/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvor er mine emails ?
Fra : HenrikBo
Vist : 725 gange
100 point
Dato : 19-10-08 17:20

Jeg har mine emails liggende på en gammel hardisk, og skal have dem over i min laptop - jeg kan dog ikke finde den, har søgt på dbx og pst der kommer dog ikke noget - har sagt skjul ikke folders. De ligger i en XP hardisk, Outlook 6 og jeg har nu en Vista - hvad gør jeg.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 19-10-08 17:36

De burde være ca på denne sti her:
C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{DA58DCCD-F832-4FB6-A9D3-B9276EE89CF2}\Microsoft\Outlook Express

Det lange nummer er sikkert anderledes hos dig

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-08 17:36

Du installerer det program som du brugte til e-mail på din nye Vista computer, den bør kunne finde og åbne sikkerheds kopien, det næste er lidt sent, men måske har du stadig din gamle computer: http://www.microsoft.com/danmark/dinvirksomhed/products/howto/transfer-old-files-to-new-vista-pc.mspx

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-10-08 18:32

Hej
I ældre Outlook versioner skal du lede efter .CSV filer.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 19-10-08 18:58

I Outlook Express:
Gå i Funktioner - Konti - Fanebladet Post.
Markér din konti og klik derefter på Eksporter

Du udpeger nu det sted, hvor du ønsker at gemme din/dine konti. Det kunne være på en diskette, eller på et andet drev. Det vil være smart ikke at gemme det på C drevet, for når der er noget der går galt, så er det altid C drevet det går ud over. Din markerede konti er nu gemt der hvor du har valgt det skal ligge. Har du flere konti, marker du nu den næste konti, og eksportere på samme måde som før.

Skal du så have dine konti ind igen, f.eks. efter en formatering, så går du til dit Outlook Express - Funktioner - Konti - Fanebladet post. Klikker på Importer, og finder stedet frem, hvor du gemte dine konti. Dobbeltklik på filen, og straks er alle oplysninger sat ind, og du kan atter begynde at sende og modtage post.

Adressekartoteket kan også i et snuptag gemmes. Har man mange i sit adressekartotek, kan det være rigtigt surt, manuelt at skulle skrive alle disse adresser ind igen.

Du skal åbne dit adressekartotek oppe i menulinjen. Gå derefter i Filer - Eksporter - Adresser. Udpeg stedet hvor du ønsker at gemme dit kartotek, og giv det et navn (typisk adressekartotek). Alle dine oplysninger som ligger i kartoteket er nu gemt i denne fil.

Når du så skal have det installeret igen, går du i Filer - Importer - Adresser, finder stedet hvor du gemte filen. Dobbeltklik på filen, og så ligger den straks inde i dit adressekartotek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-08 19:24

Citat
De ligger i en XP hardisk, Outlook 6

Har du sat den gamle HD til som ekstern, så skal C:\ rettes til HD'ens drevbogstav f.eks E:\

Går ud fra du mener Outlook Express 6! Du skriver Outlook 6!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 19-10-08 19:31

Har du skrevet *.pst søg på alle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-08 19:46

Citat
Outlook 6 og jeg har nu en Vista - hvad gør jeg
allerførst kunne du jo fortælle om det Outlook Express vi snakker om, eller hvad ? Fortæl også hvordan du lagde dine e-mails over på den harddisk, de må jo være der, men vi kan ikke gætte hvordan du har gemt dem

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 19-10-08 20:32

Hej Jeg har søgt på F: Alle. men jeg har kun windows mail. Kan man hente explorer gratis ?

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 19-10-08 20:38

Og jeg har haft dem i en lille computeri outlook har den nu på en hardisk forbundet med en USB box.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-08 20:41

Explorer er en vigtig del af Windows, den har du allerede. Hvorfor søger du ? Har du ikke styr på hvor du har gemt dengang du kopierede dine mails ? Hvis dineksterne harddisk er vist som drev F, så kan du åbne den og se hvad den indeholder, der burde være en backup mappe eller hvad du har kaldt den, dengang du lavede sikkerheds kopien

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-08 20:43

Citat
Og jeg har haft dem i en lille computeri outlook
er du helt sikker på at det ikke er Outlook Express ?

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 19-10-08 20:55

Desværre har jeg ikke sikkerehedskopieret noget og mit problem er jå så i sin enkelthed at jeg ikke kan finde dem på F drevet. Jeg beder Windows mail om at importere dem men ved ikke hvilken sti de er i. Så jeg har bare smækket den gamle XP hardisk på og håber på jeg kan impoterer dem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-08 20:59

Ok jeg vender tilbage om lidt, jeg vil lige forsøge hvad Winows Mail på Vista siger til mine Outlook Express filer, for det er Outlokk Express eller?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-08 21:06

Jeg har så aldrig haft en ekstern disk med styresysten og det det hele, forsøg at åbne drev F, dobbelt klik på se om du kan finde mappen Documents and settings inde i den XP installation, du havde ikke kodeord på din konto i XP vel ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-08 21:42

Jeg har så ikke et styresystem på min eksterne disk, der kun mapper som er kopieret over fra XP computeren, og der er absolut intet som Vista ikke kan bruge, Outlook Express mapperne blev importeret i et snuptag i Windows mail, så nu mangler vi bare at du får åbnet mapperne på din eksterne harddisk, så skal vi nok finde dine mails

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 19-10-08 22:24

nu har den overført en masse indstillinger - det tog 20 minutter, men der er nu ikke noget i windows mail. ber den om at impoterer men - der er jo ikke noget at finde, det er e jungel -
jo det er outlook express.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 19-10-08 22:47

Jeg har fået windoes mail til at virke - men mangler så "bare" de gamle mails.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-08 22:52

Indrømmet det kan være svært at bladre det rigtige sted hen, men prøv nu at åbne din eksterne disk og fortæl hvad du ser, den gamle Windows starter ikke så du kan rolig dobbelt klikke på drevet og åbne den, hvis du så fortæller hvad du ser, så vil jeg prøve at guide dig videre, men det skal være snart hvis det skal være i aften, ellers er jeg på ingen i morgen aften, og ser frem til hvad du ser når du åbner dit drev F, lad være at søge mere, nu bladrer vi os frem til placeringen og kopierer derfra

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-08 22:53

Det skal nok komme, åben nu dit drev F, altså den eksterne harddisk

Godkendelse af svar
Fra : HenrikBo

Dato : 20-10-08 00:24

Tak for svaret Klaudi da jeg endelig tog dit råd for pålydende og improviserede lidt, der var flere af disse stier, så fandt jeg den. Windows mail ville dog ikke tage den ind i sit import, hvad havde man forventet, MEN jeg downloadede så Eudora og den kunne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-08 16:51

Velbekommen