/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
startside
Fra : Camilla100
Vist : 739 gange
50 point
Dato : 18-10-08 15:22

Hej alle

Nu har jeg prøvet at skifte startside massevis af gange, men lige meget hjælper det. Jeg går op i startside og har prøvet både at fjerne den startside, jeg har nu (det hjalp ikke), og jeg har prøvet at skifte startside (hjalp heller ikke).

Nogen der ved, hvad man så kan gøre?

Mvh. Camilla.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 15:33

Citat
Nu har jeg prøvet at skifte startside massevis af gange, men lige meget hjælper det

På HVAD

Citat
Jeg går op i startside og har prøvet både at fjerne den startside, jeg har nu (det hjalp ikke)

På HVAD

Citat
og jeg har prøvet at skifte startside (hjalp heller ikke).

På HVAD

Citat
Nogen der ved, hvad man så kan gøre?

Tænke EEN gang til og så skrive HVAD det er du prøver på

Kommentar
Fra : iah

Dato : 18-10-08 15:42

Hvis det nu skulle være MICROSOFT INTERNET EXPLORER går du ind i Funktioner/Internetindstillinger og under Generelt, skriver du den startside du ønsker at bruge...

Prøv det!

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 18-10-08 15:45

Mener du baggrunden på skrivebordet???

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-08 15:45

Hej Camilla100
Jeg går ud fra at det er din startside på internettet du vil ændre. Gør sådan:
Luk din browser (Internet Explorer) op
Vælg den side dit internet skal starte op på og vær på den side, når du
Vælger Funktioner i menulisten
Vælg Internetindstillinger

I den rude der kommer frem, står der nogle muligheder nedenunder. Vælg den der står aktuel side
på.

Så skulle det funke forudsat at du stod på den side du gerne ville have som startside.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 18-10-08 15:51

Uhh undskyld, Refi Det er internetstartsiden, jeg ikke kan ændre. Tag lige en tudekiks.

Tak til jer, der er kommet med løsninger. Jeg prøver med det samme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 15:55

Citat
Tag lige en tudekiks

Jeg behøver skan ingen tudekiks....

Men der er da ingen grund til at gætte sig til hvad DU mener - det er da nemmere du forklarer det....

Så du får lige sidste punkt med:

Virker de andre forslag IKKE er det fordi du har et program (virusbeskyttelse) der LÅSER din startside....

Så kan du skifte alt det vil - den springer tilbage igen....

Så fjern den lås først - så virker forslagene (også det du allerede selv har prøvet)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-08 15:58

@refi

Hvor er din fantasi i dag Du plejer da at være hurtig på aftrækkeren!
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 18-10-08 16:00

Du har ret, jeg kunne have forklaret det nærmere, men jeg kunne godt have forstået det uden alle citaterne og de forvirrede smileys.

Jeg har prøvet de andre forslag, det virker ikke. Så hvordan fjerner jeg låsen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 16:07

Så er vi tilbage igen

Det kræver lige du fortæller hvilke antivirus program osv. du bruger....

Der er flere programmer der kan LÅSE startsiden.... (incl. div. pop-up killere og spywarekillere)

Så du må lige tjekke dem og fjerne evt. flueben.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-08 16:25

Prøv om du kan låse IE op med denne fil her,
download og dobbelt-klik på den, tryk ja til flet i regdb.
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/HomePageUnlock.reg

Her er så en der kan låse Startsiden igen:
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/HomePageLock.reg

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-08 16:35

@ alle
Hvorfor låse startsiden -?
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-08 16:40

Onde mennesker kan HiJacke den!!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 18-10-08 16:47

Nu har jeg prøvet at køre den fil, du skriver om, Klaudi. Jeg ved bare ikke, hvad du mener med tryk ja til flet i regdb. Men jeg har accepteret alt hvad den bad mig om.
Jeg har så prøvet at skrifte startside igen, men det vil den stadig ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 16:47

Citat
Hvorfor låse startsiden -?

Det opdager du den dag der viser sig en "let påklædt" dame som startside i din browser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 16:58

Har du spybot installeret ?

andre spy-programmer ?

Hvilket styresystem ?

Hvilken browser ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-08 17:26

Hej refi
7-9-13 Jeg har haft mine egne pc'er i 13 år nu, - og har hidtil været forskånet for virus og har nok fået max 50 Spam mails i den tid.

Enten er jeg forsigtig - eller heldig. Så jeg håber at de letpåklædte damer holder sig væk - jeg tåler ingen konkurrence

Iøvrigt klarer jeg mig med AVG - gratis og så regner jeg med at TDC heller ikke gider alt for meget spam - og sorterer efter det jeg har bedt om.

Mange weekendhilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-08 17:32

Ser dine Internetindstillinger cirka så'n ud:
http://peecee.dk/upload/view/135920
så er din side låst.

