/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan ikke starte..HJÆLP
Fra : Bakuda21
Vist : 549 gange
200 point
Dato : 17-10-08 19:58

Hej

Har et kæmpe problem. Det startede med at windows frøs, da jeg var kommet ind i den efter start. Så prøvede jeg at åbne hjelmen og støve lidt af derinde, og da jeg så prøvede at starte igen, kunne den ikke starte. Istedet siger den en langt biiip med 2 sekunders mellemrum

Hvad ialverden skal jeg gøre
Er der nogen der mon kan hjælpe mig...

På forhånd tak
Bakuda

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-08 20:11

Du havde forhåbentlig taget strømmen fra (i stikkontakten) før du støvsugede....

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 17-10-08 20:19

Det startede med at windows frøs, da jeg var kommet ind i den efter start. Så prøvede jeg at åbne hjelmen og støve lidt af derinde, og da jeg så prøvede at starte igenPrøb OMVENDT ORDEN, der mangler en forbindelse til din HD.
Der BURDE STÅ MERE END_??? ikke kun et BIP/ HAR DU BLÅ SKÆRM.

Ellers har du lavet en kæmpe-brøler.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 17-10-08 20:21

Ellers NULSTIL din BIOS, tag batteriet UD__½ minut
og genstart.
OG SOM der står skrevet / UDEN STRØM PÅ

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 17-10-08 21:53

Nej ikke blå skærm, skærmens lysknap lyser orange, så der bliver slet ikke vist noget på skærmen.

Men har lagt mærke til at harddisken ikke bipper når det kun er strømkablet der er tilsluttet

Og havde selvfølgelig ikke tilsluttet strømmen da jeg havde den åbnet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-10-08 22:10

Lyder som om din harddisk er stået af. Desværre kender jeg det, jeg har prøvet det 2 gange.

Jeg håber du har backup.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-10-08 01:01

Skærm / skærmkort / skærmkabel problem når det er et beep med et par sekunders mellemrum

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 18-10-08 14:39

Luk op igen, og få sat dit skærmkort ordentligt i stikket inde i maskinen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-08 15:36

dit hd kabel er muligvis ved at falde af eller også er din hd stået af. Det lyder det til på beep lydene

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 18-10-08 15:45

Citat
Nej ikke blå skærm, skærmens lysknap lyser orange

Med andre ord er der INTET signal til skærmen.....

Og da den ikke engang skriver der ikke er signal ligger fejlen i setupfasen.....

Et af disse punkter fejler....

1.Test the power supply to ensure that it is turned on and that it releases its reset signal.
2.CPU must exit the reset status mode and thereafter be able to execute instructions.
3.BIOS checksum must be valid, meaning that it must be readable.
4.CMOS checksum must be valid, meaning that it must be readable.
5.CPU must be able to read all forms of memory such as the memory controller, memory bus, and memory module.
6.The first 64KB of memory must be operational and have the capability to be read and written to and from, and capable of containing the POST code.
7.I/O bus / controller must be accessible.
8.I/O bus must be able to write / read from the video subsystem and be able to read all video RAM.

Godkendelse af svar
Fra : Bakuda21

Dato : 22-10-08 11:29

Tak for svaret refi. Jeg har bare fået en mand til at kigge på den :D

Tak for alle de andre svar også :D

God dag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-08 13:11

Selv tak....

er dog nysgerrig efter HVAD der var galt - så skriv det venligst når det løses....