/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Gratis hj. side - måske 123.
Fra : vedikkealt
Vist : 541 gange
200 point
Dato : 18-10-08 14:48

Hej

Har hørt meget om at man kan oprette en gratis hjemmeside ... og at det var ret nemt ... også for en REN amatør som mig.

Så jeg tjekkede 123 ud ... og ser så at det efter 30 dage koster 129 kr. i kvartalet.

Noget bedre - billigere...eller hvad.

Eller er 123 bare bedst ...???

Vil gerne høre om jeres erfaringer.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 18-10-08 15:05

Den her bliver ved med at være gratis, men men men intet er gratis uden at der også er et minus. Det lille minus er annoncer på hjemmesiden.

se selv her.:

http://www.mono.net/26742/Mono%20free

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-10-08 15:11

Vi er jo mange der rene amatører, men prøv alligevel at lav dine egne sider hvor du kan bruge dette gratis program http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.php der er link til download nederst og samtidig en god vejledning til hvordan du kommer godt igang.

Dernæst skal du ha' et webhotel og det kan du få gratis her http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100

Det er uden reklamer og fungerer upåklageligt.

Sidst men ikke mindst skal du have et domænenavn som kan købes via webhotellet.

Det er dk-hostmaster.dk der administrerer de danske domæner.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 18-10-08 15:50

Hvis du vil have et billigt og professionelt dansktalende webhotel med et fantastisk godt virkende spamfunktion, kan jeg varmt anbefale:

SERVAGE NET http://www.servage.net/?coupon=cust13930

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-10-08 16:09

Jeg har faktisk allerede mit eget domæne, købt for længe siden...hos dk.hostmaster.

Og nu vil jeg så bruge det ... om jeg kan finde ud af det.

Har kigget på kimludvigsen .... og egentligt er det vel bare at få det hentet og så komme i gang.

Og så kommer de "1000vis" af spørgsmål sikkert senere...

((lige nu er det nok usikkerheden der river mest i mig ... om jeg nu også kan...))

hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : vith

Dato : 18-10-08 16:20

Hvis du har eller opretter en gmail kan du få en gratis hjemmeside på

sites.google.com

den er ret nem - virker næsten som at skrive i Word. Du kan vælge mellem forskellige temaer, udseende, layout mm. Du kan også bruge dit eget domæne.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-10-08 16:21

Du kan få flyttet dit domæne gratis hos domainDirect - så det er bare at komme igang og hjælp til din hjemmeside skal du nok få her på kandu

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-10-08 16:54

# bentjuul

Har nu kigget rundt ... godt nok skriver du at HJÆLP kan jeg få her på Kandu ... men det kræver jo jeg ved hvilken hjælp jeg har brug for...

Så for Jeres og ikke mindst min egen skyld tror jeg vist det er bedst at jeg forsøger at få noget lokal ABC opstarts hjælp.

vedikkealt

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-10-08 17:32

Citat
men det kræver jo jeg ved hvilken hjælp jeg har brug for...
Det skal du nok finde ud af...........

Læs lidt om det grundlæggende i at strikke hjemmesider sammen begynd her http://www.html.dk/tutorials/html/ så du ved lidt om det grundlæggende selvom du bruger KompoZer.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 18-10-08 17:36

Jeg synes selv det er besværligt og tidskrævende at lave hjemmeside i html, så jeg synes du skulle prøve at oprette en side på

http://sites.google.com

og se om det er noget for dig.

Du får 100 MB gratis, men må lave lige så mange sites du vil.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 18-10-08 17:45

Jeg kender en websideredaktør, som for en yderst rimelig pris laver en rigtig prof hjemmeside, du er velkommen til at vende tilbage, så skal jeg sende dig linket hvis du er interesseret.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-10-08 18:51

# vith

Har kigget på det ... men er jo handicappet af at jeg ikke hverken læser eller forstår engelsk.

# iah

Det kunne være en mulighed.

Men sidst jeg undersøgte det - men også opgav - var der tale om ca. 10.000 kr.

Det kan jeg slet ikke honerere med de småpenge jeg selv har til rådighed.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 13-11-08 16:22

www.skysite.dk
Gratis og fornuftigt system at arbejde med. Lille minus, er dog Google-annonce i bunden.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 13-11-08 17:40

Citat
# iah

Det kunne være en mulighed.

Men sidst jeg undersøgte det - men også opgav - var der tale om ca. 10.000 kr.

Det kan jeg slet ikke honerere med de småpenge jeg selv har til rådighed.

Det koster ikke i nærheden af så mange penge som du der taler om hos vedkommende som jeg har fået lavet en hjemmeside hos...

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 13-11-08 18:56

Nu går jeg ud fra at det er et helt privat site du skal have lavet, og så er jeg sikker på, at vi er flere her på kandu der vil hjælpe dig i gang - og det koster ikke noget.

Men det kræver at vi ved lidt om hvad sitet handler om. Jeg skal da gerne lave et par sider til dig.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-12-08 10:13

Tak for svaret bentjuul.

Ideen ligger lige lidt i mølposen.

Men dit tilbud om gerne at ville hjælpe mig lidt i gang...er jeg meget taknemmelig for.

Så hvis ikke det vil generer dig kommer jeg tilbage...på et tidspunkt.

Selv bor jeg lige nord for Limfjorden...hvor i verden befinder du dig...?

Hilsen vedikkealt... og