/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægten Moestrup / Rasmussen.
Fra : MoestrupK
Vist : 1333 gange
60 point
Dato : 20-10-08 12:28

Hej.
Nu blev jeg lidt nysgerrig her for noget tid siden, da min mor fortalte mig at navnet "Moestrup" er et slægtsnavn, også selvom der omkring 250 mennesker i Danmark der hedder det.
Men er der nogle af jer derude der hedder Moestrup? og hvordan er i kommet i besiddelse af dette navn? Jeg er født til det, min mor fik det af sin mor (Ella Moestrup Quist (Qvist) . )
Nu jeg er igang, vil jeg gerne høre om der er nogle der kender Ella Moestrup Quist, da hun er min mormoder og jeg har aldrig mødt hende, og gerne vil høre lidt om hende før jeg kontakter hende.
Og får at gøre det endnu mere besværgeligt vil jeg høre om der er nogle der ved noget om hvordan jeg kan finde nogle oplysninger om min fars familie.
han hedder Ib Rasmussen er født den 6 oktober 1959, på et kloster i nærheden af københavn.
Tak til alle der har overskud til at hjælpe.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-08 16:16

Ifølge mormonerne stammer familien fra Harridslev lige nord øst for Randers...
Siger det dig noget?

Her en af de ældste:
"
Jens Christensen MOESTRUP (AFN: 1WMP-D27)
Birth: Abt 1731
Harritslev, Randers, Denmark
Death: 1791 , , Denmark
Parents
Father: Christen Jensen MOESTRUP (AFN: 1WMP-G3R)
Mother: Kirsten CHRISTENSDATTER (AFN: 1WMP-G40)
"
Vedrørende din far må du finde hans farfar før vi kan hjælpe...

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 21-10-08 09:43

Hej.
Nej det siger mig desværre ikke noget, kommer selv fra falster og min mor er fra sjælland.
Men jeg vil forhøre mig lidt i familien om der er nogle der ved noget om Harridslev.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-10-08 15:00

Din far og hans forældre er nok for unge til de kan findes, men dine oldeforældre kan man sikkert finde i kirkebøgerne men det kræver oplysninger.
Der så en Ella Moestrup Her http://www.eniro.dk/ men hende kandu selv finde, da man ikke lægger telefon numre ud her.