/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Loft på point,til et spørgsmål?
Fra : briani
Vist : 446 gange
1 point
Dato : 18-03-03 10:59

Jeg syntes personlig,at det med at få point,for hjælp til et spørgsmål,er en god ide.
Hvis der ikke var et pointsystem så tror jeg at kandu,blev meget stille.
Et eksempel som det kører nu
En bruger stiller et spørgsmål og udlover 100 point
Og får næsten med garanti et brugbart svar kort tid efter.
Et eksempel uden point (som jeg tror ville ske,hvis der ikke var point)
Brugeren stiller et spørgsmål
Og der kan gå op til flere timer,måske dage,måske aldrig,inden der kommer et svar.

Og efter at formodet svar er forsvundet,kan vi også opleve nu,at brugerne gør sig mere umage,for at hjælpe,og ikke som det var før,en kamp om at komme med et formodet svar først.

Det som jeg syntes der burde laves om,ved pointsystemet,er loftet på de point som man må udlove til et spørgsmål.
Hvis jeg har forstået det rigtig,er loftet nu 500 point
Men det holder jo ikke en meter,brugeren kan jo bare blive ved og ved med at hæve beløbet.
Det sidste jeg læste mig til var 1200 point-HELT VILDT
Ellers er der den sidste stykke tid blevet udlovet,både
500-600-700-800-900-1000 point til lette spørgsmål.
Og hvis det forsætter i den dur,så er pointsystemet ikke en dyt værd
Og fortæller intet om de placeringer som brugerne ligger på
http://www.kandu.dk/dk/premie.asp
http://www.kandu.dk/dk/top10all.asp
Som pointsystemet er nu,kan en ny bruger jo hurtig komme til tops.

Så kære Kandu
Lav en max grænse for point (måske på 100 point)
Så kan alle være med,også i kampen om månedens præmie.
MVH Brian

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 18-03-03 11:06

er det mig du tænker på..? for ja det er rigtig at jeg fik 1000 point da h_blunck "gik af"
men resten er da noget jeg har svaret på..

min mening er at pointene har intet med selve svaret at gøre..! men om hvor HURTIGT man vil have svar..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-03 11:24

Pointsystemet er efter min mening noget fis Briani!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 18-03-03 11:32

NEJ pointsystemet er ikke noget fis..! der er nød til at være en eller anden ordning for noget beløning ved besvaret spørgsmål uanset hvordan man vender og drejer det...

måske er det en dårlig sammenligning men hvor mange herinde tog på arbejde hvis de ingenting fik for det..!

så synes jeg da at det er bedre som briani skriver at sætte pointene ned.. jeg tror bare ikke det ændrer det store for for så bliver det jo bare vildt at have 500 i stedet for måske 5000 i månedens top 10..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-03-03 11:45

Så vidt jeg kan se ud af de abonneringer, jeg deltager i, sættes pointene rimeligt i langt de fleste tilfælde, da man nok må tage hensyn til forskellig videngrad o.s.v.
F.eks.: ( og kun eksempler)
1: jeg ved ikke meget om Excel (regneark), hvorfor jeg vil vægte en brugbar kommentar meget høj, og dermed give mange point (mange er for mig 2-300 point)
2: Jeg er ret så fuldbefaren i DTP og vil derfor ikke sætte så mange point på spil, da jeg forventer feedback fra folk med mindst lige så stor viden og erfaring som mig. (så typisk start ved 50-100 point). Hvis så løsningen viser sig at være en rigtig HOVSA-løsning, vil jeg overveje, før accept af kommentar, at smide nogle flere point ind.
3: Godt og grundig træt af Kandu og al den ævl og kævl. Har mange ledige point, er møgsur, gider ikke mere, nogen har spist min sukkermad. Så for at provokere eller vise min frustration, smider jeg et helt "tåbeligt" spørgsmål på banen og giver det max. i pointgivning. Jeg ved at det i princippet er forkert og en form for misbrug, men er en form for "nu gider jeg ikke mere".

Så konklusion vedr. pointgivning:
Det er meget forskelligt, hvordan man vurderer et spørgsmål og dermed vægter sine point, da udgangspunktet er meget individuelt og helt subjektivt, og i nogle tilfælde vist helt egoistisk, da vi jo KUN ER MENNESKER med et par gener flere end aberne.
Men jeg må give dig ret i at pointgivning er både godt og skidt og har vel selv et ambivalent forhold til det.'

HC

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-03-03 11:56

Hej alle!

Ja - men så bliver jeg jo også nødt til at ytre min mening endnu en gang!

AFSKAF de POINT eller den nuværende MÅDE med latterlige POINTGIVNING for TIPS samt underlige og latterlige SPØRGSMÅL nu dog til MAX. 500; men med mulighed for forhøjelse.

PÅ den måde som det kører nu - duer pointsystemet ikke - og jeg mener ikke det er retfærdigt at nogle spørgsmål skal tælle så meget med til månedens præmie som det gør nu.

Jeg har mange gange skrevet mim mening om disse POINT der med nuværende system skaber alt for megen splid.

Hvis man ikke kunne vinde en præmie ved at skrabe point sammen, ja så tror jeg alt blev bedre, jeg har foreslået at man kunne lave lodtrækningen om baseret på andre ting end totale point.

Men man kunne måske også nemt lave pointsystemet om til f.eks. at et accepteret svar gav 1 point og et tip der har fået min. 3 stjerner gav 1 point og lad så diise samlede point være basis for lodtrækningen, ja så tror jeg vi undgår dette point-fnidder.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-03-03 11:56

Tillæg til min kommentar:
Ovennævnte eks. på pointgivning kan jo også tolkes lige modsat: det jeg ved meget om vægtes højt og derfor høje points og vica versa.
Bare en tanke-

HC

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-03-03 17:50

For nogen uger siden blev loftet sat til 500 + ingen mulighed for forhøjelse over 500....hvorfor det er som det er nu, ved jeg ikke, men det er da ved at rende helt ud i sanndet.
Jeg fatter ikke at folk ikke kan se fordelen ved pointsystemmet, at det har sine bagdele er jo så bare ærgeligt, men jeg kan ikke se det problem som folk flipper sådan ud over i øjeblikket.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 18-03-03 17:51

næ jeg forstår heller ikke den irritation der er over det pointsystem.

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 1 point
Dato : 19-03-03 19:15

Sådan briani....kig på pointene http://www.kandu.dk/dk/spg/12737

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 19-03-03 19:47

ja så er der loft på...!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-03-03 20:07

Til Kandu
Mange tak
MVH Og en forsat god aften
Brian

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 19-03-03 20:09

Tak for svaret Uffe29.
Så fik vi da sat loft på
og det syntes jeg er godt
MVH og en forsat god aften
Brian