Det med flet er windows der spør' om man nu er sikker på at man vil flette data ind i registreringsdatabasen og alt det der

mvh klaudi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-10-08 18:14

http://superantispyware.com/

hent superantispyware fra ovenstående link ( free version ) - åbn - gå i preferences - vælg fanebladet hi-jack protection og skriv din startside der - ok. Genstart og ok hvis du får besked om at din startside er ændret til den du ønsker. Du bør nu ikke have problemer i og med superantispyware hjælper dig med at beholde din startside og beskytte mod ændring og samtidig har du fået dig en glimrende scanner mod spyware etc.

Er der stadig problemer er der sandsynlighed for at du kan være hijacked og så skal du have hjælp - for eks herfra

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=31&sid=832f797427dee8cb50854c33e5b896eb

du kan gratis tilmelde dig og bruge forum .

ps læs vejledningen først hvis du vælger at få hjælp hos malwarecheck.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-10-08 18:16

Ingelein...
Citat
7-9-13 Jeg har haft mine egne pc'er i 13 år nu, - og har hidtil været forskånet for virus

Du ER klar over at du kan have både virus og spyware og alverdens skidt på din maskine uden at være klar over det ikke ?

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 18-10-08 19:27

Refi: Jeg har windows xp, og IE. Spybot ved jeg ikke hvad er, heller ikke hvilke spyprogrammer - hvis nogen - jeg har.

Klaudi: Jeg ved ikke om mine Internetindstillinger ser sådan ud, ved heller ikke hvor jeg skal finde ud af om de ser sådan ud.

Miritdk: Nu prøver jeg det du skriver, ellers så opgiver jeg og må leve med msn-startsiden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-08 19:40

Citat
Jeg ved ikke om mine Internetindstillinger ser sådan ud, ved heller ikke hvor jeg skal finde ud af om de ser sådan ud

Du åbner ie, klikker på Funktioner i menulinjen,
så klikker du på Internetindstillinger, der kan du se det.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 19:41

Citat
Jeg ved ikke om mine Internetindstillinger ser sådan ud

Hvor har du så forsøgt at skifte startside

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 18-10-08 19:43

Jo Refi, jeg bruger AVG ...som spyware

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 18-10-08 19:46

Klaudi: Jeg kan ikke se noget, der minder om det.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 18-10-08 19:46

Det er vel godt, for så er den da i det mindste ikke låst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 19:47

Mener ikke AVG kan blokere startsider...

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 18-10-08 19:49

Refi: det har jeg gjort i menulinjen, der hvor der er et ikonmed et hus, i nærheden af fanen Internetindstillinger. Men nu har jeg også gjort det i Internetindstillinger.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-08 19:52

Hej miritdk

Citat
Du ER klar over at du kan have både virus og spyware og alverdens skidt på din maskine uden at være klar over det ikke ?

Tja - hvad man ikke ved, har man ikke ondt af

Og så længe alt funker som det skal, og jeg ikke videresender noget med fare for at inficere andre.....

Ved du, om du har noget skidt, som du ikke ved af?

Så vidt jeg ved, er alle antivirus-programmer og spyware programmer forældede når de udgives og selv med en daglig update er man ikke helgarderet. Jeg har haft Norton via TDC, men som teknikeren sagde til mig: Du betaler for ingenting.

Mange hilsner Ingeborg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 19:58

Hvis du stadig ikke har fået ordnet din startside - så installer denne

http://www.safer-networking.org/en/spybotsd/index.html

Den kan både låse og låse op - og samtidig fjerner den div. skidt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-08 19:59

Hvis du klikker på Funktioner i menulinjen, så klikker du på Internetindstillinger,
på fanen Generelt kan du under Startside skrive adressen på den side du vil bruge til Startside,
(burde du kunne) tryk Anvend og så OK så burde den da huske det.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 18-10-08 20:01

Det er prøvet mindst 10 gange Klaudi, uden resultat.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 18-10-08 20:09

Klaudi: Det lykkedes ikke med anti-spywaren jeg skulle downloade.

Synes godt nok det er kompliceret bare at lave startsiden om....puha.

refi: hvad er spybot? Bare rart at vide inden jeg downloader det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 20:17

Det kan du da læse.....

Den blokerer for en masse skidt som ikke lige er virus......

Og da du "kun" har AVG er den et godt suplement....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-08 20:20

Men jeg forstår ikke helt at hvis du vitterligt KAN skrive i det felt Klaudi henviser til (internetindstillinger) - så burde den slet ikke være låst....

Sikker på du ikke trykker på en forkert knap efter du har skrevet adressen....

Ligeledes skal du LUKKE din browser før det træder i kraft....

Og muligvis genstarte maskinen (for en sikkerheds skyld....)

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 18-10-08 20:43

Næ, ved du hvad, jeg vidste ikke, hvad en spybot er! Og nej, jeg synes ikke, jeg kunne læse mig frem til det. Spyware - spybot hva' fa'en er forskellen. Så lad venligst være med at tale til mig, som om jeg er 4.

Opgiver, gider ikke bruge mere tid på det.

Annuller spørgsmålet
Fra : Camilla100

Dato : 18-10-08 20:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål