/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Ekstra skærm til bærbar?
Fra : Sygate
Vist : 621 gange
380 point
Dato : 20-10-08 14:16

Hejsa !

Jeg har fået en ekstra skærm til min bærbare.
Begge kører med 1920 x 1200 men den eksterne skærm vil højst køre med 1680 x 1050.
Jeg kan godt få den op på 1920 x 1200 men så er skærmen helt blank bortset fra at baggtundsfarven er den sammme som den på min bærbare. Så ikonerne mangler med andre ord.

Har selvfølgelig været inde i kontrolpanelet og har leget lidt med plug and play skærme osv. Det er der den driller.

Hvis jeg bare sætter den til, så giver det en opløsning på 1680 x 1050.

Nogle ideer?

P.s. Har både DVI og VGA udgang og indgang i begge.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 20-10-08 14:18

kan være skærmen ikke kan klare højere opløsning end det.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 20-10-08 14:21

Jo den kan klare 1920 x 1200.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-08 14:26

Citat
Jo den kan klare 1920 x 1200

Hvad er det for en skærm...

navn-type.....

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 20-10-08 14:36

Det er en 27" der kan klare op til 1920 x 1200.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-08 15:09

Citat
navn-type.....

Accepteret svar
Fra : sfl17

Modtaget 380 point
Dato : 20-10-08 18:16

Kan være, du har Vista og bliver drillet som så mange andre.. Min eksterne Dell-skærm fungerer fint med min bærbare, men man skulle ind og sige 'mobil pc' i kontrolpanel og så 'tilslut skærm' de første mange gange, før Mr. Gates' program fattede noget som helst af min opsætning med ekstern skærm til en bærbar!

Kommentar
Fra : umarsuper

Dato : 20-10-08 20:42

Du kan ikke bruge den ekstra SKÆRM TILLLLL NOGET......
Jeg arbejder selv i computer forretning...du kan godt styre to skærme....mens du kun sider med en mus og tastatu..........Men kræver at du er rigtigt god....og skal have ne program...som du kan få gennem..www.download.com...:-)).....

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 22-10-08 12:39

Tak for hjælpe allesammen. Jeg fandt ud af at jeg kunne justere hvilke skærme der skulle være primære og hvilken der skulle være den sekundære. Når jeg så vælger "brug kun 1 skærm" så kan den gå op i 1920 x 1200, ellers kan den ikke.
Det kan måske være fordi at mit grafikkort ikke kan klare så meget på 1 gang.