/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjelme.
Fra : SoHappy
Vist : 396 gange
25 point
Dato : 19-10-08 16:48

Nogen der kan give mig svar på om man må modificere en hjelms, en pilothjelm eller mindre, udseende med fx. plastik, så den kommer til at ligne en rumhjelm, hvis man nu ikk ændrer selve strukturen på hjelmen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-08 17:00

Klæb du bare en hestehale på hvis du mener det pynter....

Det er der næppe nogen der påtaler

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-10-08 18:17

...og svækker du den, dræber du bare dig selv!?!?!??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-10-08 18:19

Maling og påklistring mv er ikke tilladt, så det koster bøde! (og eventuelt livet, hvis den ikke beskytter dig ordentlig)!

Kommentar
Fra : SoHappy

Dato : 19-10-08 18:20

refi

Det var nu mere at sætte plastisk på så den kommer til at ligne en Star Wars Stormtrooper hjelm :b

3773.

Som jeg skrev vil jeg ikk ændre strukturen, og jeg vil ikk svække den.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-10-08 18:20

....men er du som scooterkørere er flest, har du den formentligt også siddende på albuen, eller som fuldface oppe i panden. Og så kan det være hip som hap.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-10-08 18:21

Problemet er når du skruer noget iden svækker du den. Pålimer du, har du ingen anelse om hvad limet gør ved selve hjelmen! Ergo - lad være!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-10-08 18:23

Hvis ikke det kan købes OG er typegodkendt....kan du som udgangspunkt regne med det ikke er lovligt, og vil kunne give bøde.

Kommentar
Fra : SoHappy

Dato : 19-10-08 18:30

Jeg har ikke tænkt mig at skrue eller lime, men spænde det fast og man må da godt male eller ha klistermærker på sin hjelm?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-08 18:35

Du vil ikke kunne få et endegyldigt svar her da ingen jo kan se præcis HVAD du laver....

Så lav det du mener du vil have og besøg den "lokale" politistation....

Så skal de nok være så flinke at svare på om det du har gjort er lovligt....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-10-08 18:41

Det har aldrig været lovligt at male sin hjelm eller klistre noget på den, idet man ikke har styr over hvilke opløsningsmidler der er i klistermærkernes lim eller i malingen. Derfor er det som udgangspunkt ikke tilladt.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-10-08 03:11

Nu har jeg altså set Star Wars - og der kan man se hvor fantastisk effektive de hjelme er, så der er INTET farligt ved at lave den som hjelmene i Star Wars. Den vil tværtimod beskytte dig langt bedre, og hvis du møder en med et lyssværd der angriber dig - ja, så vil du også være beskyttet imod det.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-10-08 03:12

Hvis du så vil gøre det hele rigtigt gennemført, så bygger du din knallert om til et rumskib - så vil alle folk der ser dig tro du er en rummand!

Annuller spørgsmålet
Fra : SoHappy

Dato : 22-11-08 18:40

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål