/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
"Oxalis!
Fra : kammanoerup
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 20-10-08 10:28

Hej -

Jeg har lige tømt krukker i haven, Efter 3 Oxalis planter er der nu nogle fine, men skøre knolde tilbage!
Dem kunne jeg godt tænke mig at overvintre, men hvordan gør jeg?
Kan nogen hjælpe?
Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-10-08 10:31

gør ligesom de andre ude i skoven: Læg de der klumper ned på jorden under 5 centimeter muldduftende fugtige bøgeblade.
Oxalis (skovsyre) er en naturlig ting og ikke beregnet på at blive taget ind om natten.
mvh
pbp
Tag eventuelt ud og se hvordan de vilde har det!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-08 11:27

Tja min mor tog dem ind, sidste vinter

Den lignede ikke noget der ville overleve efter så mange måneder indenfor, men den blev megaflot
da den kom ud igen da det blev forår

Annuller spørgsmålet
Fra : kammanoerup

Dato : 23-10-08 10:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Tak for at I prøvede - V.H. Kamma