/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger Familien Julius Nielsen
Fra : 2601
Vist : 843 gange
500 point
Dato : 20-10-08 17:37

Jeg søger familien Julius Nielsen og Anne Marie Frederikke Wittrock.
De bliver gift Hun blev gift med Julius Nielsen den 27 september 1851 i Skt. Knuds Kirke, Odense.
Ungkarl Julius Nielsen født i Sct. Hans Sogn, 25 (år).
Pigen Anne Marie Frederikke Wittrock, født i sognet. 38 (år).

Derefter kan jeg ikke finde dem.

Hendes fader er Skomagermester Peter Friis Wittrock der er født 1790 i Sct. Knuds Sogn i Odense.

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 20-10-08 18:43

Hej

Prøv at søge på Dis-Danamrk - der er nogel emner ang. fam. Wittrock

Lis

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-10-08 20:24

Citat
Jeg søger familien Julius Nielsen og Anne Marie Frederikke Wittrock.
De bliver gift Hun blev gift med Julius Nielsen den 27 september 1851 i Skt. Knuds Kirke, Odense.
Ungkarl Julius Nielsen født i Sct. Hans Sogn, 25 (år).
Pigen Anne Marie Frederikke Wittrock, født i sognet. 38 (år).

Og alt dette har du fundet ( at han er født som 25 årig) (Og hun er født som 36 årig )
Tror nok du nener noget andet

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 20-10-08 21:57

dr_dem

Det er fuldstændig korrekt hvad 2601 skriver, sådan står der i KB for vielser, hvor de er født og deres alder. Brudgommen er 25 år, og bruden er 38 år.

Hvis du selv slægtsforsker må du da vide det selv. (Fjumse)

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-10-08 00:22

Til dr_dem

Jeg beklager, men det står der i KB (Kirkebogen). Jeg kan fortælle at Julius Nielsen er født d. 14.6.1826 og døbt d. 15.6.1826 i Skt. Hans, Odense.

Hvis det hjælper.

Til LisBJensen.

Ja jeg har det meste hvad der er i DIS-Danmark.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-10-08 11:34

Anne Marie Frederikke Wittrock
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Anne Marie Frederikke Wittrock Pedigree
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 23 SEP 1813 Skt Knud, Odense, Odense, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Peter Wittrock Family
Mother: Maren Hansen

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: Julius Nielsen Family
Marriage: 27 SEP 1851

Konfirmeret
1827-1831 opslag 65

Peter Friis Wittrock Bliver gift 17 April 1813 med Maren Hans datter
1798-1814 opslag 535

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-10-08 14:20

1798-1814 opslag 545 nr. 53

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-10-08 16:28

Til dr_dem.

Tak for det tilsendte henholdsvis giftemål oh Anne Maries dåb.

Jeg har fundet en FT 1860:
Folketælling - 1860.
Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kjøbstad, Grønnegade 30, forhuset 1ste sal, 1,
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Annemarie Frederikke Witrok 46 Enke(mand) dagleierenke, huusmoder, understøttes af fattigvæsenet Odense
Nielsine Mette Nielsen 8 Ugift hendes datter Odense
Peder Christian Frederik Nielsen 6 Ugift hendes sønd Odense

Heraf fremgå at Julius Nielsen må være død abt. 1854.

Jeg er i gang med at se efter hvornår Anne marie er død.

PS; Jeg har også Anne Maries konfirmation, mem også tak for den.

Med venlig hilsen og tak for din hjælp.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 22-10-08 14:41

Citat
Nielsine Mette Nielsen 8 Ugift hendes datter Odense
Peder Christian Frederik Nielsen 6 Ugift hendes sønd Odense

Har du noget på disse to?????

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-10-08 15:58

Til dr_dem.

