/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mangler Vista cd - har cd-key
Fra : no-name01
Vist : 2078 gange
100 point
Dato : 18-10-08 17:00

Hej folkens

Jeg er den lykkelige eger af en packard bell bærbar.
Den leveres fra butikken med alle drivers samt windows vista premium indstalleret.

Da computeren er ca 6 måneder gammel og den er ved at være fyldt med alverdens ragelse og små programmer der gør computeren langsommere besluttede jeg mig for at konfigurere harddisken og genindstallere windows.

Jeg oprettede først en sikkerhedskopi (som Packard Bell henviser til man skal) hvorefter jeg gik i gang.
Da den var halvvejs gennem indstallationen beder den om dvd 2 hvilket jeg ikke har (eller blevet bedt om at lave i forbindelse med sikkerhedskopien)

Jeg står derfor og mangler vista ¨
Jeg har en original cd-key men mangler cd/dvd´erne

Nogle der ved hvor man kan købe softwaren billigt uden at skulle betale for en ny licens eller har et andet godt foreslag ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-10-08 17:34

uvilkårligt så bestil et sæt rcovery cd/dvd fra HP - så er du ude over problemet. Plus du har dem til en anden gang. (det er gratis)

At du ikke er blevet bedt om (af maskinen) at sætte cd 2 i er en fejl og da maskinen kun er de 6 mdr gammel så ligger det under garantien - hvad du også kan benytte dig af. (ville jeg gøre)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 17:54

Det kunne jo være det hele STADIG ligger på HD - da du åbenbart IKKE har brændt den rigtig ud....

Men ellers er det som Miritdk skriver - kontakt HP - de sender så nye (om et par måneder)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 17:56

PS...

Totalt er det vist 4-6 cder der skulle have været brændt

Kommentar
Fra : no-name01

Dato : 18-10-08 18:51

det er ikke cder men dvder hvilket er grunden til at der kun er 2.

Desuden har jeg været nød til at indstallere windows xp for at kunne bruge min com så der er ikke længere noget tilbage fra vista - de kan ikke genskabes da jeg formaterede harddisken da jeg prøvede at genindstallere vista

Hvordan skulle HP kunne hjælpe mig med at få en rcovery dvd ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-08 19:30

Det er et problem da recovery-CD leder efter noget på harddisken.
Men prøv at kontakte HP og fortæl som det er - der sidder vel en label på bagsiden som du kan referere til.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 18-10-08 19:30

Har du ikke recovery drev på f.exp. D: drevet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 19:32

Sorry med HP (så det for sent).....

PB leverer KUN ny software de første 3 måneder - derefter må du selv ud og købe - desværre.....

Med lidt held kan sælger måske hjælpe dig - men da du selv har formateret det hele væk kommer det næppe under garantien....

Ellers må du op med tegnebogen....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-10-08 20:07

Morale er lad være med at formattere.
Ret hellere en installation så den kommer til at køre som den skal.

Kommentar
Fra : no-name01

Dato : 18-10-08 20:26

korrekt
men skaden er sket så spørgsmålet er hvordan jeg kommer videre uden at skulle betale dyre domme for en ny vista licens

man betaler jo for licensen og ikke softwaren (på disk) så det burde være muligt at få en ny disk et sted ?

Er det muligt at låne en dvd af fx en ven, der indeholder samme udgave af vista og derefter bruge min egen cd key ?
Er dette ikke lovligt så længe jeg bruger min egen cd-key ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 20:46

JO...

Og absolut et forsøg værd....

Spørgsmålet er så om du kan finde alle motherboarddrivere osv.....

En recovery fra en anden maskine virker sandsynligvis IKKE med mindre det er en 100% magen til - det var der sælgeren du havde købt den af kom ind i billedet....

Kommentar
Fra : no-name01

Dato : 20-10-08 16:33

jeg har talt med en lang række mennesker bl.a. microsoft og HP
Jeg kan ikke få en ny dvd gennem microsoft da vista var pre indstalleret på min com hvilket overlader producenten med ansvaret

Producenten er Packard bell
Jeg har prøvet flere gange og på forskellige numre for at komme i kontakt med dem men uden held

Muligheden er så at jeg låner en vista cd fra en, indstallere vista på min egen com og leverer den tilbage (eller for en recovery cd fra en med præcis samme com). Dette er lovligt (har forhørt mig hos microsoft) så længe den udgave jeg modtager er fra en der fulgte med computeren og ikke er købt seperat i butikken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-08 16:46

En masse arbejde for ingenting....

Køb en NY vista og accepter du har dummet dig - sådan er det bare og det kommer du længst med....

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 10-11-08 09:35

1. Du har ikke en GYLDIG Licens til nogen som helst Vista!
De licens koder som er på consumer pcere/bärbare er der kun af pynt, det vil sige du VIL ikke kunne bruge den licens!

2. Du skal kontakte HP, for recovery cdere, fordi forskellem på en Recovery cd, og en original Vista er at Recovery cden, ved at boote op på den, går ind og afläser en streng inde på biosen, "er dette en HP maskine" Ja, og den har flg. licensnögle, så den IKKE spörge dig om nogen nögle.

3. Vil ikke anbefale dig at köbe vista, da det er meget dyre end HPs egen, og hvis den er omkring halvt år gammel, vil jeg tro de ville kunne sende dig gratis!

