/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Udskiftning af olietank
Fra : thulin
Vist : 2206 gange
100 point
Dato : 19-10-08 17:44

http://www.mst.dk/Jord/Miljoeregler+for+olietanke/Villaolietanke/Sloejfningsterminer.htm

Når man kigger oversigt, hvornår skal en olietank som er en "polyesterbeklædt ståltank" fra 1977 tages op af jorden ???

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-10-08 17:46

50 år.

Men der er kommet nye regler. så kontakt din Kommunale tekniske afdeling. Så oplyser de hvad der er gældende nu.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 110 point
Dato : 19-10-08 17:50

• Typegodkendte* olietanke, som er udvendigt glasfiberbelagte
skal sløjfes senest 40 år efter fabrikationsåret.
Dog gives en frist indtil 1. april 2010.
Disse tanke omfatter alle typegodkendte tanke
fabrikeret 1970-1999
• Tanke med udvendig glasfiberbelægning som ikke
er typegodkendte, eller hvor produktionsåret ikke
kan fastlægges, skal sløjfes inden 1. april 2010
• Øvrige tanke sløjfes straks (inden 1. december
2005)
*) Det fremgår af tankattesten, om tanken er typegodkendt.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-08 18:16

Det er elendigt skrevet, og selvmodsigende. Hvilken af de to nedenstående datoer er hvilken?
"For tanke, som overskrider sløjfningsterminen inden nedenstående dato, gives dog en frist for sløjfning til nedenstående dato"

Men tal med kommunens tekniske forvaltning, de må kunne svare.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 19-10-08 18:45

Jeg synes jo netop også at det er lidt svært at gennemskue.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 19-10-08 19:01

Hvis du har en godkendt tank med tankattest hedder det 2010.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-10-08 19:05
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-08 19:33

Læg mærke til sidste side i stilkenes kommentar, check med teknisk forvaltning

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 19-10-08 22:48
Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 22-10-08 14:39

Det viser blot hvor uoverskuelige reglerne er på dette område.

Ringede til Tek. forvaltning 40år, så der er 10 år mere at løbe på.