/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
cirkulationspumpe
Fra : Mokof
Vist : 877 gange
150 point
Dato : 17-10-08 17:28

Jeg har fået fat i en nyere brugt cirkulationspumpe. Men den tidligere bruger har fået smidt stikket væk, så jeg må lodde ledningerne fast i tappene i hanstikket på pumpen. Men hvilken en er fase, nul og jord. Er der en der ved det eller har en magen til og kan se det på. Eller en der har et stik og ligger han vil af med. Det er en Grundfoss type "ALFA+ 25-40 180"

Kommentar
Fra : kimlund

Dato : 17-10-08 18:14

reservedels nr. 595562 Service sæt. afbilledet som værende et stik i Grundfoss datablad for Alpha pumper.

Se side 12 http://www.sabetoflex.dk/admin/uploadpdf/filer/Alpha%20Pro%20Datahæfte%202005-08-31.pdf

Så hvis der ikke er andre muligheder, er der jo altid Grundfoss

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-10-08 05:05

ville også anbefale dig at købe en nyt stik det kan fåes hos alle elinstallatøre/blikkenslager dr kan købe det hos deres leverendør.

pumpen er ligeglad med hvor nul og fase sider det eneste der er vigtigt er at jordledningen sider rigtigt. med en gennemgangstester skal der være gennemgan i mellem "ben" og skjoldet det er jord
mener dog at benet i midten er jord venstre er fase højre er nul

Kommentar
Fra : umarsuper

Dato : 19-10-08 15:02

Du kan gå ind på google.dk og søge lidt nærmer på det........

Held og lykke.....

Annuller spørgsmålet
Fra : Mokof

Dato : 07-11-08 16:38

Jeg har desværre ikke modtaget et svar jeg har fået noget ud af, og annullerer derfor dette spørgsmål