Nej og da det er en pige Anne Marie Wittrock stopper jeg her. Jeg ville gerne finde hendes dødsdag for at afslutte hende. Den har jeg endnu ikke fundet.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 22-10-08 16:08

Jammen Peder Christian Frederik Nielsen Flytter til Munkebo 2 April 1869 14 3/4 år gammel (tilgangslisten Munkebo) hans mor Anne Marie Wittrock er ikke nævnt kun hans far Julius Nielsen.
Odense/Bjerge/Munkebo 1840-1875 opslag 139 nr 33

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-10-08 22:22

Til dr_dem!

Det var pokkers. Se Folketælling - 1860.
Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kjøbstad, Grønnegade 30, forhuset 1ste sal, 1,
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Annemarie Frederikke Witrok 46 Enke(mand) dagleierenke, huusmoder, understøttes af fattigvæsenet Odense
Nielsine Mette Nielsen 8 Ugift hendes datter Odense
Peder Christian Frederik Nielsen 6 Ugift hendes sønd Odense

Heraf fremgå at Julius Nielsen må være død abt. 1854.
Hvordan kan han så flytte til til Munkebo 2 April 1869 sammen med sin fader. Kan Julius Nielsen have været i fængsel? Det kan jeg kun få opklaret på Landsarkivet i Odense!

Så må? AnneMarie være død mellem 1860 og 1869 måske. Desvære så er der ikke noget døde i Odense Sct Knud før 1870-1882.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 22-10-08 22:29

Citat
Hvordan kan han så flytte til til Munkebo 2 April 1869 sammen med sin fader

Ikke sammen med faderen men som tjenestedreng, men kik på opslaget

Odense/Bjerge/Munkebo 1840-1875 opslag 139 nr 33

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-10-08 16:13

Og så er hendes børn døbt i Skt. Hans sogn
Nilsine 1848-1872 opslag 160 nr.36
Peter 1848-1872 opslag 50 nr.38

Neilsine er blevet gift i Skt. Hans sogn
1869-1891 opslag 30 nr.30

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-10-08 16:36

Citat
Desvære så er der ikke noget døde i Odense Sct Knud før 1870-1882.

Og det er der så de er under vielse 1858-1870 men her var hun heller ikke, men der var nogle der var så ulæselig såååå man ved ikke.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-10-08 16:44

Til Til dr_dem!

Tak for dine to oplysninger.

Jeg er ved at se hendes Fætters børns fadderre efter det er:
Folketælling - 1880,
Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kjøbstad, Sortebrødre Torv 22, forhuset stue, 3253,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Peter Wittroch 63 Gift huusfader, smedemester Odense
Mathea Charlotte Kongo Pedersen 45 Gift huusmoder, hans kone Nørreaabye
Nathalie Jacobine Christine Wittroch 23 Ugift huusfaderens døttre Odense
Johanne Cecilie Wittroch 15 Ugift huusfaderens døttre Odense
Johanne Wikthoria Wittroch 12 Ugift huusfaderens døttre Odense
Anna Lovise Wittroch 9 Ugift huusfaderens døttre Odense
Agnes Charlotte Wittroch 5 Ugift huusfaderens døttre Odense

Jeg har nu været 2 gange igennem døde kvinder 1861-1875 uden at finde hende.

Det er måske i Skt. Hans Sogn jeg skal finde hende. Det vil jeg nu prøve.

Med venlig hilsen og tak for inspriration

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-10-08 17:32

Til Til dr_dem!

Så har jeg set op til opslag 240 i Skt. Hans Sogn i 1892-1898.

I 1869-1891 var hun ikke.

Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : dr_dem

Modtaget 500 point
Dato : 23-10-08 18:11

BINGO
Anne Marie Friderikke Wittrock død 30 August 1881
Odense/Odense/Vor Frue 1877-1885 opslag 101 nr. 44

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-10-08 18:14

i=e

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 23-10-08 21:35

Tak for svaret dr_dem.

Det var som pokkers. Du skal have mange tak for din store hjælp og sparringspartner i min søgning efter hendes død. Du har til fulde fortjent alle de 500 point og mere til.

Du har været en stor hjælp for mig.

Med venlig hilsen og tak

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-10-08 21:38

Selv tak og skulle det være en anden gang er det ikke første gang