Dato : 20-10-08 23:35

Citat
Så kan man vel heller ikke importere dbx filer ind i windows mail ?
jo det kan du

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 21-10-08 09:17

Ja Live mail ser skam god ud, den har importeret de få mail der var windows mail og man kan nemt se alle mails i den lages. Så er spørgsmålet så bare, hvordan får jeg den til at importere indboks.dbx fra min gamle OE - jeg kan ikke lige se den feature i nogle af disse mailprogeammer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-08 10:12

Åbn Windows Mail
Gå op i filer - importer - meddelelser
Importer fra OE6

Så følger du bare guiden.....

Såre simpelt...

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 21-10-08 17:39

Jeg når hel ind til identities, der står et langt nummer og så siger den at der igen elementer er:
Checkker jeg i folderen via stifinder så ligger alle mapperne der, med efternavnet .DBX

Så noget må de være galt, det er OE 6,0 jeg har brugt ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 21-10-08 17:59

1. Create a directory under the current user's Documents, such as Documents\OEMail. This directory needs to be within the user's space, such as under Documents, in order to prevent possible access permissions problems.
2. Copy all the dbx files from one Outlook Express Identity into this directory, ensuring that folders.dbx is included.
3. Go to Edit | Select all in Windows Explorer and select all the dbx files. Then right click on the selection and choose Properties and ensure that the read only attribute of the files is unchecked.
4. In Windows Mail go to File | Import Messages and choose Outlook Express 6 format and choose to import from a directory.
5. Then use the Browse button to browse to the directory of dbx files. Make sure that when you set the directory that what is listed in the path is correct (NOTE: Vista can put the wrong path in here sometimes, so instead of c:\mypath it puts c:\mypath\mypath, so check the path to verify that it is correct, and if it is not correct then fix it by clicking the Browse button a second time and then leave the selection blank and clicking Okay.).
6. Then select the files from which you wish to import messages and click Import.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 21-10-08 23:02

OK Refi - tak, det ser godt ud, det er sikkeret den rigtige måde.

Jeg fandt også en anden løsning, som jeg brugte.

Nu har jeg altså hoppet på Windows Live, og de bruger .eml

Så jeg fandt sku el lille freeware dims der konvertere fra dbx til eml og så smækkede jeg den bare ind i min indboks, det fungerede også fint. Men dit råd ser også ud til at være det rigtige.

http://www.mt-solution.ca/ Power email recovery hedder den.

den var lidt svær at finde, 5 andre enten virkede ikke ellei ville have dollars.

Godkendelse af svar
Fra : HenrikBo

Dato : 21-10-08 23:03

Igen - OK Refi - tak, det ser godt ud, det er sikkeret den rigtige måde.

Jeg fandt også en anden løsning, som jeg brugte.

Nu har jeg altså hoppet på Windows Live, og de bruger .eml

Så jeg fandt sku el lille freeware dims der konvertere fra dbx til eml og så smækkede jeg den bare ind i min indboks, det fungerede også fint. Men dit råd ser også ud til at være det rigtige.

http://www.mt-solution.ca/ Power email recovery hedder den.

den var lidt svær at finde, 5 andre enten virkede ikke ellei ville have dollars.