Kontakt HP på flg nummer:
Indenfor garanti:

Mandag – Fredag / 08:30-18:00
(undtagen helligdage)

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 10-11-08 12:01

Det er usansynelig at HP vil hjælpe, da det er en Packard Bell

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 10-11-08 16:24

Ja okay, min fejl :)
Så ring til Packard Bell, og de må fremskaffe dig en recovery dvd, og højst sandsynlig en driver cd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 17:38

Du læser tilsyneladende IKKE hvad der allerede ER skrevet...

PB dækker KUN den slags i 3 mdr...

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 18-11-08 13:59

jo läste hvad du skrev, var bare ikke opmärksom på det var en PB og ikke HP.

Men de kan skaffe dig disse cdere, mod betaling, ville tro mellem 2-300 kr. godt väre der kun er 3 mdr garanti på lortet, men de SKAL KUNNE FREMSKAFFE disse cdere!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-11-08 18:35

Citat
Hvordan skulle HP kunne hjælpe mig med at få en rcovery dvd

de skal sq - har da ikke hørt om nogen der ikke har kunnet får det hvis de for eks fortæller at den "indbagte" recovery konsol ikke dur osv osv - har skaffet mange deres cd/dvd´er fra både den ene og den anden producent

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 19:16

Netop DERFOR pointerer PB at de KUN dækker den slags i 3 mdr....

Det er jo folks EGEN skyld at de ikke sørger for at brænde kopien....

Har endnu aldrig oplevet en maskine der ikke gør udtrykkelig opmærksom på at man skal gøre det - så der er ingen undskyldning udover at......

Det sker ikke for mig

Og det gør det så....

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 18-11-08 19:30

hvad snakker de om, som fabrikant SKAL de sq da kunne sælge dig recovery cd, kan da ikke passe at du ikke kan få købt recovery cdere, bare fordi du ikke har brændt dem ud. Ikke alle ved man skal brænde dem ud, selvom det står der som det første når du kommer ind i windows ;)

Du skal bare kæmpe for din sag, og de SKAL SÆLGE dig eller GIVE dig recovery cdere!!!!

Har siddet på mange forskellige frabrikanter support før, så du skal bare BROKKE DIG!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 19:44

Citat
som fabrikant SKAL de sq da kunne sælge dig recovery

Hvor står det ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-11-08 21:08

Citat
Har endnu aldrig oplevet en maskine der ikke gør udtrykkelig opmærksom på at man skal gøre det - så der er ingen undskyldning udover at......

der er desværre mange maskiner der netop ikke gør opmærksom på det og det er et problem producenten udemærket kender

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-11-08 21:09

ps til ovenstående er der lige så mange der overser den allerførste advarsel om at brænde den recovery ud - bare for at undgå misforståelser

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 18-11-08 23:49

Refi, hvor det står????

det skal ikke stå nogen steder, sådan er det bare!
En fabrikant, skal sku da skaffe recovery cdere, hvor svært kan det.
Hvis man endelig køber en LORTE PC, om det er PB, HP, Fujitsu-Siemens, Lenovo osv. SKAL MAN KUNNE FÅ EN RECOVERY, derfor du har den "licens" så det skal bare være der!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 08:33

Det er da altid rart med folk der mener deres sag er værd at kæmpe for....

Man skal ikke finde sig i noget...

Bare gå til den uanset hvad der er firmaets politik (på tryk som kunden bør læse selvom de fleste ALDRIG gør det)....

Det hjælper nok ikke - men så har man da "kæmpet"

Kommentar
Fra : no-name01

Dato : 20-11-08 12:09

Hey folkens

Nu sidder jeg endelig på min egen computer igen :D
Her er hele historien der strækker sig over ca en måned...

Jeg startede med at kontakte HP - de kunne ikke hjælpe da min computer er købt af packard bell. Derfor kontaktede jeg PB, hvilket er lettere sagt en gjord !!

Efter at have skrevet til et hav af mennesker og en lang række forgæves opkald kom jeg i kontakt med en svnesker.
Han var villig til at sende 2 recovery dvd´er hvis han fik mit serie nr... desværre kunne jeg ikke finde det da jeg sjovt nok ikke kunne tænde min com.

Efter en længere snak sendte jeg alle mine papire på computeren hvorefter han indvigede at give mig et nyt serie nr og sendte 2 dvd´er
Han gav mig desuden et nr jeg skulle ringe til når jeg havde modtaget dvd´erne

De dvd´er han sendte var desværre de forkerte (opdagede jeg først da jeg ikke kunne finde driveren til mit motherboard)
Jeg ringede derfor til det nr jeg havde fået af svenskeren

De sendte to nye dvd´er og nu i går fik jeg endelig min computer op at køre

Det har taget sin tid og været ret kedeligt ikke at kunne komme i dirrekte kontakt med PB men det lykkedes takket være svenskeren :)

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 20-11-08 13:48

Ja det staar helt sikkert man selv skal lave backup osv. Men det skal stadig kunne lade sig goere at fremskaffe disse recovery cdere.

ang serienummer, er PB virkelig saa skod, at man skal taende pc for at finde serie nummer? PLEJER at staa paa selve maskinen. Sikke en dygtig supporter, eller skod computer du har faet dig.

Som man siger, man faar hvad man betaler for. Er glad for min MacBook Pro, 7,9,13 har ikke disse problemer :)

Kommentar
Fra : no-name01

Dato : 20-11-08 14:04

Rolig - er FULDT ud tilfreds med min bærbar !!!!
Den har vundet flere test så nej den er ikke noget crap

Serienummeret kan ikke læses fysisk på min computer da det er slidt af da computeren er med mig stort set over alt (hver dag)