/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
fz50 er sløv
Fra : kanduellerej
Vist : 1993 gange
80 point
Dato : 18-10-08 01:53

Hejsa

min gamle fz'er er trækker af røven til og kører langsomt. Den kommer først op på normal hastighed efter at have kørt et godt stykke tid.

Benzinen løber fint fra tanken og dækslet er ikke tilstoppet.

Der kommer udstødning ud hvor lyddæmperen sidder på forrøret da det er knækket der.

Hvad er galt med den? Er der noget der er utæt, i så fald hvad? eller noget der skal renses?

Sker der noget ved at prøve med noget karburaturrens.

Hvad kan jeg gøre?

 
 
Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 18-10-08 02:36

Det er fordi den er gået i nødprogram p.g.a. det knækkede udstødningsrør. Du skal svejse røret, og få nulstillet computeren, så kører den som en drøm igen.

Kommentar
Fra : klamigen


Dato : 18-10-08 04:39

Har en GSX 750 - m 100 Hk
0 - 100 km / 4 sec / DEROVER ??? MIN 200KM
MEN DU FÅR IKKE MIN SKIDE KAT MED______




Kommentar
Fra : klamigen


Dato : 18-10-08 04:41

Den får klumme_NÅR jeg ser ham.....


Kommentar
Fra : klamigen


Dato : 18-10-08 04:42
Kommentar
Fra : klamigen


Dato : 18-10-08 04:44

SORRY det vae ???______MED ?___R
Men fuck hvor går det ALTSÅ langsomT___


Kommentar
Fra : kanduellerej


Dato : 18-10-08 10:10

flash77:
Giver det normalt ikke mere fart, når man piller lydpotten af. Det mener jeg det gjorde på puch'en.

Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 18-10-08 12:40

Jamen du skal da næsten prøve og få lavet den udstødning for det kan da meget vel være det der er ivejen.
En 2 takt motores ydelse påvirkes jo af udstødningen.
Ligesom der på diverse 30km/t scootere er svejset et blind på forrøret for at gøre den langsommere.

Så enten på det svejset sammen eller også køb en ny udstødning.

Kommentar
Fra : kanduellerej


Dato : 18-10-08 12:57

Ja, jeg tror jeg køber et nyt hos thansen, hvis de da er noget værd. Så er det også rent for sod. Hvis da jeg kan få det gamle af.

Er det nødvendigt at købe ny pakning sammen med?

Men som du skriver, så påvirkes den af udstødning, og jeg kan huske man i gamle dage pillede lydpotten af en knallert for at få den til at køre stærkere. Så derfor synes jeg det er undrligt at denne skulle gøre det stik modsatte.


Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 18-10-08 17:12

Det er noget med at noget af det tryk som sendes ud til udstødningen skal sendes til ind i cylinderen.
Så om animationen her: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/visbilled.html?billeder/motor021.gif
Det derfor 2takts udstødningen har den der specielle form..... selvom det han den måske ikke på din.

Kommentar
Fra : kanduellerej


Dato : 18-10-08 18:18

Nej min har ikke den form som på billedet. Den ser sådan ud

http://thansen.dk/product.asp?c=2173092663&n=-2040239609&pn=-2040264540

Men jeg må jo bare prøve om det hjælper. Desværre har jeg ingen muligheder for at samle den knækkede udstødning, så den er tæt.

Kommentar
Fra : kanduellerej


Dato : 18-10-08 18:33

animationen fik mig til at finde frem til en side, der bruger samme animation men forklarer mere om udstødningens rolle.

http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm

Tænk sig, længde og diameter på udstødning kan ændrer knallertens trækkraft og hastighed.

Og her gik jeg og troede at en udstødning bare var for at lyddæmpe og lede røg væk.

Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 19-10-08 15:47

Husk at lave en fejludlæsning inden og efter du skifter udstødningen, og at nulstille fejlene. Der er også en lille mulighed for at det kan være turboen der ikke leverer tryk nok.

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 19-10-08 21:57

Sådan en motor der er droslet ned udvikler ofte en masse sod i udstødningen så den dårligt kan komme af med det Derfor kommer det jo nok ud af revnen .Det er også rigtigt at en udstødning på en totakter skal have lidt modstand da en del af blandingen ellers vil blive skyllet med ud i udstødningen under processen. Det kan også være et slidt stempel/cylinder eller utætheder mellem topstykke /cylinder En anden mulighed er platiner der trænger til just /udskiftning samt tændrør

Kommentar
Fra : kanduellerej


Dato : 19-10-08 22:36

Jeg prøver at skifte udstødningen først, men er blevet lidt i tvivl om de kopivarer thansen sælger, passer eller er holdbare.
Hvor finder jeg original udstødning til fz50?

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 20-10-08 00:21

http://www.waypoint.dk/sw1023.asp det er på sjælland gå til home på siden for at finde reservedele i Jylland

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 20-10-08 00:28

Ups det er jo så ikke Honda Såeee her er et link http://www.kgi.dk/catalog-49.php

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 20-10-08 00:31
Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 20-10-08 03:34

Du kan prøve at fylde din tank med vand, og så lave ca. 50 startforsøg. Det vil skylle din cyllinder så alt snavs og skidt forsvinder. Så kører den som en drom bagefter.

Kommentar
Fra : kanduellerej


Dato : 20-10-08 19:02

Var idag i thansen og købe en ustødning. Sikke noget lort. Det passede ikke, så tilbage og bytte.

Har så kontaktet en knallerthandler, som vil bestille en. Håber ikke det er thansen lort han bestiller. Så får han i hvert fald lov til at sætte den på selv.

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 05-12-08 21:00

Hvad så kom den til at virke

Kommentar
Fra : kanduellerej


Dato : 05-12-08 21:38

Jeg har lige fået den hjem fra mekaniker. Der blev skiftet stempel da det var ridset, og eller blev der boret lidt i dyserne i karburatoren, så den får lidt mere saft. Den kører også lidt stærkere. Den trækker dog ikke perfekt. Særligt optrækket er ikke godt. Men skulle der laves mere, skulle cylinderen bores op. Benzinhanen blev også skiftet så den ikke drypper mere.

Jeg gider ikke koste mere på den. Denne regning synes jeg var dyr nok. Jeg må finde mig i den som den er.
Tænk sig, arbejdslønnen var det dyreste i regningen, tsk.


Kommentar
Fra : Pumba-Team-mojn


Dato : 16-12-08 14:30

Nu skal du jo huske at en fz50 ikke er hurtig i optræk da den ikke køre med variator ligsom en scooter.
Og det med udstødningen der har længden ikke noget at sige med ydelsen, men rumfanget i de forskellige konusser som den er lavet i (ihvertfald på højtydene tuin udstødninger).

Kommentar
Fra : kanduellerej


Dato : 16-12-08 17:58

Nej, den er bestemt ikke så hurtig i optrækket som de scootere jeg ser andre har.
Men den trækker da nogenlunde, dog skal den lige have lidt choker, hvis jeg starte nede fra en bakke.
Det der er irriterende er også at den nu er svær at starte. Mekanikeneren bilder mig ind at den vil både starte og trække bedre efter det nye stempel er slidt til efter 500-1000 km. Han mener også den vil komme til at starte og kører bedre, hvis jeg lige for en ny cylinder i. Ifølge ham skulle det ligesom stemplet være lidt ridset. Jeg kan dog ikke rigtig se hvordan cylinderen skulle have noget med det at starte at gøre.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177424
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407903
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste